Citaat van: marcbons op mei 11, 2012, 20:06:07
Klopt ik had nog de fronts oo fullband staan.
Maar nog altijd als ik de meting met audyssey doe geeft hij na de meting steeds dat de fronts large zijn.
Wat ik doe is als volgt.
Ik ga naar menu->manual setup->speaker setup->speaker config en stel daar de fronts op small in.
Bij menu->manual setup->speaker setup->crossover frequency stel ik de fronts op 80hz
Vervolgens ga ik de audyssey meting doen en dan komt eruit dat de front large zijn en fullband
Kortom wat doe ik fout?
Gr marc
Ik zal het nog maar eens een keer zeggen.....
Audyssey meet en Marantz maakt er "large" van.
Als je een subwoofer hebt zet je de waarde van alle speakers na de meting op 'small'.
subwoofer: altijd de lfe-ingang gebruiken. Deze gaat buiten de x-over en faseknop om. Voor het geval dat het niet zo mocht zijn (er zijn subwoofers van aparte makelij), zet je het beste de x-over voluit (op max) en de fase op 0.
Meten: microfoon op oorhoogte, met de bovenkant naar boven (logisch toch), op een statief, op minimaal 1 m afstand van de muur en 1,5 m uit een hoek, niet vlak voor de hoofsteun van de bank/zetel.
Tijdens het meten muisstil zijn: óók nadat je de toon gehoord hebt. Audyssey meet na de toon het achtergrondniveau. Daarna worden de gegevens opgeslagen en komt de volgende speaker aan de beurt.
Geen (zwaar) verkeer in de straat, deuren en ramen dicht.
En vooral, neem de tijd!!!!
ron
PS. deze tips hoef je niet op te volgen, maar verbaas je achteraf dan niet over een slecht geluid.