Een Apple TV3 aansluiten op/ met een SR7005

Gestart door BitByter, mei 09, 2012, 17:56:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

BitByter

Ik had al een topic aangemaakt om, hoe een "fabrieks reset". Maar dat doe ik toch maar niet, omdat het denk ik niet hoeft.
Ik heb nu het forum gelezen over de Apple tv, maar ik kom er toch niet uit, en via Google ook niet.
Mijn vraag is nu: Hoe kan ik het beste een Apple TV3 aansluiten?

Situatie nu: HDMI (1.4) kabel vanuit de Marantz sr7005  naar de Sony TV  (arc- ingang). Vanuit de tv met een HDMI naar de Apple TV3. Met als gevolg dat ik niet gewoon via de afstandsbediening van de sr7005 de Tuner kan aankiezen met geluid uit de boxen. ik zie wel de info van de zender in het display, maar geen geluid uit de boxen. De tv en de sr7005 zijn aangesloten via utp-kabel via het netwerk, de Apple tv via wireless.

Als ik alles los haal van de Apple TV, incl. het netsnoer, dan werkt de Tuner wel met geluid, alleen moet ik nu het volume 10 dB harder zetten om het normale volume te horen, heeft misschien met de laatste instelling van de vorige situatie te maken.

BitByter

Ik heb nu de Apple tv rechtstreeks aangesloten op de Marantz, en alles werkt. Maar ik moet nog steeds alles 10 dB aan volume hoger zetten om het volume te krijgen wat ik ooit had. Moet ik soms alles weer opnieuw inregelen?

still life

sluit die apple-tv eens via s/p-dif aan voor geluid (digitaal/optisch)
je hebt een 3-tal inputs op je SR)


dat je het volume 10db luider moet zetten, ligt aan de output van je apple-tv
mss kun je dat nog verhogen in de instellingen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

BitByter

Citaat van: still life op mei 13, 2012, 15:49:30
sluit die apple-tv eens via s/p-dif aan voor geluid (digitaal/optisch)
je hebt een 3-tal inputs op je SR)


dat je het volume 10db luider moet zetten, ligt aan de output van je apple-tv
mss kun je dat nog verhogen in de instellingen..
Maar .., ik had van de Apple tv alle kabels er uit getrokken, incl de 230V kabel dus. Dus gewoon de situatie daarvoor, maar ik moet dus 10 dB er bij doen. Dus die instelling blijft in de Marantz.
Inmiddels een optische kabel aangesloten, blijft hetzelfde.