Set van darkcoot

Gestart door darkcoot, juni 03, 2012, 15:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

QuattroNL

Wow, mooi hoor!  hello
Nu lekker inspelen.

En idd, dat schermpje lijkt groter.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

darkcoot

Citaat van: 100%Marantz op januari 15, 2014, 09:31:40
En wat zijn de bevindingen?
Ziet er in ieder geval zeer mooi uit. De PM15 was ook al heel mooi.

Is er een groot verschil met de 15?
En waarom eigenlijk de verandering? Was de 15 niet goed genoeg?  :-D

De verschillen tot nu toe zijn niet groot, maar zitten in de details. Daarnaast heb ik pas twee uur kunnen luisteren....Vanavond ga ik maar weer eens verder luisteren..

De aanleiding, tja....de eeuwige zoektocht naar nog mooier en de ultieme emotie bij muziek.....klinkt wat wollig redface pompom....
De PM15 was zeker goed genoeg, maar ik had een financiele meevaller dus dat scheelt ook..... :evil:
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

darkcoot

Citaat van: QuattroNL op januari 15, 2014, 10:56:14
Wow, mooi hoor!  hello
Nu lekker inspelen.

En idd, dat schermpje lijkt groter.

Valt me pas op nu ik je reactie lees. Inderdaad, scherm is groter. Bij de 15 zit aan de onder en bovenkant nog een zilverkleurige rand. Dat is bij de 11 niet aanwezig.
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

darkcoot

*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

100%Marantz

Citaat van: darkcoot op januari 15, 2014, 11:25:56
De verschillen tot nu toe zijn niet groot, maar zitten in de details. Daarnaast heb ik pas twee uur kunnen luisteren....Vanavond ga ik maar weer eens verder luisteren..

De aanleiding, tja....de eeuwige zoektocht naar nog mooier en de ultieme emotie bij muziek.....klinkt wat wollig redface pompom....
De PM15 was zeker goed genoeg, maar ik had een financiele meevaller dus dat scheelt ook..... :evil:

Begrijp ik helemaal, kan ook zoiets doen  :wink:

Er zijn veel elementen die een keuze bepalen, niet enkel wat men kan of zou kunnen horen!
marantz, what else?

pameijer

#50
Tsja, als darkcoot een PM-11S3 heeft is de PM-15S2 natuurlijk niet meer nodig  :wink:. Na wat PM-etjes (what's in a word) over en weer ben ik vanavond naar Lelystad gereden (tomtom met 10 minuten verslagen, lekkere weg die A6  8-)) om kennis te maken met darkcoot en zijn set. Zijn vader zat er ook, mee te luisteren naar ons hifigeleuter  :roll:. Darkcoot stond mij buiten al op te wachten en verwelkomde mij hartelijk, een gastvrij huis!

Binnen stond de PM-15 al warm te draaien met wat lekkere jazz als ik het me goed herinner. Daaronder de champagne PM-11, wat een mooi apparaat zeg..... Ik had zelf ook wat CD's meegenomen en al snel zaten we lekker te luisteren en te lolliestokken over onze hobby. De eerste CD van het Naim-label klonk erg lekker, zijn speakers zijn sprankelend in het hoog. Van de 2e CD van The Black Keys (El Camino) klonk de opname wat vlak, snel door naar het stevige werk, Metallica met And justice for all. Lekker! Ondertussen wat geschakeld tussen de CD-speler direct op de versterker en via zijn DAC, Metrum Acoustics  Octave MkII. Niet veel verschil, weet nu al niet meer wat net wat beter klonk.

De PM15 kende ik al, dus die kon er af en de PM-11 mocht zijn kunsten vertonen. Ik verwachtte (hoopte?) eerlijk gezegd  weinig verschil, maar het was overduidelijk dat de nieuwe telg meer in zijn mars heeft. Vettere bas, en het middengebied ook wat levendiger. Zijn Elac-speakers konden het hebben! Darkcoot liet me Paul Simon - Graceland van CD horen en daarna nog wat hi-res muziek via de laptop (wie was dat ook al weer darkcoot?). Ik mocht op de sweet-spot zitten en sweet was het! Vervolgens wilde darkcoot me het verschil laten horen tussen de SR7005 als pre en DAC èn de Metrum als DAC met de PM-11 als pre. De PM-11 was in beide gevallen eindversterker. We konden direct schakelen op de PM-11 en het verschil was g i g a n t i s c h. De SR7005 klonk vlak en saai, de combi PM11 en Metrum was vele malen beter.

Terug naar huus, en tomtom met 15 minuten verslagen (sorry politie). Thuis zat mijn zoontje al te brullen dus ik kon meteen aan de bak  frusty. Darkcoot, bedankt voor je hartelijke ontvangst, was erg gezellig! Ik ga genieten van de PM-15, en doorsparen voor een SA-15 of goede DAC. redface
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Top zeg! Twee mannen blij. Nog ff en we moeten het forum omtoveren naar 't Premium-forum :-).

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

darkcoot

Citaat van: pameijer op januari 20, 2014, 00:48:55
Tsja, als darkcoot een PM-11S3 heeft is de PM-15S2 natuurlijk niet meer nodig  :wink:. Na wat PM-etjes (what's in a word) over en weer ben ik vanavond naar Lelystad gereden (tomtom met 10 minuten verslagen, lekkere weg die A6  8-)) om kennis te maken met darkcoot en zijn set. Zijn vader zat er ook, mee te luisteren naar ons hifigeleuter  :roll:. Darkcoot stond mij buiten al op te wachten en verwelkomde mij hartelijk, een gastvrij huis!

Binnen stond de PM-15 al warm te draaien met wat lekkere jazz als ik het me goed herinner. Daaronder de champagne PM-11, wat een mooi apparaat zeg..... Ik had zelf ook wat CD's meegenomen en al snel zaten we lekker te luisteren en te lolliestokken over onze hobby. De eerste CD van het Naim-label klonk erg lekker, zijn speakers zijn sprankelend in het hoog. Van de 2e CD van The Black Keys (El Camino) klonk de opname wat vlak, snel door naar het stevige werk, Metallica met And justice for all. Lekker! Ondertussen wat geschakeld tussen de CD-speler direct op de versterker en via zijn DAC, Metrum Acoustics  Octave MkII. Niet veel verschil, weet nu al niet meer wat net wat beter klonk.

De PM15 kende ik al, dus die kon er af en de PM-11 mocht zijn kunsten vertonen. Ik verwachtte (hoopte?) eerlijk gezegd  weinig verschil, maar het was overduidelijk dat de nieuwe telg meer in zijn mars heeft. Vettere bas, en het middengebied ook wat levendiger. Zijn Elac-speakers konden het hebben! Darkcoot liet me Paul Simon - Graceland van CD horen en daarna nog wat hi-res muziek via de laptop (wie was dat ook al weer darkcoot?). Ik mocht op de sweet-spot zitten en sweet was het! Vervolgens wilde darkcoot me het verschil laten horen tussen de SR7005 als pre en DAC èn de Metrum als DAC met de PM-11 als pre. De PM-11 was in beide gevallen eindversterker. We konden direct schakelen op de PM-11 en het verschil was g i g a n t i s c h. De SR7005 klonk vlak en saai, de combi PM11 en Metrum was vele malen beter.

Terug naar huus, en tomtom met 15 minuten verslagen (sorry politie). Thuis zat mijn zoontje al te brullen dus ik kon meteen aan de bak  frusty. Darkcoot, bedankt voor je hartelijke ontvangst, was erg gezellig! Ik ga genieten van de PM-15, en doorsparen voor een SA-15 of goede DAC. redface

Het was inderdaad harstikke gezellig. Voor mij ging het ook niet zo over de verkoop, maar meer om het uitwisselen van ervaringen. De ontvangst had eigenlijk gastvrijer moeten zijn van mijn kant. Ik ben de koffie en de koek helemaal vergeten redface violent1, omdat het meteen luisteren geblazen was. pompom HB hello
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

joep

Citaat van: pameijer op januari 20, 2014, 00:48:55
Vervolgens wilde darkcoot me het verschil laten horen tussen de SR7005 als pre en DAC èn de Metrum als DAC met de PM-11 als pre. De PM-11 was in beide gevallen eindversterker. We konden direct schakelen op de PM-11 en het verschil was g i g a n t i s c h. De SR7005 klonk vlak en saai, de combi PM11 en Metrum was vele malen beter.

Zegt voldoende, verder commentaar overbodig.

pameijer

Citaat van: darkcoot op januari 20, 2014, 09:10:28
Het was inderdaad harstikke gezellig. Voor mij ging het ook niet zo over de verkoop, maar meer om het uitwisselen van ervaringen. De ontvangst had eigenlijk gastvrijer moeten zijn van mijn kant. Ik ben de koffie en de koek helemaal vergeten redface violent1, omdat het meteen luisteren geblazen was. pompom HB hello

De koffie heb ik overleefd, maar nu ik hoor dat je ook koek had kom ik gauw weer langs  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

darkcoot

Citaat van: pameijer op januari 20, 2014, 12:00:29
De koffie heb ik overleefd, maar nu ik hoor dat je ook koek had kom ik gauw weer langs  :evil:

Je bent van harte welkom, dat geldt overigens voor iedereen die daar zin in heeft. Is gewoon leuk om over muziek en audio te kletsen....en natuurlijk te luisteren. :-D
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op januari 20, 2014, 00:48:55
Tsja, als darkcoot een PM-11S3 heeft is de PM-15S2 natuurlijk niet meer nodig  :wink:. Na wat PM-etjes (what's in a word) over en weer ben ik vanavond naar Lelystad gereden (tomtom met 10 minuten verslagen, lekkere weg die A6  8-)) om kennis te maken met darkcoot en zijn set. Zijn vader zat er ook, mee te luisteren naar ons hifigeleuter  :roll:. Darkcoot stond mij buiten al op te wachten en verwelkomde mij hartelijk, een gastvrij huis!

Binnen stond de PM-15 al warm te draaien met wat lekkere jazz als ik het me goed herinner. Daaronder de champagne PM-11, wat een mooi apparaat zeg..... Ik had zelf ook wat CD's meegenomen en al snel zaten we lekker te luisteren en te lolliestokken over onze hobby. De eerste CD van het Naim-label klonk erg lekker, zijn speakers zijn sprankelend in het hoog. Van de 2e CD van The Black Keys (El Camino) klonk de opname wat vlak, snel door naar het stevige werk, Metallica met And justice for all. Lekker! Ondertussen wat geschakeld tussen de CD-speler direct op de versterker en via zijn DAC, Metrum Acoustics  Octave MkII. Niet veel verschil, weet nu al niet meer wat net wat beter klonk.

De PM15 kende ik al, dus die kon er af en de PM-11 mocht zijn kunsten vertonen. Ik verwachtte (hoopte?) eerlijk gezegd  weinig verschil, maar het was overduidelijk dat de nieuwe telg meer in zijn mars heeft. Vettere bas, en het middengebied ook wat levendiger. Zijn Elac-speakers konden het hebben! Darkcoot liet me Paul Simon - Graceland van CD horen en daarna nog wat hi-res muziek via de laptop (wie was dat ook al weer darkcoot?). Ik mocht op de sweet-spot zitten en sweet was het! Vervolgens wilde darkcoot me het verschil laten horen tussen de SR7005 als pre en DAC èn de Metrum als DAC met de PM-11 als pre. De PM-11 was in beide gevallen eindversterker. We konden direct schakelen op de PM-11 en het verschil was g i g a n t i s c h. De SR7005 klonk vlak en saai, de combi PM11 en Metrum was vele malen beter.

Terug naar huus, en tomtom met 15 minuten verslagen (sorry politie). Thuis zat mijn zoontje al te brullen dus ik kon meteen aan de bak  frusty. Darkcoot, bedankt voor je hartelijke ontvangst, was erg gezellig! Ik ga genieten van de PM-15, en doorsparen voor een SA-15 of goede DAC. redface
Het was dus weer een wel besteedde avond - leuk hoor. Èn een PM15S2 rijker.  hello pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Hoi Yoran, rustig in dit topic hier! Bevalt je PM11 nog een beetje?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

darkcoot

Citaat van: pameijer op juni 13, 2014, 13:50:09
Hoi Yoran, rustig in dit topic hier! Bevalt je PM11 nog een beetje?

Ik geniet er nog steeds elke dag met volle teugen van. Apparaat staat gemiddeld 3 a 4 uur aan.
Ik stream vooral via Jriver vanaf mijn laptop naar DAC. Heb al tijden geen cd's of SACD's meer gekocht.

Wellicht dat ik binnenkort een oude Fons (of Fonz) platenspeler kan overnemen van een familielid. Gewoon om eens te proberen.
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one