Marantz PM7xx vs PM15xx

Gestart door the limp man, juni 28, 2012, 19:52:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

the limp man

Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen de PM7xx en de PM15xx series. Ik heb namelijk veel versterkers van marantz gehoord en ik heb ze nooit echt mooi gevonden (qua klank). Ik vind ze nog altijd te soft in het hoog en een te overheersend middengebied hebben. In hoeverre verschillen de PM15 series qua klank ten opzichte van de PM7xx series? Ik lees namelijk over de PM15xx altijd positieve dingen, maar zelf heb ik ze nog niet gehoord.

xander32

Citaat van: the limp man op juni 28, 2012, 19:52:49
Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen de PM7xx en de PM15xx series. Ik heb namelijk veel versterkers van marantz gehoord en ik heb ze nooit echt mooi gevonden (qua klank). Ik vind ze nog altijd te soft in het hoog en een te overheersend middengebied hebben. In hoeverre verschillen de PM15 series qua klank ten opzichte van de PM7xx series? Ik lees namelijk over de PM15xx altijd positieve dingen, maar zelf heb ik ze nog niet gehoord.
... op welke speakers heb je betreffende versterker gehoord en welke types betroffen deze? De huidige versterkers van Marantz klinken veel meer neutraal dan die van een aantal jaren terug.

the limp man

Ik geloof dat ik de volgende versterkers gehoord heb:


SR6003,SR6004
PM7004, PM7003 en de PM6004

Op Dynaudio, Focal en Dali.

En de set van Stadium III (toen hij de SR9600 nog had, dat vond ik wel een mooie combo). Ik heb de huidige  Set van Stadium III ook gehoord, maar dan vind ik de SR9600 toch beter dan de SR7005.

xander32

Ik heb de set van Rob gehoord nog voor de PRO-setting en vond toen de Sr7005 Ud 5005 combi echt niet verkeerd.

the limp man

Ieder zijn ding. maar we dwalen af. Ik zou graag willen weten of het verschil tussen de series in de topic titel echt de moeite waard is?

xander32

Citaat van: the limp man op juni 28, 2012, 20:09:17
Ieder zijn ding. maar we dwalen af. Ik zou graag willen weten of het verschil tussen de series in de topic titel echt de moeite waard is?
... volgens mij wil jij weten hoe de PM15 klinkt, de 6xxx/7xxx serie ken je al, toch?
Zelf gaan luisteren naar een PM15, dan kan je zelf jouw conclusie trekken :yes:.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

the limp man

Dat weet ik ook wel, maar ik kan toch moeilijk een luister sessie plannen terwijl ik toch niet koop. Of zie ik dat verkeerd?

lo

Jawel hoor! Hoe denk je dat wij ooit een keuze hebben kunnen maken?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op juli 18, 2012, 19:20:03
Jawel hoor! Hoe denk je dat wij ooit een keuze hebben kunnen maken?

:yes:

Janver

Ik heb nooit een pm7xxx of pm6xxx in mijn set gehoord.

Ik heb het wel direct kunnen vergelijken met een SR6004 en dat was een wereld van verschil. Eigenlijk binnen 10 minuten was ik verkocht!

Het geeft bij mij een betere balans, meer dynamiek, detail en in 1 woord is het wow!!!

Ik was ook van mening dat er niet veel verschil kon zijn, wel iets, maar geen dramatisch verschil.
Hier kan uw reclame staan!

SmauG

Dat verschil is er al tussen de SR6xxx en de PM6xxx. Lijkt me duidelijk.

Maar ik denk dat je sowieso geen vergelijk wil gaan maken tussen de high end premeum lijn en de "minder haaaai end" lijn van marantz. Het is sowieso een upgrade waarvan vaak enkel de kosten bepalend zijn.

Mijn optiek.

JohnWx

Ik denk als men de line up gewoon in nummers had gedaan en geen standaard lijn en premium lijn dat er veel minder welles nietus was zie andere merken  :-D


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

the limp man

t
Citaat van: xander32 op juni 28, 2012, 19:56:26
... op welke speakers heb je betreffende versterker gehoord en welke types betroffen deze? De huidige versterkers van Marantz klinken veel meer neutraal dan die van een aantal jaren terug.

Ik heb de SR5004 en de SR6004 op Dali lector speakers gehoord. De SR5004 vond ik erg slecht. De SR6004 was al veel beter.

De PM6004 en PM7004  op Dynaudio en was al veel beter.

Ik vind vooral de stemmen helemaal niet mooi op Marantz. Dit heb ik ook geconstateerd op andere sets gehoord (SR7005).


xander32

Citaat van: the limp man op juli 19, 2012, 20:12:48
t
Ik heb de SR5004 en de SR6004 op Dali lector speakers gehoord. De SR5004 vond ik erg slecht. De SR6004 was al veel beter.

De PM6004 en PM7004  op Dynaudio en was al veel beter.

Ik vind vooral de stemmen helemaal niet mooi op Marantz. Dit heb ik ook geconstateerd op andere sets gehoord (SR7005).
Samenvattend: jij hebt zelf een aantal Marantz versterkers (stereo/meerkanaals) gehoord op verschillende speakers en hebt deze steevast als niet mooi, m.n. bij stemmen, ervaren.


Wat is het doel van dit draadje, wat wil je er mee bereiken ¿