SR6006 vs 6007

Gestart door res, augustus 04, 2012, 14:08:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Op een buurforum staat een zwarte te koop. Zou wel even het hele verhaal lezen...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124479.0
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Janver

Citaat van: pietjepc op augustus 06, 2012, 13:53:07
Op een buurforum staat een zwarte te koop. Zou wel even het hele verhaal lezen...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124479.0

Als het goed is, moet dat onderhand al wel een nieuwe zijn/worden. Maar goed lezen is zeker een pre, de verkoper loopt echt te lolliestokken met informatie!
Hier kan uw reclame staan!

res

#17
Heren,

Bedankt voor alle tips en suggesties.
Rest mij nog een antwoord op de vragen hoe de GUI/ODS eruit ziet en belangrijker nog hoe is hij met 5.1 stereo (dus niet surround modes). Ik luister voornamelijk muziek en gebruik hem weinig voor films.

Graag reactie, dan kan ik de knoop hakken.

Thanks

Perfect_audio

Citaat van: res op augustus 04, 2012, 21:27:06

De SR6006 gaat eruit maar is wel voor 569 euro te koop nu. Dat is natuurlijk erg interessant geprijsd...

Als de sr6006 doet wat jij wilt, dan zou ik hem kopen. Voor 400 Audyssey Pro erbij en je hebt een fantastisch luisterplezier beneden de 1000,- Als je van muziek houdt in diverse geluidsformaten, maar altijd op het beste niveau, dan is dit de keuze waar je geen spijt van zult krijgen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

#19
Citaat van: res op augustus 06, 2012, 18:34:29
..en belangrijker nog hoe is hij met 5.1 stereo (dus niet surround modes). Ik luister voornamelijk muziek en gebruik hem weinig voor films.


5.1 stereo bestaat niet. Stereo bestaat uit twee kanalen (2.0) of eventueel met subwoofer erbij (2.1).
De soundprocessor kan van stereo (2.0) wel 5.1 maken. Afhankelijk van de bron en de processormogelijkheden (en wel of geen audyssey) kan dat heel goed (kamervol) klinken.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Janver op augustus 06, 2012, 18:07:21
Als het goed is, moet dat onderhand al wel een nieuwe zijn/worden. Maar goed lezen is zeker een pre, de verkoper loopt echt te lolliestokken met informatie!

Een beetje werd er helemaal  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

res

Citaat van: Perfect_audio op augustus 06, 2012, 20:30:51
5.1 stereo bestaat niet. Stereo bestaat uit twee kanalen (2.0) of eventueel met subwoofer erbij (2.1).
De soundprocessor kan van stereo (2.0) wel 5.1 maken. Afhankelijk van de bron en de processormogelijkheden (en wel of geen audyssey) kan dat heel goed (kamervol) klinken.

ron
Klopt, deze vorm van (stereo) geluid bedoel ik. Daarom zoek ik een versterker die dat goed kan verwerken.

Perfect_audio

Citaat van: res op augustus 06, 2012, 22:19:23
Klopt, deze vorm van (stereo) geluid bedoel ik. Daarom zoek ik een versterker die dat goed kan verwerken.

In dat geval zie http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9178.msg159205.html#msg159205

Overigens heb ik de 6006 en 6007 op de Marantzsite vergeleken, maar voor geluid ben je beter uit met de 6006. Meer en betere opties. Die 4k video kun je de komende jaren missen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

res

#23
Opvolger is er dus ook al, maakt het lekker ingewikkeld :schater:
Hoewel, zie prijs wat ie gaat kosten..

http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=AVReceivers&SubCatId=&ProductId=SR7007

res

Heren,

Ter info, ik ben van de week de trotse eigenaar geworden van een Yamaha A1010. Deze kon ik voor een hele mooie prijs kopen en sluit wellicht nog beter aan op mijn wensen. So far so good. Makkelijke installatie en zonder calibratie klinkt ie al fantastisch.
Vele stereo settings, iets wat waarschijnlijk ook meer een Yamaha eigenschap is.. Erg muzikale receiver.

Bedankt voor de support!