Weer een eindersterker vraag maar dan anders..

Gestart door Bravoman, juli 28, 2012, 21:32:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Toch zou ik de att switch proberen, staat zo in de handleiding en las ergens dat dit te maken heeft met fee andere manier van schakelen. Hierdoor zou de ingangspanning te hoog worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: xander32 op juli 29, 2012, 12:24:01
Ik heb de ervaring dat een EV wel degelijk een verschil kan maken aangaande de bass/het fundament. Echter, dat was alleen het geval wanneer de oorspronkelijke versterker onvoldoende ballen had om betreffende speakers onder controle te houden. Was dat wel het geval dan bracht de EV maar weinig (niet direct meer bass maar wat strakker, wat droger, het klonk wat gemakkelijker, vloeiender).

Ja maar met 2 x 200watt ? tis Ziggo Dome niet  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op juli 29, 2012, 14:30:02
Ja maar met 2 x 200watt ? tis Ziggo Dome niet  :-o
Dat zou "afdoende" moeten zijn (indien stabiel)  :yes:.

Bravoman

Dat krijg je als je als beginner zo'n forum uitdaagt...  stupid
waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde termen, en kan het zich allemaal in mijn hoofd afspelen maar het laag klinkt voller en is bij sommige nummers meer aanwezig.
het switchen van EV's is zo gedaan. dus ik heb het gevoel dat ik het verschil wel merk..
Andere mensen merkten het ook op.. is dit dus theoretisch niet mogelijk ??

Wat betreft de speakers komt er genoeg laag uit, en ben ik met alles tevreden..
Het laag wat ik krijg is meer dan voldoende, en het is hier zeker geen Ziggo dome  HB HB HB
Het viel me op, en wilde weten of ik de versterkers goed had aangesloten, met dank aan Maurice  notworthy
Ben ook nog steeds met de ATT aan het spelen..

Misschien moet ik de SM-17's maar eens laten nakijken.. heeft iemand een goed adresje voor me ?? en welk budget kan ik bij een revisie/modificatie/upgrade verwachten??

Nogmaals bedankt voor alle adviezen !!!!!
Gr, Johnny

Cornelis1921

#19
Bravo mân! And for the rest: have an enjoyable stay at this forum for a long(er) while. Please, be more than welcome in our midst.
Greetz, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Bravoman op juli 29, 2012, 15:39:52
Dat krijg je als je als beginner zo'n forum uitdaagt...  stupid
waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde termen, en kan het zich allemaal in mijn hoofd afspelen maar het laag klinkt voller en is bij sommige nummers meer aanwezig.
het switchen van EV's is zo gedaan. dus ik heb het gevoel dat ik het verschil wel merk..
Andere mensen merkten het ook op.. is dit dus theoretisch niet mogelijk ??

Wat betreft de speakers komt er genoeg laag uit, en ben ik met alles tevreden..
Het laag wat ik krijg is meer dan voldoende, en het is hier zeker geen Ziggo dome  HB HB HB
Het viel me op, en wilde weten of ik de versterkers goed had aangesloten, met dank aan Maurice  notworthy
Ben ook nog steeds met de ATT aan het spelen..

Misschien moet ik de SM-17's maar eens laten nakijken.. heeft iemand een goed adresje voor me ?? en welk budget kan ik bij een revisie/modificatie/upgrade verwachten??

Nogmaals bedankt voor alle adviezen !!!!!

alles nalopen en opnieuw door solderen wat vernieuwen ik denk 100/125 per stuk ( gok ik )


nadeel van vergelijken is dat je toch moet opstaan kabels verwisselen en weer gaan zitten en luisteren


maar enige wat telt is dat jij het beter/anders vind
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Misschien moet ik de SM-17's maar eens laten nakijken.. heeft iemand een goed adresje voor me ?? en welk budget kan ik bij een revisie/modificatie/upgrade verwachten??

Nogmaals bedankt voor alle adviezen !!!!!
[/quote]

Binnen dit forum zijn er twee reparateurs aktief en dat zijn:
HAL9000 (regio Rotterdam)
SB_marantz (regio Nijmegen)

Je hebt ook nog het service centurm in Elst: http://www.audioservice.nl/ (officieel reparatiecentrum voor oa Marantz)

In welke regio zit je?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bravoman

Rotterdam is waar ik werk, dus HAL9000 is een optie..
Ik zal morgen eens informeren of hij kans ziet alles door te lopen.

Experimenteren blijft leuk.. het houd je bezig met de muziek..
Ben benieuwd wat HAL9000 ervan vind..

Iemand evt een goed speaker advies voor deze combi, of kan ik het bij de OLS laten??

Gr, Johnny

Marvin


SB_Marantz

Citaat van: Bravoman op juli 29, 2012, 16:05:03

Iemand evt een goed speaker advies voor deze combi, of kan ik het bij de OLS laten??


Wanneer jij echt tevreden bent met de OLS:   ja.
akoestiek,speakers, opname kwaliteit maken of breken de set.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juli 29, 2012, 21:07:18

Wanneer jij echt tevreden bent met de OLS:   ja.
akoestiek,speakers, opname kwaliteit maken of breken de set.

geen andere of meer eindversterkers  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Nooit een versterker of cd speler gezien die zich wat aantrok van de akoestiek...jij wel?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juli 29, 2012, 21:58:11
Nooit een versterker of cd speler gezien die zich wat aantrok van de akoestiek...jij wel?  :schater:

nee maar soms zegt men dat een andere versterker mee toevoegt  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bravoman

Heren, bedankt voor alle advies.
De SM17's staan morgen bij HAL9000, wordt vervolgd..
Gr, Johnny

Maus