Blura-speler; UD7006 of nieuwe panasonic

Gestart door Carlo, juni 10, 2012, 21:40:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carlo

Beste forumleden,

Ik ben van plan op termijn mijn huidige receiver te vervangen voor een nieuwe Marantz (nu SR7300) voor - ik denk - de SR6006 en ik heb altijd plan gehad hierbij de Marantz UD7006 bij te nemen.

Nu lees ik dat er van Panasonic een nieuwe blureayspeler op de markt is. De DMP-BDT500, welke op WhatHifi zeer lovende kritieken krijgt. Ik heb zelf sinds 2 maanden een plasma van panasonic; TXP46GT30. Ik beschik voorlopig nog alleen over 2 fronts (MA radius 270hd), wat op termijn met centre, rears en sub moet worden aangevuld. Ik kijk vooral films en muziek-dvd's.

Hebben jullie ervaringen, tips, suggesties inzake de keuze? Ik geloof wel dat de pana een stuk goedkoper is dan de UD7006. Maar hoe doet de SR6006 het bijvoorbeeld met een pana blurayspeler??

Ben benieuwd.

Alvast bedankt.

Grtz.
Carlo

Zoldar

hangt ervan af wat je nog meer met die speler wilt doen. Als je film/dvd via HDMI naar de Marantz stuurt maakt het eigenlijk niets uit. Het gaat digitaal naar de receiver en die maakt er wat moois van.

De meerwaarde van de Marantz zit in de analoge uitgangen. En die gebruik je voor bijvoorbeeld CD's en SACD's. Daar zal de Marantz zeker wel een streep voor hebben op de Pana.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Carlo

Zoldar en John,

Dank voor jullie reacties.

Maar dat van die analoge uitgangen is mij niet duidelijk. Betekent dit met name dat ik qua muziek beter af ben met de UD7006? Ik heb nooit echt goed begrepen wat die analoge uitgangen nu precies doen.

En, John,

Je noemt de 5005. Is natuurlijk qua prijs een stuk aantrekkelijker dan de 7006. Hoe doen ze het t.o.v. elkaar in beeld op een pana? Ik heb geen enkele ervaring met bluray of 3d. Omdat mijn tv wel 3d ondersteunt, lijkt me dit wel leuk om te ervaren.

Alvast dank voor jullie respos.

Carlo

JohnWx

Citaat van: Carlo op juni 10, 2012, 22:02:40
Zoldar en John,

Dank voor jullie reacties.

Maar dat van die analoge uitgangen is mij niet duidelijk. Betekent dit met name dat ik qua muziek beter af ben met de UD7006? Ik heb nooit echt goed begrepen wat die analoge uitgangen nu precies doen.

En, John,

Je noemt de 5005. Is natuurlijk qua prijs een stuk aantrekkelijker dan de 7006. Hoe doen ze het t.o.v. elkaar in beeld op een pana? Ik heb geen enkele ervaring met bluray of 3d. Omdat mijn tv wel 3d ondersteunt, lijkt me dit wel leuk om te ervaren.

Alvast dank voor jullie respos.

Carlo

het enige grote verschil tussen deze 2 is alleen 5.1 analoge uitgang op de 7006 en een paar kleine verschillen die je niet zal merken 1 op 1

ik zou voor dat prijs verschil eerder voor een SR7005 gaan en een UD5005 dan andersom maar is mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Carlo

Wat doen die analoge uitgangen dan voor iets. Ik ben hiervan niet op de hoogte.

JohnWx

Citaat van: Carlo op juni 10, 2012, 22:18:53
Wat doen die analoge uitgangen dan voor iets. Ik ben hiervan niet op de hoogte.

analoog aansluiten 7.1 op je receiver

o ja en de 7006 heeft een metalen front
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

De UD5005 is een goede speler geeft haarscherp beeld en uitstekend geluid met muziek dvd en film

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=431563

Als je daaraan eisen stelt en dat wilt deze erbij voor de muziek

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=431558


UD7006 is wel beter als de UD5005 maar als je ook graag muziek luisterd zou ik bovenstaand doen



JohnWx

een 5005 zal toch niet slechter zijn misschien anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

De Panasonic DMP-BDT500 heeft als feature twee hdmi uitgangen ,dat maakt hem ruim inzetbaar en je kan bovendien gebruik blijven maken van een oudere receiver die geen 3D ondersteunt ,de prijs is ook erg interessant en je kan dan ook een erg lage afschrijving verwachten .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 11, 2012, 10:38:31
De Panasonic DMP-BDT500 heeft als feature twee hdmi uitgangen ,dat maakt hem ruim inzetbaar en je kan bovendien gebruik blijven maken van een oudere receiver die geen 3D ondersteunt ,de prijs is ook erg interessant en je kan dan ook een erg lage afschrijving verwachten .

Tis of Marantz of Onkyo  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: John Wx op juni 11, 2012, 10:50:01
Tis of Marantz of Onkyo  :-)
Ik weet dat het vloeken in de kerk is als je op een Marantz/Onkyo forum zit  clown1 ,maar de Pana heeft hele fraaie specs en handige features + dat deze erg gunstig geprijst is .........daar kan je toch niet omheen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 11, 2012, 10:56:41
Ik weet dat het vloeken in de kerk is als je op een Marantz/Onkyo forum zit  clown1 ,maar de Pana heeft hele fraaie specs en handige features + dat deze erg gunstig geprijst is .........daar kan je toch niet omheen .
kan ik geen speld tussen krijgen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject