Zo deze ochtend eens de MF V Can II aan de tand kunnen voelen. Na een vriendelijk onthaal en aangename babbel werd de V Can tussen een PM11s3 & SA11s3 gekoppeld. Ik had de HD650 & DT990 edition met een paar cd's bij. De Senn was eerst aan de beurt nadien de Beyer. Na een aantal minuten had ik al voldoende gehoord. Dit is een downgrade tegenover de PM11s3. Het hoog was minder transparant, midden kwam een stuk minder naar voren en de bass was heel wat minder aanwezig. De dealer was het me me eens en zij "wat had je dan verwacht".
Deze testresultaten bevestigen mijn vermoedens! Ben heel blij dat ik de V Can II niet blind heb gekocht anders was ik een teleurstelling rijker. Ik betwist zeker niet dat (veel) duurdere Headfi amps het beter doen dan de PM maar dan wordt de HD650/DT990 opnieuw de zwakkere schakel. Met de wijsheid die ik nu heb blijft het bij de hoofdtelefoonversterker van de PM11s3 waar ik trouwens zeer tevreden mee ben.
Het verhaal van Thanatos kan ik bevestigen. Daarnet nog even een test gedaan met de DT770 LTD
32 Ohm op de PM. De lage impedantie van de Beyer zit de Marantz echt niet lekker het klinkt plat & dichtgeknepen, hier kan de V Can mss een oplossing zijn.
Zo zie je maar wat voor de ene hemels is gaat bij de andere niet op.