MA500 bi-wired bi-ampen

Gestart door hvanapeldoorn, juli 15, 2012, 20:16:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hvanapeldoorn

Goededag,

Na 2 jaar dat alles in de verhuisdoos heeft gezetten kan het alles er eindelijke uit en kan de opstelling de huiskamer in.

Alleen nu ben ik echt alles ff kwijt... :cry:

Ik ben in bezit van:
4 x MA500
2 x BMW 803 matrix
Met daar tussen v/d hul The Inspiration Hybride

Nu had ik ze in het verleden bi-wired (als het goed is ook bi-amp) aansloten maar hoe het nu ook weer zat weet ik niet meer...

Gaat hij nu op de MA500 normal in en inverted out naar de normal in de volgende blok of wat het anders.

Ik ben het echt ff kwijt.  Bij de speaker zijn ook bi-wired aangesloten. Dus hoog zijn eigen versterker en laag zijn eigen versterken.

Of kan ik ze beter bruggen en singel wired aansluiten om zo meer vermogen eruit te halen.

graag advies.

Met vriendelijk groeten,

Hendrik

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

jowa

Je kan het aansluiten zoals hif.nl aangeeft, ik zelf heb hier slechte ervaringen mee, zie ook in mijn set.

Maar je hebt vier mono-blokken, dan is het eigenlijk simpel. Je kan mijn plaatje als voorbeeld nemen, alleen dan de versterkers in tweeën delen.
Ik ken de Inspiration Hybrid goed, want ik heb ze zelf ook. Deze hebben twee aderparen en een aarde-draad
Waar je op moet letten is dat je de aderparen niet door elkaar haal, anders blaas je de MA's op.
Dus één paar op MA-1 en het andere op MA-2. Aan de kant van de luidspreker dan één paar op het hoog en één paar op het laag.
Herhaal dit voor de andere kant met je andere paar MA's.

Succes.

hvanapeldoorn

thanks ik heb ze nu zo aangesloten als Jowa en alles werkt.

De Ma heb wel door gelink dus normal in. Daar weer inverted out en die weer in de normal in de ander MA en klinkt volgens mij weer als van ouds HB HB

thepioneer

Ik heb ook 4 stuks gehad en ik zou ze gaan bruggen als ik Jou was.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

hvanapeldoorn

@thepioneer, ik ga daar ook nog eens na kijken. Ik ben nu niet tevreden met de bas die uit de speakers komt.

Dus mogelijk dat ik hier toch een fout heb gemaakt met de aansluiting.

thepioneer

Ik weet haast wel zeker dat bruggen meer brengt omdat je met luidsprekers speelt die best wat power nodig zijn om mooi te spelen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Stadium III

Heb ook de MA 500 ooit eens gehad
Spelen leuk maar bruggen en dan gaan spelen, zeker wel een verschil

Hoe ze alweer te bruggen weet ik niet meer maar google is your best friend !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

hvanapeldoorn

gebruiksaanwezingen weer terug gevonden hello hello hello

We gaan morgen denk ik maar is de gebrugde uitvoering realiseren HB HB

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550