marants sr6006 geen geluid van tv

Gestart door k0ekw0us, juli 28, 2012, 13:58:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

k0ekw0us

ik heb net een marantz sr6006 gekocht maar nu wil ik geluid van de tv via de marantz sr6006 op mijn speakers
heb nieuwe hdmi kabels besteld kan via de tv wel de volume regelen van de receiver maar er komt geen geluid uit.

Vlearmoes

Als je tv aangestuurd wordt door een ontvanger (kabel of schotel) zou ik daarvan de hdmi rechtstreeks naar de tv doen en het geluid via optisch naar 6006...in het menu van de apparaten de juiste instellingen maken  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

k0ekw0us

het moet toch ook kunnen via arc heb alle instellingen gedaan hoe het moest de tv herkent de receiver kan volume met tv regelen op de receiver maar er komt gewoon geen geluid uit heb smartcard achterin de tv zitten.

k0ekw0us

weet je meschien ook de juiste instellingen wou t maar op jou manier doen heb opt1 ingesteld aangesloten en werkt nog niet:S

Vlearmoes

dus je bent nu van de tv met optisch naar versterker gegaan
dit moet je ook in het menu van de tv ook vertellen   pcm/bitstream
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Texpert.

#5
Citaat van: k0ekw0us op juli 28, 2012, 18:31:54
weet je meschien ook de juiste instellingen wou t maar op jou manier doen heb opt1 ingesteld aangesloten en werkt nog niet:S

Dit had ik dus ook. Leuk verhaal met dat ARC maar ook bij mij werkt het nog steeds niet, maar goed. Heb het nu wel werkend gekregen met een optische kabel, als je naar de installatie wizard gaat kun je op een gegeven moment aangeven (source-set-up) of je het geluid via ARC (HDMI) laat lopen of via other options. Als je voor other options kiest, vervolgens optical kable vertelt de wizard hoe je het verder aan moet sluiten, let op, goed de aanwijzingen volgen. In mijn geval moest ik de kabel dus in opt2 prikken en deze instellen. Vervolgens je tv instellen op geluid via home/cinema of ext en alles werkt.

Hierbij een voorbeeld wat je op je tv ziet;



Voorbeeld is van een Denon, maar het menu is gelijk als die van je SR-6006.

sattie

Heb je wel de juiste ARC uitgang op de TV, meestal is dat HDMI2, ARC moet er dan bij staan. Zie handleiding van de TV.
En je moet HDMI 1.4 kabels gebruiken anders zal het ook niet werken.

k0ekw0us

hij zit op goede hdmi staat arc bij tv geen ook aan anynet+ verbonden met sr6006 kan de volume ook regelen van de receiver er komt alleen geen geluid uit heb de digitale uitgang ook aangesloten en ook op beide aparaten ingesteld maar er komt alleen geen geluid uit:(

k0ekw0us

de afbeelding kan je bij mij alleen hdmi 1 tot 7 doen en optisch 1 en 2 heb ik optisch ingesteld maar geen geluid en hdmi 1 tot 7 is van invoer bij hdmi opties heb ik wel alles ingesteld volgens handleiding marantz

Texpert.

#9
In het menu (Input assign);

instellen;
AUX1; HDMI;None DIGITAL; OPT1óf OPT2,(kijk waar je kabel in gaat) COMP; None





Hopenlijk kun je hier wat mee.....

k0ekw0us

ja bedankt optisch is me al gelukt alleen via acr komt er gewoon geen geluid uit mijn speakers.

Texpert.

Klopt, ook bij mij via ARC geen geluid uit de 6006, optisch wel dus dan maar zo :angel:

k0ekw0us

ja ik had liever op 1 afstandbediening gehad nu als ik tv wil kijken moet ik altijd 2 afstandbedieningen gebruiken en het zal toch ook via arc moeten kunnen.

Texpert.

Wat voor tv heb je? In mijn geval gaat volume van de 6006 gelijk mee met de volume van de tv (Panasonic GT50)

k0ekw0us

ik heb een samsung d6530 tv geeft volume van sr6006 aan op de receiver gaat hij ook harder maar komt gewoon geen geluid uit.