Squeezebox touch of notebook ?

Gestart door Yorki, mei 10, 2012, 11:06:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorki

Beste forumleden,

Graag jullie bijzonder gewaardeerde mening als experten in streaming technologie.
Ik overweeg voor het streamen de aankoop van ofwel de squeezebox touch ofwel een notebook. Met een notebook heb je volgens mij meer mogelijkheden maar zit er verschil in kwaliteit van de muziek als je ze digitaal aansluit op een SA KI Pearl lite en de dac dan zijn ding laat doen. Een tweede vraag betreft de duurzaamheid van beide toestellen. Wat is de beste keuze ?

Pjotr27

Ik kijk dit draadje mee, zit zelf te twijfelen tussen een Squeezebox of een mini pc...
Vanuit de Squeezebox kan je digitaal via de Spdiff, via de mini pc met USB.
Mijn vraag is welke geeft betere kwaliteit, of betere bedieningsmogelijkheden?

Zoldar

Qua geluid minimaal verschil. Maar beide dik in orde en beter dan menigeen CD transport.

Foobar/asio4ALL/USB bridge (MF-Vlink) -> dac
- Let wel op de Fan van een PC/laptop. Moet je echt weg stoppen in een kast of fanless.
+ De laptop vindt ik makkelijker te bedienen.
+ zeer flexibel. foobar ondersteund red book CD, high res flac, HDCD en zelfs DVD-Audio 's meridian lossless.
- je kunt eindeloos tweaken aan een PC -> zie computer audiophile
+ je kunt eindeloos tweaken :)

Touch
+ de vrouw snapt het ook
- mijn receiver snapt ze ook en die doet hetzelfde voor nop
- netwerk moet echt goed werken en er moet ergens een laptop/pc met de servers software draaien
- staat wat minder knullig dan een laptop in of aan je rack
- na wat getweak echt mooi geluid.

Beide geen SACD onderstuening. (nauwelijks DAC's die DSD aan kunnen en SACD's rippen is voor Gandalf ook moeilijk)

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Hoi Yorki,
Heb je voor de Touch ook Kieskeurig-site al geraadpleegd, daar staat ook heel veel nuttige informatie. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

netbook fanloos, passieve koeling
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Yorki

Citaat van: Cornelis1921 op mei 10, 2012, 13:51:14
Hoi Yorki,
Heb je voor de Touch ook Kieskeurig-site al geraadpleegd, daar staat ook heel veel nuttige informatie. Gr. Cor.
Bedankt voor de reacties. Heb net de reviews gelezen op de kieskeurig-site en onthou dat de meesten vrij poitief zijn over die Touch, niettegenstaande de minder goede prestaties via de USB aansluiting en de blijkbaar mindere voeding.
Wacht nog even verdere reacties af.

Pjotr27

Citaat van: Zoldar op mei 10, 2012, 11:43:49
Qua geluid minimaal verschil. Maar beide dik in orde en beter dan menigeen CD transport.

Foobar/asio4ALL/USB bridge (MF-Vlink) -> dac
- Let wel op de Fan van een PC/laptop. Moet je echt weg stoppen in een kast of fanless.
+ De laptop vindt ik makkelijker te bedienen.
+ zeer flexibel. foobar ondersteund red book CD, high res flac, HDCD en zelfs DVD-Audio 's meridian lossless.
- je kunt eindeloos tweaken aan een PC -> zie computer audiophile
+ je kunt eindeloos tweaken :)

Touch
+ de vrouw snapt het ook
- mijn receiver snapt ze ook en die doet hetzelfde voor nop
- netwerk moet echt goed werken en er moet ergens een laptop/pc met de servers software draaien
- staat wat minder knullig dan een laptop in of aan je rack
- na wat getweak echt mooi geluid.

Beide geen SACD onderstuening. (nauwelijks DAC's die DSD aan kunnen en SACD's rippen is voor Gandalf ook moeilijk)

Heb je een beeldscherm nodig bij de pc als je een tablet gebruikt? Voor installatie lijkt me van wel maar kan je daarna de muziek afspelen alleen door de pc op te starten en de tablet aan?

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op mei 11, 2012, 09:15:23
Heb je een beeldscherm nodig bij de pc als je een tablet gebruikt? Voor installatie lijkt me van wel maar kan je daarna de muziek afspelen alleen door de pc op te starten en de tablet aan?

Je speelt toch vanaf je tablet ? alleen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Pjotr27

Citaat van: John Wx op mei 11, 2012, 09:56:41
Je speelt toch vanaf je tablet ? alleen

Muziek staat op pc, tablet is bediening....
Dus dan is het een kwestie van pc aanzetten met aan / uit knop en bedienen via tablet?
Ik heb een mooie mini pc gezien, fanloos en met een  losse voeding...
Snel SSD schijfje erin en streamen via USB naar dac, lijkt me niet verkeerd...

xander32

Kan je uberhaupt een desk- dan wel laptop rechtstreeks op de DAC van de SACD-speler aansluiten en vervolgens muziek daarvan streamen  ?

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 11, 2012, 10:42:28
Kan je uberhaupt een desk- dan wel laptop rechtstreeks op de DAC van de SACD-speler aansluiten en vervolgens muziek daarvan streamen  ?

ja met een externe usb soundkaart
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op mei 11, 2012, 10:26:45
Muziek staat op pc, tablet is bediening....
Dus dan is het een kwestie van pc aanzetten met aan / uit knop en bedienen via tablet?
Ik heb een mooie mini pc gezien, fanloos en met een  losse voeding...
Snel SSD schijfje erin en streamen via USB naar dac, lijkt me niet verkeerd...

ik dacht een 256 gb sd kaartje of 512gb usb stick en dan spelen vanaf de tablet


kan je net zo goed de pc aan je tv hangen gelijk internetten met een mooi toetsenbord met touchpad en klaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op mei 11, 2012, 10:43:43
ja met een externe usb soundkaart
Ok, weer wat wijzer geworden :yes:.

Mij zijn idd. ook een mooie mini-pc opgevallen;



Daar zou ik dus al m`n CD`s op kunnen zetten en deze aansluiten op de DAC v.d. cdp?

Pjotr27


Pjotr27

Citaat van: xander32 op mei 11, 2012, 10:53:07
Ok, weer wat wijzer geworden :yes:.

Mij zijn idd. ook een mooie mini-pc opgevallen;



Daar zou ik dus al m`n CD`s op kunnen zetten en deze aansluiten op de DAC v.d. cdp?

Ja dat is geen probleem als je dac ook USB in heeft.
Wat is dit voor merk mini pc?