Vraag aan de sr7005 bezitters

Gestart door marcbons, mei 11, 2012, 07:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

marcbons

Ik ben nu bezig om de meting met audyssey beter te krijgen. Het is me eindelijk gelukt om de subwoofer af teregelen met -3.5db bij crossover 120 hz(deze 120hz is ingesteld op sub).

Audyssey zit de hoofdspeakers als large maar dit moet small zijn. Ik heb gevonden dat bij handmatig je dit veranderd naar small.

Als ik nu audyssey gebruik blijft bij op large staan.

Vraag is moet ik opnieuw audyssey meting laten doen maar waar doe ik dan de speaker op small zetten, is dat idd in het menu waar ik in zit?

Gr marc

still life

wsl staan je fronts nog fullband in de X-over settings
daar moet je een X-over instellen van bvb 40/60/80,... Hz


verder je sub enkel op LFE
ofwel opnieuw inmeten idd (incl je sub), dan zal ADSY het zelf correct instellen..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

marcbons

Citaat van: still life op mei 11, 2012, 16:41:37
wsl staan je fronts nog fullband in de X-over settings
daar moet je een X-over instellen van bvb 40/60/80,... Hz


verder je sub enkel op LFE
ofwel opnieuw inmeten idd (incl je sub), dan zal ADSY het zelf correct instellen..
Klopt ik had nog de fronts oo fullband staan.

Maar nog altijd als ik de meting met audyssey doe geeft hij na de meting steeds dat de fronts large zijn.

Wat ik doe is als volgt.

Ik ga naar menu->manual setup->speaker setup->speaker config en stel daar de fronts op small in.
Bij menu->manual setup->speaker setup->crossover frequency stel ik de fronts op 80hz

Vervolgens ga ik de audyssey meting doen en dan komt eruit dat de front large zijn en fullband

Kortom wat doe ik fout?

Gr marc

Stadium III

Marc

Als je de meting doet minimaal 6 op verschillende plaatsen gaat de Audyssey meten wat hij in de kamer te horen krijgt
Let wel op dat de metingen goed gedaan worden en op de juiste plekken
Wat dan de uitkomst is is het beste wat Audyssey eruit kan halen voor je en dat dan fullband eruit kan komen zou best wel eens kunnen , hou er wel rekening mee dat een goeie meting veel kan maken maar een foute meting veel kan verpesten

Dus ga ff goed online zoeken hoe je het beste je MIC jkunt opstellen

Ow jah wat voor speakers heb je ( ook sub )
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

marcbons

Citaat van: Stadium III op mei 11, 2012, 20:14:51
Marc

Als je de meting doet minimaal 6 op verschillende plaatsen gaat de Audyssey meten wat hij in de kamer te horen krijgt
Let wel op dat de metingen goed gedaan worden en op de juiste plekken
Wat dan de uitkomst is is het beste wat Audyssey eruit kan halen voor je en dat dan fullband eruit kan komen zou best wel eens kunnen , hou er wel rekening mee dat een goeie meting veel kan maken maar een foute meting veel kan verpesten

Dus ga ff goed online zoeken hoe je het beste je MIC jkunt opstellen

Ik doe idd de meting op 6 plekken
Plek 1 de eerste kuister positie
Plek 2 en 3 links en rechts ervan
Plek 4,5,6 50 cm voor de plekken van 1,2,3



Front speakers zijn de stylus one van translator en de sub is de kef 40b dacht ik en die heb ik afgeregelt al naar -3db


Ow jah wat voor speakers heb je ( ook sub )

Perfect_audio

Citaat van: marcbons op mei 11, 2012, 20:06:07
Klopt ik had nog de fronts oo fullband staan.

Maar nog altijd als ik de meting met audyssey doe geeft hij na de meting steeds dat de fronts large zijn.

Wat ik doe is als volgt.

Ik ga naar menu->manual setup->speaker setup->speaker config en stel daar de fronts op small in.
Bij menu->manual setup->speaker setup->crossover frequency stel ik de fronts op 80hz

Vervolgens ga ik de audyssey meting doen en dan komt eruit dat de front large zijn en fullband

Kortom wat doe ik fout?

Gr marc

Ik zal het nog maar eens een keer zeggen.....
Audyssey meet en Marantz maakt er "large" van.
Als je een subwoofer hebt zet je de waarde van alle speakers na de meting op 'small'.

subwoofer: altijd de lfe-ingang gebruiken. Deze gaat buiten de x-over en faseknop om. Voor het geval dat het niet zo mocht zijn (er zijn subwoofers van aparte makelij), zet je het beste de x-over voluit (op max) en de fase op 0.

Meten: microfoon op oorhoogte, met de bovenkant naar boven (logisch toch), op een statief, op minimaal 1 m afstand van de muur en 1,5 m uit een hoek, niet vlak voor de hoofsteun van de bank/zetel.

Tijdens het meten muisstil zijn: óók nadat je de toon gehoord hebt. Audyssey meet na de toon het achtergrondniveau. Daarna worden de gegevens opgeslagen en komt de volgende speaker aan de beurt.

Geen (zwaar) verkeer in de straat, deuren en ramen dicht.

En vooral, neem de tijd!!!!

ron

PS. deze tips hoef je niet op te volgen, maar verbaas je achteraf dan niet over een slecht geluid.
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

Citaat van: marcbons op mei 11, 2012, 20:06:07


Wat ik doe is als volgt.

Ik ga naar menu->manual setup->speaker setup->speaker config en stel daar de fronts op small in.
Bij menu->manual setup->speaker setup->crossover frequency stel ik de fronts op 80hz

Vervolgens ga ik de audyssey meting doen en dan komt eruit dat de front large zijn en fullband

Kortom wat doe ik fout?

Gr marc


het is zinloos van voordien settings te veranderen, enkel nadien kun je manueel bijregelen..
je moet ADSY je sub ook laten inmeten (kanaal/meting kan op 'skip' staan



The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300