Gisterenmorgen samen met kameraad John bij Overgaauw langsgeweest. Daar heb ik zowel de Sennheiser HD598 (Euro 229,00), als de Sennheiser HD1000 (Euro 1249,00!) en als de Beyerdynamic DT880 (Euro 299,00) beluisterd.
De HD598 was in het middengebied te grof en te geprononceerd, dus te vermoeiend. Geluidsbeeld overall was aan de iele kant. De HD598 voelde ook niet zo degelijk aan en zat ook niet zo lekker. De DT880 zoog mij direct in de muziek (Yo Yo Ma plays Ennio Morricone: Tr. 1 'The Mission' (cello en orkest)) - geweldig; smooth, zeer verfijnd en vol van detail. Ik dacht direct, dat wordt 'm. Zat lekker en is zeer degelijk gebouwd. De HD1000 mocht ik, omdat zo rustig was bij Overgaauw, ook eens proberen. Nu een geheel andere wereld gaat voor je open - zo realistisch heb ik het maar weinig gehoord, hij riep bij mij heimwee op naar de concertzaal, dit is de beste hoofdtelefoon die ik ooit heb gehoord. Ik mocht ook nog eens een Joe Grado i3 proberen, maar dat sloeg ik af. na wat ik aan comfortabiliteit op het web gelezen had, en ook het prijskaartje stootte mij af (Euro 399,00), want dat was boven mijn budget (Euro 300,00 max). Daar was ik ook eerlijk over tegenover de, overigens zeer aardige en uiterst behulpzame, verkoper.
Ook de RS220, die John graag wil kopen, is daar tegen een concurrende prijs van Euro 399,00 te koop. Sowieso krijgt men enige korting ("Bij verkoop gaan wij de internet prijzen naderen.": zei de verkoper nog), maar als John en ik beiden in november onze hoofdtelefoons samen kopen geeft men nog eens extra korting. Zo is men bij de stenen winkel voor hardware toch beter af.