Tsja, als darkcoot een PM-11S3 heeft is de PM-15S2 natuurlijk niet meer nodig
. Na wat PM-etjes (what's in a word) over en weer ben ik vanavond naar Lelystad gereden (tomtom met 10 minuten verslagen, lekkere weg die A6
) om kennis te maken met darkcoot en zijn set. Zijn vader zat er ook, mee te luisteren naar ons hifigeleuter
. Darkcoot stond mij buiten al op te wachten en verwelkomde mij hartelijk, een gastvrij huis!
Binnen stond de PM-15 al warm te draaien met wat lekkere jazz als ik het me goed herinner. Daaronder de champagne PM-11, wat een mooi apparaat zeg..... Ik had zelf ook wat CD's meegenomen en al snel zaten we lekker te luisteren en te lolliestokken over onze hobby. De eerste CD van het Naim-label klonk erg lekker, zijn speakers zijn sprankelend in het hoog. Van de 2e CD van The Black Keys (El Camino) klonk de opname wat vlak, snel door naar het stevige werk, Metallica met And justice for all. Lekker! Ondertussen wat geschakeld tussen de CD-speler direct op de versterker en via zijn DAC, Metrum Acoustics Octave MkII. Niet veel verschil, weet nu al niet meer wat net wat beter klonk.
De PM15 kende ik al, dus die kon er af en de PM-11 mocht zijn kunsten vertonen. Ik verwachtte (hoopte?) eerlijk gezegd weinig verschil, maar het was overduidelijk dat de nieuwe telg meer in zijn mars heeft. Vettere bas, en het middengebied ook wat levendiger. Zijn Elac-speakers konden het hebben! Darkcoot liet me Paul Simon - Graceland van CD horen en daarna nog wat hi-res muziek via de laptop (wie was dat ook al weer darkcoot?). Ik mocht op de sweet-spot zitten en sweet was het! Vervolgens wilde darkcoot me het verschil laten horen tussen de SR7005 als pre en DAC èn de Metrum als DAC met de PM-11 als pre. De PM-11 was in beide gevallen eindversterker. We konden direct schakelen op de PM-11 en het verschil was g i g a n t i s c h. De SR7005 klonk vlak en saai, de combi PM11 en Metrum was vele malen beter.
Terug naar huus, en tomtom met 15 minuten verslagen (sorry politie). Thuis zat mijn zoontje al te brullen dus ik kon meteen aan de bak
. Darkcoot, bedankt voor je hartelijke ontvangst, was erg gezellig! Ik ga genieten van de PM-15, en doorsparen voor een SA-15 of goede DAC.