REL Quake beste aan te sluiten

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 18:46:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Hoe kan ik de REL het beste aansluiten


Met cinch of met die andere kabel die je bij de speakers erbij plugt


Met de cinch zal het semi audyssy het voor zijn rekening nemen ? tis alleen nog stereo maar wie weet over een tijd een center en rear


thx ht mannen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Gewoon met die gekke stekker en dan aangeven dat je geen subwoofer gebruikt.



JohnWx

Citaat van: marvin op mei 12, 2012, 18:49:29
Gewoon met die gekke stekker en dan aangeven dat je geen subwoofer gebruikt.

en dan gaan met die banaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

maar hoe stel ik het in op gevoel en gehoor en waarom niet die andere kabel mister Tannoy  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Ik geloof niet dat dit het discussie topic is, dussss....



Marvin

Maar je kan ook die andere gebruiken en dan aangeven dat je wel een subwoofer hebt.
Onder welke steen heb jij gezeten?
Zoek functie kapot.....??


:-D



JohnWx

Citaat van: marvin op mei 12, 2012, 20:00:35
Maar je kan ook die andere gebruiken en dan aangeven dat je wel een subwoofer hebt.
Onder welke steen heb jij gezeten?
Zoek functie kapot.....??


:-D

stereo steen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Beetje spelen met de instellingen, maar dat geldt voor beide manieren van aansluiten.



SmauG

Even gezien het feit dat je dit in het HT topic plaatst.

Als je de quake via HI-Level aansluit kun je niet beschikken over het dedicated LFE (low frequency effects) kanaal van je receiver.
Je kunt deze misschien wel over je fronts laten spelen, maar dan belast je dus ook je frontspeakers hiermee. Lijkt me ook niet helemaal optimaal.

Mijn BK sub kan voor muziek via hi level worden aangesloten en voor HT via lowlevel tegelijk. Wanneer je dan een filmpje kijkt en je receiver zet de fronts op small of met wat voor aktief crossover ook, neemt de sub het hele laag over via de lowlevel en zal het LFE kanaal optimaal benut worden.

Check hiervoor even de specs e.d. van je receiver.

Marvin

#9
Allemaal waar John.

:-D


Maar denk niet dat Johnny zo hard gaat gassen dat de luidsprekers het niet gaan trekken, daarbij luister je gewoon naar de stereo mix en heb je geen lfe kanaal meer.
Maar wel een stereo paar wat in combinatie met de sub toch wel in staat zou moeten zijn om die 20hz te laten bulderen.
Anders ga je naar de surround mix luisteren en dat weer laten bewerken tot 2.1.
Allemaal lood oud ijzer, maar ik zou het doen zoals ik al zei.
Beetje spelen met je sub zal je altijd wel moeten tenzij je een toverdoos hebt natuurlijk.

JohnWx

Gewoon via de Nefcon kabel en luisteren bij uitzetten mis je hem en als je hem erbij doet dat je denkt ja is mooi maar totaal niet overheersend
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: SmauG op mei 13, 2012, 14:27:59
Even gezien het feit dat je dit in het HT topic plaatst.

Als je de quake via HI-Level aansluit kun je niet beschikken over het dedicated LFE (low frequency effects) kanaal van je receiver.
Je kunt deze misschien wel over je fronts laten spelen, maar dan belast je dus ook je frontspeakers hiermee. Lijkt me ook niet helemaal optimaal.

Mijn BK sub kan voor muziek via hi level worden aangesloten en voor HT via lowlevel tegelijk. Wanneer je dan een filmpje kijkt en je receiver zet de fronts op small of met wat voor aktief crossover ook, neemt de sub het hele laag over via de lowlevel en zal het LFE kanaal optimaal benut worden.

Check hiervoor even de specs e.d. van je receiver.

die snap ik niet specs voor je receiver ? hij moet 2 monitoren aansturen met zat vermogen en de REL doet het laag

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Quake met speakon aansluiten
Speakers op large
Subwoofer en center surround op off

veel plezier
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

res

Volledig audyssy werkt dacht ik alleen als het sub kanaal tevens aan staan met de meeting?
Zo niet, ben ik ook wel benieuwd hoe dat te omzeilen en te zien wat beter klinkt LFE of High end..

JohnWx

Citaat van: res op mei 30, 2012, 23:53:21
Volledig audyssy werkt dacht ik alleen als het sub kanaal tevens aan staan met de meeting?
Zo niet, ben ik ook wel benieuwd hoe dat te omzeilen en te zien wat beter klinkt LFE of High end..

De Rel is alweer weg

Ben een stereo man

Maar gewoon op je speaker aansluitingen en zelf regelen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject