SR 7005 en synology

Gestart door ovries, juli 31, 2012, 22:17:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ovries

Hallo,

Na de perikelen met het aansluiten aan mijn televisie ben ik inmiddels een stuk verder in het uitzoeken van de mogelijkheden.

Ik heb in mijn netwerk een Nasdaq van synology, een ds211j. Deze is bedraad aangesloten aan mijn modem. Gezien de afstand naar de meterkast, maak ik gebruik van 2 connectoren via het stopcontact.

Mijn probleem is nu het volgende: met regelmaat valt de verbinding weg, waardoor ik mijn Nas niet meer zie.
Op mijn iPad maak ik gebruik van plugplayer en elyric, beide om uit te proberen.

Bij beide apps heb ik het probleem dat ik regelmatig de verbinding kwijt ben met mijn sr7005.

Heeft iemand enige suggestie?

Groet, Olaf.

Maus

Werkt het wel als je een(tijdelijke) kabel legt die nu word gedaan via het stopcontact? Grote kans dat daar je storing zit.

ovries

Ik ga dit weekend aan de gang met een lange kabel om het te proberen.

Dank voor de reactie.

Groet, Olaf.

ovries

Inmiddels heb ik getest met een kabel direct van mijn router naar mijn versterker. De verbinding is qua snelheid verbeterd en ook stabiel.
Ik weet nu dus wat mij te doen staat, een kabel trekken en een stuk boven de grond verlengen.

Groet, Olaf.

EricJ

IP over 220 is erg onbetrouwbaar, die PLC kastjes zijn waardeloos, echte kabel gebruiken!

pameijer

Citaat van: EricJ op augustus 10, 2012, 18:56:41
IP over 220 is erg onbetrouwbaar, die PLC kastjes zijn waardeloos, echte kabel gebruiken!
Onzin, tenzij je wel een heel vuile stroomvoorziening in je huis hebt. De eerste apparaten een paar jaar terug waren niet goed, maar nu heb je gewoon hele goede apparaatjes. UTP is beter, maar voor HD streaming, of zelfs 2 of 3 HD streams werkt het probleemloos tegenwoordig  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

ovries

Ik heb gebruik gemaakt van 2 nieuwe linksys adapters. Deze konden mij niet bekoren, teveel instabiliteit. Ik heb nu een kabel getrokken naar de kamer en deze bovengronds verlengd. Dit is voor mij op dit moment de beste oplossing.