De set van paddyboy1987

Gestart door paddyboy1987, juli 30, 2012, 17:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paddyboy1987

Na een jaar lang frustatie, geklaag en gemekker dat mijn geluid niet goed was van mijn marantz sr5004 ben ik gaan kijken of er meer merken op de markt zijn die mij bevallen. Een denon misschien? Na 1 dag uitgeprobeerd te hebben en wel overtuigd van het geluid was ik na een paar berichten van Wim en Ron omgepraat.... Er MOET een Integra komen. Na kort overleg met met mijn vriendin was het zeker..... HIJ KOMT pompom pompom pompom

Kort voor de receiver verandering had ik mijn Fronts veranderd van :


Op zich een leuk setje maar meer kan ik er niet van zeggen. 
Naar de Mordaunt Short performance 2:




En omdat ik toch wel een surround fanaat ben kon de rest van mijn set upgraden niet achterblijven. Daar is de KEF KHT3005 Special Edition voor gekomen. Zie de wel bekende (Struisvogel) Eitjes




Ik heb er voor gekozen om een andere subwoofer bij deze set te nemen. Daar is de Sunfire SDS-12 voor gekomen. Een down én frontfire sub met een peaktop van 600w.




Gelukkig was Ron zijn afspraak van afgelopen zaterdag verhinderd en kon hij bij mij langs komen. Na een stroef begin om met audyssey te connecten ( De receiver's ip-adressen stonden verkeerd na een tijdje zoeken) begonnen we met de meting. Na de eerste meting gaf Audyssey aan dat er teveel achtergrond geluid was en hij het geluid niet kon meten. Dit was erg vreemd omdat het erg stil was, zelfs de NAS was uit! Na grondig onderzoek van Ron bleek de kabel niet meer goed te functioneren, maar gelukkig had hij er een extra bij zich. Zodoende begon de meting nu echt. Na verschillende metingen kon Audyssey een berekening maken en dit waren de resultaten:



De Fronts hadden een verassende score en hoefde vrijwel niet aangepast te worden. Dat betekent dus dat het goede speakers zijn :angel:

Nadat de instellingen opgeslagen waren gingen we het geluid testen..... en.... Eindelijk zoals het moet zijn... Eindelijk kon ik zeggen JA nu klinkt het zoals het moet klinken :-D :-D :-D De baas was er ook tevreden mee.. behalve dat het wel een bakbeest is clown1

Dit is het resultaat geworden





En zoals je ziet staat er ook een humax en een dune maar dat geloven jullie wel shutup

Als je de link van een fotootje kopieert naar een ander scherm heb je de afbeelding groot. Voor degene die het aangaat :-)
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

cz79

#1
Mooie set en mooie luidsprekers, welkom op het forum

WimPeu

Prachtig Patrick. notworthy.  Weet zeker dat het geweldig klinkt. Integra is gewoon het  surround merk. In stereo zullen de meningen verdeeld zijn maar ik kom van de PM 11 en ik kan je verzekeren dat Integra een erg goede vervanger is.

Geniet er van. Na mijn vakantie kom ik snel eeen keer luisteren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

heel erg mooie set  pompom

De Mordaunt Short performance 2 zien er mega uit .......klinken zeker ook zo  :evil:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

paddyboy1987

Ja ze klinken ook fantastisch! Wel vind ik dat met bijvoorbeeld stereo de sub wel aan moet staan voor het laag.. Voor muziek als sing aan songwriter zijn ze op hun best.. En met films natuurlijk :)
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Zoldar

 hello hello hello hello  JA! die integra! geweldig monster!

erg mooie speakers ook. welkom hier!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Mooie speakers man en top dat het nu hebt zoals je wilt


Beetje een PEU set de "die hards" snappen hem alleen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

paddyboy1987

Dankje! Eindelijk genieten van muziek en films.. :))

Mag ik weten wat je ermee bedoelt? :)
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

JohnWx

Citaat van: paddyboy1987 op juli 30, 2012, 23:14:54
Dankje! Eindelijk genieten van muziek en films.. :))

Mag ik weten wat je ermee bedoelt? :)

kom je van zelf achter na verloop van tijd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Weer een zeer tevreden Integra gebruiker....net als deze jongen  :yes:  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WilliamB

Gefeliciteerd, met zo`n mooie SET.
Nog veel kijk en luisterplezier.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello

Patrick, van harte welkom, ook namens mij.

Enne, een beregoeie setup! Genieten is in jouw geval i.i.g. aanzienlijk eenvoudiger geworden.

byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Staat er strak bij!
Alleen dit vind ik toch wel een leuke opmerking  :roll:
'De Fronts hadden een verassende score en hoefde vrijwel niet aangepast te worden. Dat betekent dus dat het goede speakers zijn'

Hoop dat je een grapje maakt ;D Zonee, ga eens naar een studiomonitor luisteren, een weekje ;)

Die MS frontspeakers hebben dezelfde drivers als mijn MS'jes. Avant's zijn dat.

paddyboy1987

Die driver is misschien met dezelfde techniek maar je vergelijkt nu echt een appel met een peer clown1
Ik heb ze alle twee gehoord en hoorde een aanzienlijk verschil tussen de avants en de performance serie.

Dank iedereen :-D
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Maus

Ik heb ze niet vergeleken :) Alleen zo de foto :wink: