Marantz PM7xx vs PM15xx

Gestart door the limp man, juni 28, 2012, 19:52:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#15
@The Limp Man,
Dat jij de stemmen op (een) marantz niet mooi vind klinken kan liggen aan het feit dat jij nog niet een goede 'dedicated' stereo set up van dat merk hebt gehoord. Mijn versterker en SA-CD-speler kostten samen nieuw nog geen €1500,00 en het resultaten zijn toch al verbluffend. 
Ga eens luisteren, laat je eens uitndigen of bezoek een daartoe geschikte M&G.
Succes en veel (luister)plezier.
Groet, Cor.

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Nou, ik lees altijd veel positieve verhalen over de high end marantz modellen en ik ben lid van een marantzforum :yes: .

Dus ik dacht als de sound van marantz wat verandert op de high end modellen, dan wil ik me daar best aan wagen.

xander32

Citaat van: the limp man op juli 19, 2012, 20:25:30
Nou, ik lees altijd veel positieve verhalen over de high end marantz modellen en ik ben lid van een marantzforum :yes: .

Dus ik dacht als de sound van marantz wat verandert op de high end modellen, dan wil ik me daar best aan wagen.
Helder  :yes:.

Je bent hier eventueel welkom om een x een PM15 te horen op Usher monitoren.

still life

Citaat van: the limp man op juli 19, 2012, 20:12:48

Ik vind vooral de stemmen helemaal niet mooi op Marantz. Dit heb ik ook geconstateerd op andere sets gehoord (SR7005).

vocals zitten in het middengebied & dat blijft bij uitstek altijd aardig overeind..
ik gok erop dat je getuige was van versmeerde weergaves
(bvb met boemend danwel mankerend laag of overheersend hoog)

imho hadden die versterkers er niets mee te maken, tenzij ze stonden te clippen..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Citaat van: still life op juli 20, 2012, 16:19:48
vocals zitten in het middengebied & dat blijft bij uitstek altijd aardig overeind..
ik gok erop dat je getuige was van versmeerde weergaves
(bvb met boemend danwel mankerend laag of overheersend hoog)

imho hadden die versterkers er niets mee te maken, tenzij ze stonden te clippen..  :angel:
Heldere reply :yes:.

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2012, 20:23:30
@The Limp Man,
Dat jij de stemmen op (een) marantz niet mooi vind klinken kan liggen aan het feit dat jij nog niet een goede 'dedicated' stereo set up van dat merk hebt gehoord. Mijn versterker en SA-CD-speler kostten samen nieuw nog geen €1500,00 en het resultaten zijn toch al verbluffend. 
Ga eens luisteren, laat je eens uitndigen of bezoek een daartoe geschikte M&G.
Succes en veel (luister)plezier.
Groet, Cor.
Mijn set up kost alles bij elkaar nog geen 250 euro en ik heb alles dubbel!!! Behalve de computer dan.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Cornelis1921

Citaat van: mountainbiker op juli 20, 2012, 21:02:46
Mijn set up kost alles bij elkaar nog geen 250 euro en ik heb alles dubbel!!! Behalve de computer dan.
Baas, bovenbaas... :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *