Laatste post in 2016. Heb ik die Quad set nu al zo lang?
Enfin, de CD speler is verwisseld, niet omdat de Quad het niet goed deed, maar omdat ik de Sony tegenkwam. Deze speelt na reanimatie ook weer prima.
Na die enkele jaren, wel vele speakers verder. Zo hebben de Castle zuilen en bookshelfs, Wharfedale sets en Sonus Fabers het veld moeten ruimen, voor ander leuks. Na een tijdje met goedkope Klipsch speakers te hebben gedraaid (resp. 59 euro 't stuk) wilde ik eigenlijk niet anders meer, maar ik mistte nog altijd de klank van een vloerstaande speaker. Deze hebben vaak toch meer body en wat vetter.
Op aanraden van een vriend van me ben ik een setje Tannoy R2's gaan halen voor wel 100 hele euro's. En dat zijn in ieder geval geweldige dingen. Als je hier 1000 euro voor zou betalen, zou je het ook geloven. Toch is het nog niet 'het'. Dus ik zoek nog door naar een setje Klipsch om eens te proberen, maar dan niet te groot.
De set nu:
Tannoy R2
Quad 66 pre, 606 eind.
Sony CDP 101, de eerste consumentenspeler, uit 1983.
Draaitafel Pioneer PLX-1000 (dj speler, ja...) met Ortofon Bronze.
Pro-ject Tube Box S phono preamp
Vanuit het stopcontact een Audioquest NRG2, Wildcat tussen de draaitafel en de pre, Golden Gate tussen de pre en de Quad set, vdHul tussen de CD speler en de Quad, Chord Clearway naar de speakers
Upgrade op het lijstje:
-Eigen stroomvoorziening trekken, geen grote ingreep, wel een vieze, want ik moet door de vol water staande kruipkelder. Hoofdreden hiervoor is het ontbreken van een geaard stopcontact. Ik kan daarvoor houtje touwtje vanalles door het huis trekken vanaf andere lasdozen, maar zeer waarschijnlijk is er geen aarde beschikbaar.
Op dit moment heb ik een blijvende aardlus die weg is zodra ik de boel wel aard.
- ik mis nog wat cinch kabels, ben er nog niet uit welke dat gaan worden.