ST-17 - ST-17M - ST-15S1

Gestart door AppleheadMay, mei 30, 2012, 03:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AppleheadMay

Weet er iemand wat het verschil is tussen de ST-17 en ST-17M en waren dit de enige twee versies van deze tuner?

Heeft er iemand een van bovenstaande reeds vergeleken met een ST-15S1?
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

jowa

Ik heb zelf een ST-17 gehad (een zwarte) en deze beviel me zeer goed. De Densen heb ik als vervanging gekocht, omdat deze beter bij de rest van de set past en remote is aan te sturen.

De ST-17M is een modified versie van de ST-17, wat er verbeterd is weet ik zo 123 niet.
Mocht het design van de ST-17 je bevallen, lekker voor gaan.

JOEP heeft de ST-15 gehad, die kan je meer vertellen over die tuner. Erg mooi als je al andere spullen hebt in de lijn van de 11/15 serie.

JohnWx

Denk dat je input signaal het allerbelangrijkste is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AppleheadMay

Ik heb onlangs een zwarte ST-17 gekocht voor bij het setje op m'n bureel, past beter bij de Pearl dan een zilveren ST-15. Ik vraag me ook af wat er zoal "Modified" aan de M versie is.

Maar gezien ik een NA-11S1 wil voor in de woonkamer en die waarschijnlijk geen tuner meer aan boord zal hebben zoals de NA7004 hoop ik dat ze met een zwarte ST-15S2 uitkomen anders zal ik moeten kiezen tussen een zilveren ST-15S1 of nog een zwarte ST-17 zien te vinden. 'k heb onlangs een zilveren ST-15 ergens gezien op het web voor een redelijke prijs dacht ik, een 250€. Kosten die dingen niet 1000€ nieuw of zo?
Maar zou er veel verschil zijn tussen een ST-17 en ST-15? Ik vind de looks van de 17 serie ook wel mooi eigenlijk en ze bestaan in zwart. 't oog wil ook wat.  ;)
Lijkt me wel stom om 2 dezelfde tuners te kopen, liever wat verschillende spullen in huis. :)

Met het signaal is alles ok, aangesloten op de kabeldoos.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

pameijer

#4
Heb je geen digitale ontvanger voor je TV? In het algemeen ontvangt die ook radiosignalen en kun je gewoon een digitaal kabeltje van je decoder naar je DAC leggen voor radio luisteren. En alle radiostations zijn via internet te ontvangen, maar wel veelal in mindere kwaliteit dan een goed FM-signaal.

In 2004 werd jouw vraag ook al gesteld op dit Duitse forum, ook daar waren de mods aan de ST17 niet duidelijk.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Wat ik hier en daar over het verschil tussen de ST-17 en ST-17M gelezen hebt is dat de M-versie "opener zou klinken, doordat er aanpassingen zijn gemaakt in het versterkergedeelte.

Ik had zelf een ST-17 en die was in het hoog wat ronder dan de Yamaha die ik had.
Ik vond de Marantz echter kwa klank veel mooier. De Yamaha had een wat meer agressieve klank.

Dus als de ST-17 al goed klinkt, zal de ST-17M mogelijk nog wat beter klinken.
Zoals John WX aanhaalde is de bron (signaal) natuurlijk wel van belang  :-).

AppleheadMay

Ja, zoals ik al zei, m'n signaal komt via de kabel, geen antenne of zo, 'k denk dat dit het beste moet zijn?

Misschien is het de ST-17M(arketing)?  :angel:
In elk geval klinkt de ST-17 goed hoor, ik zou hem eens moeten proberen te vergelijken met de tuner in de NA7004 al zal dat een moeilijke taak worden.

Die digitale ontvanger voor de TV dat heten we hier "het bakske van Telenet". Dat onding ga ik echt niet op m'n Marantz setje aansluiten hoor. Ik kijk trouwens echt nooit TV, al zie ik af en toe wel wat voor mijn ogen voorbijkomen als het vrouwtje kijkt. Die TV tuner is trouwens haar ding. Ik kijk wel graag af en toe eens een goeie film op DVD of BR, dan rij ik naar de videotheek en kies er eentje uit, is ook nog eens leuk.

Die internetradio is inderdaad gecomprimeerd weer hee, dat zal het niet halen van een goeie tuner.
Trouwens, voor wat deze degelijke Marantz tuners tweedehands kosten moet je het niet laten vind ik. 250€ voor een nog bestaande ST-15S1 is toch wel z'n prijs waard.

Ik zie het ook wel een beetje zo:
Ik ben lang geleden overgestapt van platen op CD en nu van CD op streaming (of iets wat erop lijkt, gewoon computer rechtstreeks via USB op Dac, dus eigenlijk geen streaming). Een platenspeler wil ik niet meer want als ik me dat koop dan wordt het weer platen verzamelen en daar kruipt ook weer een hoop geld in al vind ik een platenspeler wel een prachtding om in huis te hebben.
Dus voor mij is een tuner die goed speelt en er goed uitziet met een leuke draaiknop om de zenders te kiezen ook een beetje gevoelsmatig nog een verbinding met het analoge tijdperk, mijn vervanging voor de platenspeler zeg maar en nog veel goedkoper ook.

Nu, ik heb al een ST-17 op m'n bureelsetje. Voor de woonkamer zou het misschien goed idee zijn om naar een "vintage" Marantz tuner uit te kijken van de jaren 70 of zo, met of zonder dat oscilloscoop ding? Zitten er daar ook goeie tussen, ruisvrij vooral op voorwaarde dat het signaal goed is? Of zou ik deze vraag beter eens stellen in het vintage gedeelte van het forum?

Is er trouwens iemand die wel eens AM luistert? Altijd ruis zeker met die binnenantennes? Wat moet je daar eigenlijk voor doen om goede ontvangst te hebben?
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Marvin

Radio?
Dat is toch die muziekdoos om de stofzuiger niet te horen loeien tijdens huishoudelijke werkzaamheden?



AppleheadMay

Citaat van: marvin op mei 30, 2012, 15:45:24
Radio?
Dat is toch die muziekdoos om de stofzuiger niet te horen loeien tijdens huishoudelijke werkzaamheden?

Nee, hoor, daar gebruik ik de motor voor: eropspringen en maken dat ik wegkom!   :-D
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Marvin

Ok, ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Maar iets wat m'n telefoon en/of pc kan moet elk willekeurig Marantz apparaat natuurlijk ook naar behoren kunnen.

(Zegt de man met een gyro-wheel op z'n surround receiver). :-D



JohnWx

Nadeel met sommige kabel signalen is dat het overstuurt binnen komt of slecht

Veronica komt hier maar voor 50/60% binnen en de rest bijna op 80/90%

Terwijl Veronica op een stukje koper bijna 100% is

Arrow Jazz lijkt wel alleen maar ruis

Dus ik gebruik alleen nog maar de dig. output van de digitale decoder en gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AppleheadMay

Hier klinkt het aardig met de kabelsignalen. Er zitten wel geen metertjes op de ST-17 dus ik weet niet hoe sterk het signaal is.
Ik luister wel meestal maar naar enkele zenders: StuBru, Klara, Klara Continuo en m'n vrouwtje soms QMusic.

Net even rondgekeken naar vintage tuners. Model 20 ... amai, die kost ook nogal wat zeg voor enkel een tuner!
En't schijnt de Model 10 nog duurder maar die is met buizen.
Even wat andere modellekes met die oscilloscoop zoeken, ziet er wel mooi uit.  :)
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

211

IK heb zelf een ST-15S1 en ben daar zeer tevreden over. Gebruik uitsluitend de FM en niet de DAB (toch mindere kwaliteit). Nooit een ST-17 gehad dus aan een vergelijking kan ik je helaas niet helpen...
Zolang je maar geniet....

AppleheadMay

Citaat van: 211 op mei 30, 2012, 19:52:39
IK heb zelf een ST-15S1 en ben daar zeer tevreden over. Gebruik uitsluitend de FM en niet de DAB (toch mindere kwaliteit). Nooit een ST-17 gehad dus aan een vergelijking kan ik je helaas niet helpen...

Nooit DAB gebruikt, m'n NA7004 kan dat ook denk ik.
Ik wist niet dat dit mindere kwaliteit is, 'k had eerder het omgekeerde gedacht.
Wat heb je daar eigenlijk voor nodig? Een schoteltje? Die binnenantennes zullen wel niet werken zeker, net zoals die AM raamantennes of FM draadantennes?

Indien iemand geinteresseerd is om z'n set aan te vullen: ik zag net een ST-17 goudkleurig staan voor 200€ op hifi.nl . Maakt deel uit van een heel setje maar is los te verkrijgen ook zie ik. Niet van mij hoor, voor de duidelijkheid.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

AppleheadMay

Ik denk het ST-17 / ST-17M mysterie opgelost te hebben.

De PM-17MKII en CD-17MKII bestaan in gewone en M versie. De M-versies zijn intern opgewaardeerd zoals een KI kun je zeggen. Daarnaast is er ook van de tuner een M versie gekomen, misschien ook intern opgewaardeerd  al is er niet veel duidelijkheid over. Waarschijnlijk alleen extern de looks van de M serie meegekregen.
De uiterlijke aanpassingen zijn de "M" badge linksonder op het voorpaneel en zilveren kleur. De niet-M versies zijn enkel verkrijgbaar in goud of zwart. Verder is de M-versie enkel verkrijgbaar zonder afstandsbediening dus met de ATT knop op het voorpaneel. de niet M-versie is er geweest met en zonder afstandsbediening, dan vervangt een oogje de ATT knop.

Tot zover mijn thesis betreffende de ST-17. Hopelijk heb ik hier mijn doctoraat in Marantz tunerologie binnen.  clown1
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650