Welke vintage Marantz stereoversterker is (top)klasse

Gestart door Cobraatje, mei 08, 2012, 23:04:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Ligt aan een aantal factoren: hoe graag wil je dat apparaat hebben? / wat is de daadwerkelijke staat? / hoe zit het met het doel van de ''shootout?''

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op mei 11, 2012, 10:54:32
Ligt aan een aantal factoren: hoe graag wil je dat apparaat hebben? / wat is de daadwerkelijke staat? / hoe zit het met het doel van de ''shootout?''
Het apparaat ziet er op de foto's als nieuw uit. Persoonlijk vind ik de 2238B fraaier dan de PM 16. Hoe schat jij het kwaliteitsverschil en geluidsverschil in. Ik ga morgen zo goed als zeker de PM16 thuis beluisteren.
Zelf neig ik er naar om beiden te kopen en dan rustig te bepalen welke ik thuis beter vind klinken. Heb jij een indicatie voor mij wat de PM 16 gereviseerd+ 3mnd garantie en de 2238B zeer goede staat, maar zeer waarschijnlijk onderhoud nodig, waard zijn.

groet Marcel

NICOR

Als je een zwarte 2238b  op de kop kunt tikken ,als de voorkant mooi is zou ik persoonlijk voor deze gaan

NICOR

ik zou niet lang twijfelen of hij is al verkocht,waar hij ook te koop staat

Cobraatje

Citaat van: NICOR op mei 11, 2012, 13:54:04
ik zou niet lang twijfelen of hij is al verkocht,waar hij ook te koop staat
Hij is nog niet verkocht, weet jij wat een redelijke prijs is?

fredastaire2

#95
Citaat van: Cobraatje op mei 11, 2012, 08:12:46
Ik heb ook een zwarte 2238B gevonden. Werking niet helemaal zeker en ivm afstand(buitenland) niet te controleren. <-- Ik denk dat je op zoek moet naar wat meer "power", een 2238 levert 2x38 Watt (bij 8 Ohm)

Wat zou ik daar voor moeten geven en wat kost een revisie ongeveer. <-- Vraag even aan SB Marantz of HAL9000.
Verder vroeg ik mij af is er een oplossing als er geen afstandbediening bij om toch van afstand het volume te controleren. Heb ooit iets gelezen over via tape out aansluiten en dan is een apparaat toch van afstand te bedienen, maar kan het niet terug vinden. <-- http://www.feedbackmusic.com/computer-en-recording/sm-pro-nano-patch-plus-black/100006288/112950
Alleen een kabel kopen/maken van jack naar tulp, die naar de tape in/out op je receiver. Enige nadeel: Je receiver moet (in het geval van een 2238) op "tape monitor" staan.


fredastaire2

... weet ik niet zeker dit, maar die nanopatch volume control van feedback kun je misschien ook tussen de pre-out en main-in inhangen. Iemand ideëen??

Cobraatje

Thx voor de link Fred  :lol:. Is er ook een draadloze oplossing? Ik heb ooit ergens gezien dat er een dergelijk kastje op tape of equilizer van de receiver werd aangesloten en er een aparte afstandbediening bij was.

fredastaire2

Citaat van: Cobraatje op mei 11, 2012, 16:04:24
Thx voor de link Fred  :lol:. Is er ook een draadloze oplossing? Ik heb ooit ergens gezien dat er een dergelijk kastje op tape of equilizer van de receiver werd aangesloten en er een aparte afstandbediening bij was.
draadloos. omg... het enige wat ik kan bedenken is een multiroom versterker. maar dan maak je alleen gebruik van de voorversterker van je marantz en dan ben je een groot deel van het typische geluid kwijt ben ik bang.
wat is de volgende stap, afstandbestuurbare gyrotouch bediening voor de tuner? (geintje)

Cobraatje

#99
Citaat van: fredastaire2 op mei 11, 2012, 16:09:35
draadloos. omg... het enige wat ik kan bedenken is een multiroom versterker. maar dan maak je alleen gebruik van de voorversterker van je marantz en dan ben je een groot deel van het typische geluid kwijt ben ik bang.
wat is de volgende stap, afstandbestuurbare gyrotouch bediening voor de tuner? (geintje)
Heb een oplossing gezien via een aansluiting van een kastje op tape en dan naar een afstandbediening. Zal van het weekend eens zoeken of ik het nog kan vinden.

fredastaire2

Ik ben altijd bang voor verlies in dynamiek als je zulke dingen er tussenin zet.
Ik weet van de nanopatch (gehoord tussen een quad 606 en een 2275) dat dit een kwalitatief zeer goede (audiolineaire) pot meter is, die doet wat hij moet doen: het volume "recht" regelen, dus.
Hij is eigenlijk bedoeld voor gebalanceerde aansluiting op PA-apparatuur, waarbij het ook mogelijk is gewone huis tuin en keukenapparatuur aan te sluiten.

!! Waak ervoor dat je geen goedkope inferieure oplossing vindt. Wederom: gemak en kwaliteit gaan soms nu eenmaal niet samen. Ben benieuwd wat je in je hoofd hebt. dat wel.  :wink:

fredastaire2


Cobraatje

Thx Fred, wist dat het er was. Dit is nog een luxere uitvoering van wat ik toen gezien heb.
Wel aan de prijs $300,- Dit helpt mij weer in het maken van een afweging.

fredastaire2

Citaat van: Cobraatje op mei 11, 2012, 17:18:32
Thx Fred, wist dat het er was. Dit is nog een luxere uitvoering van wat ik toen gezien heb.
Wel aan de prijs $300,- Dit helpt mij weer in het maken van een afweging.
Kan ook goedkoper: http://www.ebay.com/itm/Assemble-Remote-Volume-Control-Preamp-kit-with-ALPS-pot-/110876636036?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item19d0c33384

ik weet niet hoe goed de interne componenten zijn en of je een beetje handig bent, maar leuk kastje eromheen en je hebt in principe hetzelfde.  8-)

bas focal marantz

Citaat van: fredastaire2 op mei 11, 2012, 17:32:52
Kan ook goedkoper: http://www.ebay.com/itm/Assemble-Remote-Volume-Control-Preamp-kit-with-ALPS-pot-/110876636036?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item19d0c33384

ik weet niet hoe goed de interne componenten zijn en of je een beetje handig bent, maar leuk kastje eromheen en je hebt in principe hetzelfde.  8-)
Een setje met preamp zou kunnen , niet duur maar dan heb je pré naar pré boardje naar eindtrap , of cd naar pré boardje naar eindtrap .

Dan zit je altijd naar preboardje te luisteren , is dus niet 100% marantz . :evil:

Of zonder pré amp maar wel volume control gebruiken van het boardje .
maar dan komt er meer bij kijken , je moet wel weten wat voor waarde je potmeter heeft , die moet op zo'een boardje wel hetzelfde zijn .

Daar ben ik mee bezig om een remote te maken voor mijn 4300 , met behoud van originelen pré en eindtrap .
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=16097
Met fader en als het even kan met ab draadloos .

Die van 300dollar is wel een hele mooie , prijzig maar zo mooi kan ik m niet maken .