Direct Stream Digital (DSD) rippen naar FLAC is mogelijk?

Gestart door Cornelis1921, juni 10, 2012, 04:42:15

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

stupid
Ik las ergens op dit forum (waar ?) dat DSD en FLAC niet conversief zijn. Nu John (mijn maat) heeft DSD naar FLAC geript en kon dat gewoon afspelen?
Wat zijn de werkelijke problemen tussen DSD en FLAC?
Ervaringen en andere antwoorden a.u.b.
Alvast bedankt. notworthy byebye, Cor.

* Ik zal in een later stadium de gebruikte software vermelden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Slashhead

Om te beginnen lezen mijn optische spelers voor PC de DSD laag niet...
Ook stuurt mijn SA8400 geen DSD via de spdif uit, zodat ik ook dit signaal niet kan gebruiken.

JohnWx

gaat niet werken

je kan wel DSD naar flac maken maar is dan geen SACD meer maar gewoon een cd formaat in principe

er zijn wel hele moelijke conversies maar dat doen ze in strudio's alleen het nut snap ik dan niet

een sacd speler kan geen sacd digitaal uitzenden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

niet helemaal waar. Maar het is nog zo ingewikkeld dat alleen de hard-nut hobbyist het doet.

DSD streamen is mogelijk. Er zijn spelers die het DSD signaal overbrengen zoals de Sony SCD-XA5400ES of een reeks Oppo spelers. Er zijn recievers die dit kunnen decoderen (de huidige lijn Onkyo's oa).

Er is rip software waarmee je de DSD files van de SACD's af krijgt. Maar daar heb je wel een profesionele reader voor nodig of een Playsttaion 3 van de eerste genereatie. Die hadden per ongeluk geen copt protect aan staan en konden dus gewoon DSD van de schijven af lezen en aanbieden.

Er is tegenwoordig een sit waar DSD files worden aangeboden voor download. Heb ik gedaan maar joost mag weten hoe ik die DSD files van de NAS naar de onkyo krijg. Niet via spdif.

dan Flac. je zou je DSD files kunnen converteren naar 24/96 of 24/192khz pcm en in flac taggen en opslaan. hoeft niet heel slecht te zijn. Veel van het high resolution aanbod van HD tracks zijn geconverteerde DSD files van eerder SACD's en DVD-audio.

nogal bewerkelijk dus.

koop een schijfje of als dat te duur is (dat is al snel met SACD's) get into vinyl :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 11:14:18
niet helemaal waar. Maar het is nog zo ingewikkeld dat alleen de hard-nut hobbyist het doet.

DSD streamen is mogelijk. Er zijn spelers die het DSD signaal overbrengen zoals de Sony SCD-XA5400ES of een reeks Oppo spelers. Er zijn recievers die dit kunnen decoderen (de huidige lijn Onkyo's oa).

Er is rip software waarmee je de DSD files van de SACD's af krijgt. Maar daar heb je wel een profesionele reader voor nodig of een Playsttaion 3 van de eerste genereatie. Die hadden per ongeluk geen copt protect aan staan en konden dus gewoon DSD van de schijven af lezen en aanbieden.

Er is tegenwoordig een sit waar DSD files worden aangeboden voor download. Heb ik gedaan maar joost mag weten hoe ik die DSD files van de NAS naar de onkyo krijg. Niet via spdif.

dan Flac. je zou je DSD files kunnen converteren naar 24/96 of 24/192khz pcm en in flac taggen en opslaan. hoeft niet heel slecht te zijn. Veel van het high resolution aanbod van HD tracks zijn geconverteerde DSD files van eerder SACD's en DVD-audio.

nogal bewerkelijk dus.

koop een schijfje of als dat te duur is (dat is al snel met SACD's) get into vinyl :mrgreen:

ja klopt hebben we een jaartje geleden hier ook over gehad maar is redelijk omslachtig maar DSD converteren naar 24/96 is het geen SACD meer

Maar volgens mij kan je DSD niet digitaal uitvoeren ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Maar om eerst naar een site te gaan te downloaden via pc etc. dan hou ik al op en koop wel de cd

Of via een ingewikelde procedure via je pc zeg ik  byebye

Zoldar

lees het na op stereophile. Sony SCD-XA5400ES exporteerd native DSD via HDMI.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 11:22:06
lees het na op stereophile. Sony SCD-XA5400ES exporteerd native DSD via HDMI.

wat is native ?

okee ik snap dat die mooie Sony dat kan via HDMi maar dan dan zal het toch weer moeten worden omgezet naar SACD anders heeft het in mijn ogen geen nut of mis ik iets ?

http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FDirect_Stream_Digital

ps:mono was zoveel makkelijker

Zoldar

SACD is de drager, het schijfje. DSD is het format wat op het schijfje staat.
Red Book (16bit/44,1 lpcm) is de standaart op de CD drager.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 11:50:21
SACD is de drager, het schijfje. DSD is het format wat op het schijfje staat.
Red Book (16bit/44,1 lpcm) is de standaart op de CD drager.

thx logisch

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juni 10, 2012, 04:42:15
stupid
Ik las ergens op dit forum (waar ?) dat DSD en FLAC niet conversief zijn. Nu John (mijn maat) heeft DSD naar FLAC geript en kon dat gewoon afspelen?
Wat zijn de werkelijke problemen tussen DSD en FLAC?
Ervaringen en andere antwoorden a.u.b.
Alvast bedankt. notworthy byebye, Cor.

* Ik zal in een later stadium de gebruikte software vermelden.
redface redface redface
Software betreft een standaard CD*, AAD Digitally Mastered USING DSD TECHNOLOGY. That's it folks. :oops: stupid
Sorry en groetjes, Cor.

* Label: Sony Music Entertainment.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juni 10, 2012, 21:25:46
redface redface redface
Software betreft een standaard CD*, AAD Digitally Mastered USING DSD TECHNOLOGY. That's it folks. :oops: stupid
Sorry en groetjes, Cor.

* Label: Sony Music Entertainment.

ik zeg dan vaak tuurlijk ?