PM80SE, revisie?

Gestart door Maus, juli 23, 2012, 21:58:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Maus

Goeienavond :)!

Ik heb zoals enkele weten, een PM80SE gekocht. het apparaat lijkt goed te werken, hij klinkt in ieder geval redelijk goed. Hij heeft wat last van krakende schakelaartjes maar dat is allemaal te overzien.



Wat ik mij afvroeg, hoe warm hoort ie te worden in Klasse A? Ik heb hem nu een hele avond aan gehad maar warmer dan een niet-klasse A versterker word ie niet.

Verder is het laag niet wat ik gewend ben, beetje zompig en ongedefinieerd, en ik heb toch redelijk makkelijk aanstuurbare speakertjes. Ik zit erover te denken om hem te reviseren, maar eerst wil ik dat klasse A deel uitpluizen. Waarom dat misschien niet werkt.
Ook heb ik gelezen dat je hem niet in klasse A mag zetten als hij aan staat, en heb ik ook dingen gelezen over bepaalde delen die te warm worden? Welke zijn dit en is er een oplossing voor?

Alvast dank voor de tips!
Maurice

Maus

Ah kijk ik had hem verkeerd gepost ;) Excusee!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Se  is  wat  zeldzamer,  ja  revisie  mag  deze  wel  hebben,  Elko's  eruit  slechte  print bindingen. Afstellen en schoonmaken.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Oke :)
Dan zal ik binnenkort eens een lijstje maken.

JohnWx

Citaat van: Maus op juli 23, 2012, 21:58:48
Goeienavond :)!

Ik heb zoals enkele weten, een PM80SE gekocht. het apparaat lijkt goed te werken, hij klinkt in ieder geval redelijk goed. Hij heeft wat last van krakende schakelaartjes maar dat is allemaal te overzien.



Wat ik mij afvroeg, hoe warm hoort ie te worden in Klasse A? Ik heb hem nu een hele avond aan gehad maar warmer dan een niet-klasse A versterker word ie niet.

Verder is het laag niet wat ik gewend ben, beetje zompig en ongedefinieerd, en ik heb toch redelijk makkelijk aanstuurbare speakertjes. Ik zit erover te denken om hem te reviseren, maar eerst wil ik dat klasse A deel uitpluizen. Waarom dat misschien niet werkt.
Ook heb ik gelezen dat je hem niet in klasse A mag zetten als hij aan staat, en heb ik ook dingen gelezen over bepaalde delen die te warm worden? Welke zijn dit en is er een oplossing voor?

Alvast dank voor de tips!
Maurice

tis geen echte Class A ze doen iets met de bias geloof die schroeven ze omhoog SB Marantz weet er meer over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ll0ll

Is dat die SE uit Friesland voor weinig? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Maus

Jep ik zat daar vrij dicht in de buurt met vakantie en zag hem bij toeval :)

Maus

Is met een vriend van me mee, die heb gaat reviseren! Evenals de Sansui BA-F1 en Restek Challenger.
Ik reviseer ondertussen de carburateur van m'n eend ;)

HAL9000

Citaat van: Maus op januari 23, 2014, 13:43:32
Is met een vriend van me mee, die heb gaat reviseren! Evenals de Sansui BA-F1 en Restek Challenger.
Ik reviseer ondertussen de carburateur van m'n eend ;)

Past  hij op  dat  die  de  boel niet  molesteert  bij de  Pm80se Het  print materiaal  is nu niet  fantastisch  en is zo  beschadigd.  En laat  hem  bij die  BAf1  all  dat  lijm  en  onderdelen  waar  lijm op zit  verwijderen!!!!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Denk dat het wel goedkomt. Hij is ervaren met Sansui.

Pm80 staat nog thuis overigens. Weet niet wat ik ermee doe.... Binnenkort misschien samenwonen dus dan heb ik aan 1 set genoeg.

Maus

Citaat van: Maus op januari 23, 2014, 13:43:32
Is met een vriend van me mee, die heb gaat reviseren! Evenals de Sansui BA-F1 en Restek Challenger.
Ik reviseer ondertussen de carburateur van m'n eend ;)

Kwam hem dus thuis tegen... Niet meegegaan?...