Citaat van: Exxar op augustus 07, 2012, 09:29:34
Waarom zou dat gezegd worden?
Het lijkt mij toch logisch dat als je de receiver zo instelt dat deze de fronts via de pre-out moet sturen, dat die dat ook altijd zal doen.
Als ze dat alleen zouden doen met de analoge inputs, dan zou dat toch ook niet werken voor HDMI? En dat is nu net waarvoor ik mijn NR gebruik: enkel HDMI1 (bluray) en HDMI2 (mede8er) worden gebruikt en de fronts worden versterkt door mijn PM15S2. En dat werkt ook perfect icm de NR's tuner.
Nou, schijnbaar maakt Marantz zelf dat onderscheid ook tussen video-upscaling, bij de NR1402 en NR1602.
Ik las die info als 'wanneer je een composiet bron aansluit, wordt ie niet ge-upgescaled'. Maar dus zeer waarschijnlijk wel weergegeven via HDMI, correct?
Ik zit nog heel erg te dubben of ik nou wel of niet een receiver moet/wil toevoegen. Het zou de connectiviteit makkelijker maken, en de netwerk-eigenschappen en internetradio zijn leuke bonussen.
Alleen, m'n Rega Brio-R heeft geen power-amp direct in, dus ik vraag me af wat het (negatieve) effect zou zijn van de pre-out van een NR1602 gebruiken op de Brio-R, want je stapelt dan 2 preamps eigenlijk.
En fysiek heb ik in m'n TV meubel niet de ruimte voor
1) een grotere, zwaardere AV receiver
2) NR1602 + CD speler + bijvoorbeeld een Marantz amp mét power-amp in. (Wat dat betreft, heeft de Rega wel een heerlijk klein formaat).