De set van paddyboy1987

Gestart door paddyboy1987, juli 30, 2012, 17:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

paddyboy1987

Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Perfect_audio

#46
Citaat van: paddyboy1987 op oktober 24, 2012, 10:25:18
Niemand? pompom

Je spreekt een hele kleine groep aan.
In de verbetering van het geluidsbeeld beveelt Audyssey eerst 'front wide' aan en dan 'front high'. Ik heb beide opties in mijn luisterruimte en kan on-the-fly wisselen. Het verschil is merkbaar en de keuze is afhankelijk van wat je kijkt. Ja, inderdaad kijkt. Voor muziekoptredens krijg je met 'front wide' een breder geluidsbeeld dat mooi aansluit bij de grote brede podia.
Een kerkorgel is erg mooi met 'front high'. De hoge tonen komen dan wat hoger in de ruimte overeenkomstig de reflecties in een kerk.
Bedenk dat geluid altijd van voren komt (tenzij je met je rug naar een optreden staat). Surround is om de ambiance weer te geven en surroundback ook.
Overigens kun je met jouw AVR (als je de juiste muziekweergave-instelling kiest) zowel sur.back met 'front high' òf sur.back met 'front wide' kiezen. Dan maak je gebruik van alle negen versterkers!
Ik heb muziekstukken waarbij dat fantastisch klinkt. Waarschijnlijk ook bij games, maar dat is een onbekend terrein voor mij.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

paddyboy1987

Aangezien de tv op de grote muur gaat komen kan ik ook voor front wide kiezen. Kerkorgel valt voor mij af :)
Voornamelijk gebruik ik de set voor films(90%) en concerten(10%) daarnaast voor muziek maar dat luister ik in stereo.

Voor films kan ik dus kiezen, wide, high of back. 9 speakers zou kunnen maar vind ik denk ik over de top.  sur.back met 'front high' òf sur.back met 'front wide'  wat zou een beter optie zijn? Als ik wide neemt zijn het niet 4 dezelfde speakers maar 2 KEF eitjes met  de Focals....
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Exxar

Ik heb KEF altijd al veel wijder klinkend gevonden, dan de meeste andere luidsprekers, door die UniQ drivers.
Ideaal voor surround en een wijde soundstage zonder 7 of 9 luidsprekers (maar ik ben er niet echt voor, voor die UniQ's)

Kijk misschien even wat het geeft als je enkel de Kef eitjes gebruikt en dan eens enkel de Focals.

paddyboy1987

De Focals domineren sowieso de Kef's omdat het vloerstaanders vs. satteliet speaker is. Alleen als je voor wide kiest moeten de focals en de kefs samenwerken ben benieuwd hoe dat klanktechnisch zal worden. 


Dus concreet.. of Wide of High of standaard 7.1 t.o.v. films kijken :yes:
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Exxar

Dan zou ik de eitjes als hoogtekanaal inzetten.

Marvin

Twee dozijn eieren en vier subwoofers, ik zeg; Doen!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

paddyboy1987

#53
Ik ga zaterdag de eieren aan de muur plakken...  Daarna foto's
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

paddyboy1987

Nou.... na een weekend lang klussen mag het resultaat er wezen. Ik moet zeggen dat de sub nu al beter tot zijn recht komt t.o.v. de hoek waar ik eerst zat. Wel merk ik dat hij nu nog niet geïntegreerd is met de speakers en de nieuwe opstelling... Maar daarvoor moet ik even op Ron wachten :angel:






Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

WimPeu

Ha, je hebt het nu wel gedaan. Veel betere oplossing als je een mooi surround wilt. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

paddyboy1987

Zeker Wim!   De bass en surround bubbel is nu al sterk toe genomen.  Zelfs zonder de audyssey pro al. 

En ik ben benieuwd straks hoe "wide" klinkt
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Perfect_audio

Citaat van: paddyboy1987 op oktober 28, 2012, 13:58:06
Nou.... na een weekend lang klussen mag het resultaat er wezen. Ik moet zeggen dat de sub nu al beter tot zijn recht komt t.o.v. de hoek waar ik eerst zat. Wel merk ik dat hij nu nog niet geïntegreerd is met de speakers en de nieuwe opstelling... Maar daarvoor moet ik even op Ron wachten :angel:




Wow, wat een verandering. En ook nog behangen. Dat is een aardige klus geweest.
Deze nieuwe opstelling gaat het geluid zeker ten goede komen, omdat je achter de luisterplek nog open ruimte hebt. De surrounds hangen nu ook mooi vrij.
Dat wordt dus 5.1 met front-high. Leuk, ik kan niet wachten  :-D

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

Idd. erg fraai gedaan, hulde hello, enne, veel luister- en kijkplezier nu!

jowa

Zeker mooi geworden  :yes:
Heel veel kijk en luister plezier  pompom