Probleem airplay

Gestart door pat_de_kiter, mei 28, 2012, 21:48:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pat_de_kiter

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb vorige week een M-CR603 aangekocht. Ik lig al gans het weekend in de knoop met airplay (en het was een lang weekend ... ) en krijg die niet steeds aan de praat.
Ik heb een Thomson TG789vn modem/router. De Marantz is met een ethernet kabel verbonden. Na zoekwerk op diverse forums heb ik DHCV off gezet en heb ik nu een static IP adres voor de Marantz. Internet radio, music server en dergelijke werken perfect.
Indien ik mijn PC ook met de kabel verbind, werkt de airplay via Itunes. Indien ik de PC draadloos gebruik, kan ik airplay niet meer gebruiken, Ik krijg een boodschap dat de Marantz niet beschikbaar is in het netwerk, gelieve de netwerk of Airplay instellingen te controleren ... Nochthans als ik netwerkcentrum opstart op mijn pc zie ik de Marantz ... Ik heb de Firewall al uitgezet zonder resultaat. 
Uiteraard kan ik ook airplay niet gebruiken via mijn IPOD Touch ... :cry:
Wie kan mij hier helpen?
Gtjes
Pat

pat_de_kiter

Mocht het iemand interesseren, het probleem is de Thomson TG789vn modem/router. Ik heb een Sitecom router geinstalleerd achter de Thomson, en alle toestellen zo op het tweede netwerk (Sitecom)  geconfigureerd, en alles werkt onmiddellijk zoals het moet ....  Groetjes
Pat

Marvin

#2
Ik heb het niet gevolgd, ik heb geen AirPlay.
Maar top dat je het probleem gevonden hebt en alsnog even meldt.

Soms verzandt een topic in het nutteloos geouwehoer.....
Of vakantie, maar dat mag tegenwoordig geen excuus meer zijn.

jin

Ik heb een irritant probleem met Airplay. Sinds een paar weken in het bezit van een Marantz M-CR603. Upgrade naar Airplay gedaan. Prima!
Bezoekers met een iPhone 4s kunnen onmiddellijk en stabiel mijn Marantz vinden en hun muziek via Airplay afspelen. M.a.w. het netwerk functioneert goed. Maar als ik het hetzelfde met mij iPad wil doen is er 9 van de 10 keer geen verbinding!
Waar ligt dit aan?
Ik heb een Sitecom 300N routeer en deze al eens gereset.
In iTunes op mijn iMac wordt de Marantz als 'luidspreker' wel gezien.


Marvin

Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn, als een telefoon toegang krijgt moet je iPad het ook gewoon hebben.
Kan je helaas niet helpen.

Voor degene die alles met de pc afspelen, shareport installeren en je streamt je muziek van je willekeurige telefoon/tablet zo naar je computer.

En met de betaalde app 'streamtome' speel je alles vanaf je pc met je telefoon/tablet af.
Of dit ook voor andere merken geldt weet ik niet.


--Verstuurd zonder netwerk--