Apple TV 3 waar moet ik nog opletten?

Gestart door christianrocks, juni 07, 2012, 15:22:39

Vorige topic - Volgende topic

christianrocks

Hallo allemaal,

Ik wil morgen of zaterdag een apple tv 3 gaan halen. Ik heb thuis nog een hdmi liggen.
Moet ik nu ook nog een optische audio kabel halen?

Hoe kan ik hem het beste aansluiten?
Op mijn versterker SR6006 (en op welk kanaal van hdmi?) of op mijn samsung tv d8000 46" ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Christian

Niber

Apple TV is toch (een soort van) mediaspeler?
Van ATV met HDMI naar de SR6006 (net als je andere bronnen) en vervolgens naar de TV (zoals je waarschijnlijk al hebt).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pameijer

NIBER heeft helemaal gelijk, gewoon HDMI naar een willekeurige HDMI ingang op de receiver. Waar je op moet letten is dat de aTV3 nog niet te jailbreaken is, dus je bent momenteel nog gebonden aan het "Apple-ecosysteem". Oftewel het is slechts een verlengstuk van je iTunes qua video iig. Maar natuurlijk wel lekker streamen met je iDevice en mirroren met je iPad. Lekker genieten!

Het is trouwens serieus de vraag of de aTV3 te jailbreaken is. Dus als je echt een mediaplayer wilt (dus een apparaat dat media playt) zou ik voor een oudere versie gaan of voor een geheel ander apparaat. Ik help je hier graag bij!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

christianrocks

Citaat van: pameijer op juni 07, 2012, 19:00:29
NIBER heeft helemaal gelijk, gewoon HDMI naar een willekeurige HDMI ingang op de receiver. Waar je op moet letten is dat de aTV3 nog niet te jailbreaken is, dus je bent momenteel nog gebonden aan het "Apple-ecosysteem". Oftewel het is slechts een verlengstuk van je iTunes qua video iig. Maar natuurlijk wel lekker streamen met je iDevice en mirroren met je iPad. Lekker genieten!

Het is trouwens serieus de vraag of de aTV3 te jailbreaken is. Dus als je echt een mediaplayer wilt (dus een apparaat dat media playt) zou ik voor een oudere versie gaan of voor een geheel ander apparaat. Ik help je hier graag bij!

Bedankt voor jullie reacties.....    Ik hoef hem niet te jailbreaken.

Marvin

Natuurlijk wil je een appel wel jailbreaken.

christianrocks

Citaat van: marvin op juni 07, 2012, 19:23:30
Natuurlijk wil je een appel wel jailbreaken.

Nee echt niet vanaf vorig jaar doe ik alles officieel.

Marvin

pameijer

Citaat van: christianrocks op juni 07, 2012, 20:02:20
Nee echt niet vanaf vorig jaar doe ik alles officieel.

Er zijn ook officiĆ«le jailbreaks hoor  :angel:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MadVillain

Mocht je toch andere videoformaten buitenom het Appleformaat willen afspelen. Dan raad ik je Plex aan om dit op te lossen.
Plex media server installeren op je pc/mac. En plex op je iPhone/iPod installeren zodat je videoformaten via je iOs device kan streamen via airplay naar je Apple TV. Klinkt omslachtig maar op deze manier maak je van je iOs device een luxe afstandsbediening :)