Speakeradvies

Gestart door erikd, mei 13, 2012, 23:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

erikd

Hallo, heb Tannoy D500 te koop, omdat ik wat meer definitie/detail in het geluid zoek. Ik heb er een Marantz pm15s1 achter hangen. Heb al een beetje lopen speuren en stuit op de Focal Chorus 816 of 826 w serie, Monitor audio silver rx6 of de Tannoy dc8t. Wie weet raad? Alvast bedankt voor het meedenken! Groet Erik
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

JohnWx

Citaat van: erikd op mei 13, 2012, 23:51:19
Hallo, heb Tannoy D500 te koop, omdat ik wat meer definitie/detail in het geluid zoek. Ik heb er een Marantz pm15s1 achter hangen. Heb al een beetje lopen speuren en stuit op de Focal Chorus 816 of 826 w serie, Monitor audio silver rx6 of de Tannoy dc8t. Wie weet raad? Alvast bedankt voor het meedenken! Groet Erik

De eerste 2 zijn een heel ander prijssegment dan de 3de die zit/zat in dezelfde als je huidige Tannoy ?

Hoezo deze 3
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Speaker advies geven is en blijft erg lastig omdat elke speaker in elke andere ruimte anders klinkt.
Het kan beter maar ook minder worden.

Thuis beluisteren en beoordelen is dus het beste advies wat ik geven kan.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erikd

JohnWX: de Monitor Audio's komen bij What Hifi goed uit de bus. De Tannoy dc8t is relatief duur maar wanneer deze een goede upgrade is op de D500 dan mogelijk tweedehands, scheelt weer. Over Focal hoor je goede dingen. Aandachtpunt is wel de hoge tonen. Aangezien ik een nogal harde acoustiek heb wordt dit oppassen, maar goed kan ze misschien uitproberen.
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

erikd

SB Marantz: je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik kan ze alleen niet allemaal thuis uitproberen.
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

xander32

Idd. zelf gaan luisteren (winkels/forumleden) :yes:.
Vertrouw op jouw eigen oren.

JohnWx

Citaat van: erikd op mei 14, 2012, 00:30:24
JohnWX: de Monitor Audio's komen bij What Hifi goed uit de bus. De Tannoy dc8t is relatief duur maar wanneer deze een goede upgrade is op de D500 dan mogelijk tweedehands, scheelt weer. Over Focal hoor je goede dingen. Aandachtpunt is wel de hoge tonen. Aangezien ik een nogal harde acoustiek heb wordt dit oppassen, maar goed kan ze misschien uitproberen.

maar zitten in een andere categorie


persoonlijk zou ik de D500 blind kopen het is voor mij een relaxte speaker


maar verandering van spijs is ook lekker eten  :-D


ps: D500 krijg je 2de hands een serieuze prijs voor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erikd

John wx: zijn ook goede speakers. Ik verkoop ze voor 750 euro.
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

Perfect_audio

Citaat van: erikd op mei 13, 2012, 23:51:19
Hallo, heb Tannoy D500 te koop, omdat ik wat meer definitie/detail in het geluid zoek. Ik heb er een Marantz pm15s1 achter hangen. Heb al een beetje lopen speuren en stuit op de Focal Chorus 816 of 826 w serie, Monitor audio silver rx6 of de Tannoy dc8t. Wie weet raad? Alvast bedankt voor het meedenken! Groet Erik

Wil je een beter geluid of gewoon nieuwe luidsprekers?
Mij lijkt dat als je meer definitie/detail zoekt, je ook eens naar de akoestiek moet kijken en dáárin investeren. Met een aanvullend apparaat zou je huidige installatie wel eens heel erg kunnen opklaren.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op mei 14, 2012, 10:20:49
Wil je een beter geluid of gewoon nieuwe luidsprekers?
Mij lijkt dat als je meer definitie/detail zoekt, je ook eens naar de akoestiek moet kijken en dáárin investeren. Met een aanvullend apparaat zou je huidige installatie wel eens heel erg kunnen opklaren.

ron

Ik heb nu een SONY STR-DA1200es weet jij wat voor sofware ze daarvoor gebruiken of is het net zoiets als Pioneer om te regelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op mei 14, 2012, 12:07:33
Ik heb nu een SONY STR-DA1200es weet jij wat voor sofware ze daarvoor gebruiken of is het net zoiets als Pioneer om te regelen
Sony is niet zo scheutig met informatie.
DCAC is vooral om de afstand/tijdvertraging te compenseren.
Advanced DCAC doet ook nog aan fase-aanpassing van de surround speakers en center aan de front speakers.

Maar echte correctie voor de akoestiek is er niet bij. Dat is meer het domein van Anti-Mode, Audyssey, Anthem, Lyngdorf om er een paar te noemen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

erikd

Ron: zoals gezegd meer detail. Heb ook Boston acoustics Vs336 gehad. Die klonken beter met meer detail, maar waren echt te groot. Groet, Erik
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

Marvin

Ga maar eens naar die nieuwere Tannoy dingen luisteren.
Zijn echt een tikkie helderder in het hoog dan een D500.




Perfect_audio

Citaat van: erikd op mei 14, 2012, 13:30:03
Ron: zoals gezegd meer detail. Heb ook Boston acoustics Vs336 gehad. Die klonken beter met meer detail, maar waren echt te groot. Groet, Erik

Wat is het budget?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

erikd

Ron: wat bedoel je met helderder? Op zich kan de D500 ook best helder zijn...Het budget is afhankelijk van de speaker. Voor echte interessante speakers ben ik bereid de spaarrekening aan te spreken. Ik probeer overigens wel een beetje de verhoudingen in de gaten te houden met mijn Marantz pm15s1
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent