Welke merk bekabeling voor Marantz Pearl Lite?

Gestart door Robino, juli 19, 2012, 00:16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robino

Ik heb een set Marantz Pearl Lite met monitor audio rx6 speakers. Nu nog voorzien van standaard bekabeling. Niets mis mee, maar zoek qua constructie wat degelijkers, maar niet zo duur. Welke merken gaan er goed mee samen? Zit zelf al naar Chord, Kimber en Atlas te kijken. In ieder geval geen zilver!

thepioneer

#1
Laat je niet afschrikken door zilver. Ik was altijd huiverig voor zilver maar ik heb nu kabels van zilver die veel natuurlijker klinken dan koper. En ze klinken niet scherp zoals 99% van alle andere zilver kabels. Daarbij geven ze een heel mooi stereo beeld.

Ik zou voor audio note bekabeling gaan. Ik heb het zelf ook en ik wil niet anders.

Wat is je budget? En welke lengte kabel ben je nodig?

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Zilver kan wel, alleen zou ik oppassen met verzilverd.

Ik heb lange tijd SIltech gebruikt en dat ging erg goed met Monitor Audio (RS8), je zou eens kunnen kijken naar Art Speak koperkabel, deze staat op MP voor een nette prijs.

xander32

Citaat van: thepioneer op juli 19, 2012, 07:41:25
Laat je niet afschrikken door zilver. Ik was altijd huiverig voor zilver maar ik heb nu kabels van zilver die veel natuurlijker klinken dan koper. En ze klinken niet scherp zoals 99% van alle andere zilver kabels. Daarbij geven ze een heel mooi stereo beeld.

Ik zou voor audio note bekabeling gaan. Ik heb het zelf ook en ik wil niet anders.

Wat is je budget? En welke lengte kabel ben je nodig?

Ronald
... jij shopt in het algemeen in een andere prijsklasse dan het gemiddelde forumlid :wink:.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Thanks voor de links, zocht nog een goed adres voor een optische kabel.  :-)

Robino

Ik zit te denken aan de Chord Crimson plus. Niet te duur en uit Engeland halen zelfs nog goedkoper. Lijkt me een goede no-nonse kabel. Alleen nog even kijken of 0,5m. voldoende is. Kan denk ik net.

Whisper.nl

Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 10:53:18
Ik zit te denken aan de Chord Crimson plus. Niet te duur en uit Engeland halen zelfs nog goedkoper. Lijkt me een goede no-nonse kabel. Alleen nog even kijken of 0,5m. voldoende is. Kan denk ik net.

Als je een gunstig geprijsde ls zoekt zou ik kijken naar de Van Damme.
Tevens een Engels merk.

Heb je / wil je / meer geld (te) besteden kijk dan is op mp naar een setje NordOst flatline.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Exxar

Ik heb zelf ook Chord kabels. De Cadenza als interlinks (tussen SA15S2 en PM15S2 en tussen NR1402 en PM15S2) en de Carnival silverscreen als luidsprekerkabels.

Na maanden kabels testen ben ik tot de conclusie gekomen dat silverplated luidsprekerkabels de RX'en scherp kunnen laten klinken. Nieuw uit de doos had de Cadenza ook dat effect, maar na lang (+200uur) inspelen was het scherpe er af en bleef er gewoon een mooie kabel achter die massas detail laat horen. En dan geloof ik nog niet eens in inspelen van kabels  shutup

Robino

Kan me verissen, maar meende dat Nordost staat voor een snel, dun en scherp geluid. Huidige speakerkabel is Van Damme 4 mm. Gaat me om de interlink wat nu dus nog het standaard dunne kabeltje is.

De Crimson plus is toch niet silver plated? Want dat wil ik inderdaad niet hebben. Anders wijk ik uit naar de Atlas Equator.

Whisper.nl

Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 11:54:23
Kan me vergissen, maar meende dat Nordost staat voor een snel, dun en scherp geluid. Huidige speakerkabel is Van Damme 4 mm. Gaat me om de interlink wat nu dus nog het standaard dunne kabeltje is.

De Crimson plus is toch niet silver plated? Want dat wil ik inderdaad niet hebben. Anders wijk ik uit naar de Atlas Equator.

Excuus dan heb ik het topic verkeerd gelezen. Was in de veronderstelling dat je opzoek was naar LS.

Nordost flatline: Ik deel deze ervaring niet.
Ik luister nu al een hele tijd naar deze set - in combi met de Nordost Red Dawn XLR -  en deze bevalt me prima.

Van damme interlink.
http://audio.aanbodpagina.nl/interlink-interconnect-kabels-van-damme

Nordost Red Dwan
http://link.marktplaats.nl/571196340

Alles is natuurlijk prijs en smaak gebonden.

Altijd eerst luisteren is natuurlijk  de beste optie.

Groet Whisper




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Exxar

Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 11:54:23
De Crimson plus is toch niet silver plated? Want dat wil ik inderdaad niet hebben. Anders wijk ik uit naar de Atlas Equator.

Nope, dat is een gewone 99,999.....% koper kabel.
Maar ik vond persoonlijk dat het verschil in details tussen puur koper en silverplated koper toch wel de moeite was.
Je gaat best eens bij je hifidealer een pakje kabels gaan lenen en zelf testen.

Robino


Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Exxar op juli 19, 2012, 11:46:48
Ik heb zelf ook Chord kabels. De Cadenza als interlinks (tussen SA15S2 en PM15S2 en tussen NR1402 en PM15S2) en de Carnival silverscreen als luidsprekerkabels.

Na maanden kabels testen ben ik tot de conclusie gekomen dat silverplated luidsprekerkabels de RX'en scherp kunnen laten klinken. Nieuw uit de doos had de Cadenza ook dat effect, maar na lang (+200uur) inspelen was het scherpe er af en bleef er gewoon een mooie kabel achter die massas detail laat horen. En dan geloof ik nog niet eens in inspelen van kabels  shutup
Herkenbaar betreft een ver-zilver-de kabel. Betreft 200 uur inspelen van een kabel - ik denk dat jij zelf in die tijd gewend bent geraakt :wink:.

Zelf heb ik al meerdere keren verschillende kabels mogen/kunnen uitproberen in eigen set;
Ik heb verschillen ervaren maar dat betreffen nuances. Zilver en/of (massief) koper heb ik steevast als de meest prettige ervaren.

Goede ervaringen in mijn sets heb ik met;
Cardas (Crosslink)
Lue Blue Reference
Slinky Links
Kimber TC8
Canare (€3,50 per meter ...)

Mindere ervaringen (lees; slecht) heb ik met een tweetal ls. kabels van VdH (betreft diens IC`s zijn de ervaringen divers).


(een believer)