Ja, zoals ik al zei, m'n signaal komt via de kabel, geen antenne of zo, 'k denk dat dit het beste moet zijn?
Misschien is het de ST-17M(arketing)?
In elk geval klinkt de ST-17 goed hoor, ik zou hem eens moeten proberen te vergelijken met de tuner in de NA7004 al zal dat een moeilijke taak worden.
Die digitale ontvanger voor de TV dat heten we hier "het bakske van Telenet". Dat onding ga ik echt niet op m'n Marantz setje aansluiten hoor. Ik kijk trouwens echt nooit TV, al zie ik af en toe wel wat voor mijn ogen voorbijkomen als het vrouwtje kijkt. Die TV tuner is trouwens haar ding. Ik kijk wel graag af en toe eens een goeie film op DVD of BR, dan rij ik naar de videotheek en kies er eentje uit, is ook nog eens leuk.
Die internetradio is inderdaad gecomprimeerd weer hee, dat zal het niet halen van een goeie tuner.
Trouwens, voor wat deze degelijke Marantz tuners tweedehands kosten moet je het niet laten vind ik. 250€ voor een nog bestaande ST-15S1 is toch wel z'n prijs waard.
Ik zie het ook wel een beetje zo:
Ik ben lang geleden overgestapt van platen op CD en nu van CD op streaming (of iets wat erop lijkt, gewoon computer rechtstreeks via USB op Dac, dus eigenlijk geen streaming). Een platenspeler wil ik niet meer want als ik me dat koop dan wordt het weer platen verzamelen en daar kruipt ook weer een hoop geld in al vind ik een platenspeler wel een prachtding om in huis te hebben.
Dus voor mij is een tuner die goed speelt en er goed uitziet met een leuke draaiknop om de zenders te kiezen ook een beetje gevoelsmatig nog een verbinding met het analoge tijdperk, mijn vervanging voor de platenspeler zeg maar en nog veel goedkoper ook.
Nu, ik heb al een ST-17 op m'n bureelsetje. Voor de woonkamer zou het misschien goed idee zijn om naar een "vintage" Marantz tuner uit te kijken van de jaren 70 of zo, met of zonder dat oscilloscoop ding? Zitten er daar ook goeie tussen, ruisvrij vooral op voorwaarde dat het signaal goed is? Of zou ik deze vraag beter eens stellen in het vintage gedeelte van het forum?
Is er trouwens iemand die wel eens AM luistert? Altijd ruis zeker met die binnenantennes? Wat moet je daar eigenlijk voor doen om goede ontvangst te hebben?