Subwoofer probleem

Gestart door rldegier, mei 19, 2012, 17:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rldegier

Hoi,
Ik heb mijn subwoofer (canton cx85 movie) aangesloten op mijn Marantz NR1501 receiver. Ik krijg echter geen geluid uit de subwoofer, de andere boxen werken prima.

Aansluitingen:
Ik heb de subwoofer aangesloten op de pre-out van de receiver via een 1tulp (pre-out) naar 2tulp. De andere boxen (5) zijn via luidspreker kabels aangesloten op de receiver en werken dus prima.

Instellingen:
Als op ik de receiver de installatie met auto set uitvoer, herkent hij niet dat er een receiver is aangesloten. Ik heb vervolgens handmatig de instellingen aangepast. Subwoofer op Y, distance ingesteld en cross-over voor front, midden en achter speakers op 75 Hz gesteld. Ook op de subwoofer zelf cross-over (draaiknop) ingesteld op 75 hz en volume versterking op +6 Db.

Zoals gezegd geen enkel geluid uit de subwoofer. Hebben jullie ideeën over hoe dit probleem op te lossen?

Stadium III

Heb je een foto van de subwoofer voor me
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rldegier

Zie bijlage

Exxar

#3
Als je maar 1 tulp kunt aansluiten op de receiver (sub-out), dan moet je er ook maar 1 aansluiten op je sub (R-Mono).
Misschien is dat jouw probleem?

Staat jouw sub op "auto" of "on"?

rldegier

Ik heb een andere kabel aangesloten, een 1 op 1 aansluiting tussen receiver (pre-out) en de subwoofer (r/mono). Auto set opnieuw uitgevoerd, resultaat is helaas hetzelfde.

Subwoofer staat op 'on'.

Stadium III

Subwoofer pre out naar MONO in dan zit het kwa aansluitingen iig goed
Verder het Audyssey progamma gebruiken wat erin zit dan nog maar eens kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: rldegier op mei 19, 2012, 17:09:55
Instellingen:
Als op ik de receiver de installatie met auto set uitvoer, herkent hij niet dat er een receiver is aangesloten. Ik heb vervolgens handmatig de instellingen aangepast. Subwoofer op Y, distance ingesteld en cross-over voor front, midden en achter speakers op 75 Hz gesteld. Ook op de subwoofer zelf cross-over (draaiknop) ingesteld op 75 hz en volume versterking op +6 Db.

Zoals gezegd geen enkel geluid uit de subwoofer. Hebben jullie ideeën over hoe dit probleem op te lossen?

defecten uitgesloten zou het geen probleem mogen vormen:

bij handmatig instellen
* de overige channels op small (die je wil laten ondersteunen)
* LFE-weergave op sub zetten (of sub+main)

voor auto meting:
* sub-kanaal op Y, & zorgen dat de sub actief is (on)
* manuele cross helemaal open zetten
* het sub-kanaal ook laten inmeten (kan op skip staan)

laten inmeten heeft de voorkeur, anders kun je adsy niet gebruiken..

last resort:
high-level aansluiten (je mains parallel op de speaker terminals v/d sub)
& dan alle LFE via je fronts laten weergeven..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

thepioneer

Als ik zo naar de foto kijk dan zit het probleem in de kabel. Haal maar eens een coax interlink. Desnoods een component video kabel om te testen. Die kabel die op de foto staat is geen digitale kabel.

Heb dit zelfde issue eens gehad bij een kennis. Andere kabel en zijn sub deed het toen ook.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op mei 20, 2012, 23:13:28
Als ik zo naar de foto kijk dan zit het probleem in de kabel. Haal maar eens een coax interlink. Desnoods een component video kabel om te testen. Die kabel die op de foto staat is geen digitale kabel.

Heb dit zelfde issue eens gehad bij een kennis. Andere kabel en zijn sub deed het toen ook.

Zou niet moeten kunnen elke kabel tot 10 meter moet perfect werken maar een breukje in dit soort kabels kan snel gebeuren of een breuk bij de connector 


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Citaat van: thepioneer op mei 20, 2012, 23:13:28
Als ik zo naar de foto kijk dan zit het probleem in de kabel. Haal maar eens een coax interlink. Desnoods een component video kabel om te testen. Die kabel die op de foto staat is geen digitale kabel.

Heb dit zelfde issue eens gehad bij een kennis. Andere kabel en zijn sub deed het toen ook.

Sinds wanneer heb je een digitale kabel nodig om een sub via LFE aan te sturen?

Marvin

#10
Niet nodig.

Probeer op een manier geluid uit dat ding te krijgen om uit te sluiten dat de sub niet kapot is.

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 21, 2012, 07:39:58
Sinds wanneer heb je een digitale kabel nodig om een sub via LFE aan te sturen?

Daarom ging het bij jouw ook mis  :schater:

Elke audio kabel moet het doen als je toevallig een mooie 75ohm heb is het meegenomen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 21, 2012, 08:36:02
Niet nodig.

Probeer op een manier geluid uit dat ding te krijgen om uit te sluiten dat de sub niet kapot is.

Gewoon handleiding Marvin doen, aansluiten en gaan met die banaan


Rondom is iedereen doof of slechthorend hier in mijn complex  :-D


Zal hem vanmiddag even op de galerij zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Exxar

Gewoon nog eens om te checken:

Ben je zeker dat je de sub hebt aangesloten op de receiver's "sub pre out" ?

Staat het volume van de sub op 0dB?

Wanneer de hoofdschakelaar van de sub aan staat en de sub amp op on, brandt er dan een groen ledje?
En als je die sub amp schakelaar van off (over auto) naar on zet, hoor je dan een klik in de sub? (relais dat schakelt)

Is de zekering in de sub nog goed?

Heb je de sub als eens met de high level ingang aangesloten?

Marvin

Pak je telefoon en sluit die direct aan op de sub, volume van de sub dicht draaien.
Speel een muziekje af en voer het volume op.
Doet je sub het, dan zoeken we verder naar het probleem.
Doet je sub het niet, dan is het probleem gevonden.

Even aansluiten met een mini-Jack cinch.