Welke vintage Marantz stereoversterker is (top)klasse

Gestart door Cobraatje, mei 08, 2012, 23:04:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op mei 10, 2012, 22:52:32
Wil je erg graag vrijgezellig worden dan?  :-o


Een verbetering moet je niet in de versterking zoeken maar in de akoestiek en de speakers.

Met beide ben ik in jou geval niet bekend.
Nee, mijn vriendin gaat nog net voor. :wink:
In mijn opstelling klonk de 1315R duidelijk beter dan de 1500AE, zonder enige andere aanpassing. Wat zoudaar dereden van kunnen zijn?
Mijn speakers zijn thuis geplaatst door het bedrijf waar ik ze gekocht heb en staan zo goed mogelijk opgesteld. Zij gaven aan dat wij qua ruimte een vrij goede akoustiek hebben.

NICOR

Mis een goed punt voor in dit forum een discussietopic te beginnen,iedere marantz is goed hoe zwaarder hoe beter zeker in vintage zoek gewoon een zwarte,en dit zijn er niet veel,

bas focal marantz

Als jouw ervaring SB_marantz anders is dan hoor ik dat graag , ik als leek moet het ook maar doen met wat ik op het web vindt , uiteraard kijk ik wel wie het schrijft .

Citaat van: SB_Marantz op mei 10, 2012, 22:58:07
Dat is een mening van 4 jaar geleden, niets meer of minder.

Ik dacht 10 jaar geleden ook anders over een pM-80 dan dat ik nu doe.  :schater:
Dat klopt , wijsheid komt met de jaren .

, Maar om een lange discussie te voorkomen , hij mag toch geen grijs  :-D


Citaat van: NICOR op mei 10, 2012, 23:01:59
Mis een goed punt voor in dit forum een discussietopic te beginnen,iedere marantz is goed hoe zwaarder hoe beter zeker in vintage zoek gewoon een zwarte,en dit zijn er niet veel,

daar ben ik het mee eens , zwart is mooier maarja bepaalde marantz vintage is grijs .

Een receiver is in het grijs wel mooi .

De Pm reeks liever zwart .

SB_Marantz

Citaat van: Cobraatje op mei 10, 2012, 22:59:53
Nee, mijn vriendin gaat nog net voor. :wink:
In mijn opstelling klonk de 1315R duidelijk beter dan de 1500AE, zonder enige andere aanpassing. Wat zoudaar dereden van kunnen zijn?
Mijn speakers zijn thuis geplaatst door het bedrijf waar ik ze gekocht heb en staan zo goed mogelijk opgesteld. Zij gaven aan dat wij qua ruimte een vrij goede akoustiek hebben.


Gelukkig maar.  :-D

Zo komen we helaas nergens.
Vertel eens wat je tekort komt?

Niet met je vriendin maar in de weergave dan he!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Sander

Citaat van: Cobraatje op mei 10, 2012, 22:59:53
Zij gaven aan dat wij qua ruimte een vrij goede akoustiek hebben.

Loop eens langzaam klappend door de kamer heen en luister of je een reflectie hoort van je kamer.
Dan heb je al een goed beeld of de akoestiek in je kamer wel of niet goed is.

Uiteraard wil je zo min mogelijk reflectie geluiden van je muren horen. :)

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op mei 10, 2012, 23:07:14

Gelukkig maar.  :-D

Zo komen we helaas nergens.
Vertel eens wat je tekort komt?

Niet met je vriendin maar in de weergave dan he!
Ik kom eigenlijk niets tekort(op beide gebieden), maar ben op zoek naar een andere sound nav dat ik bij een kameraad een Marantz hoorde en mij dat geluid meer aansprak dan Denon. Voor home cinema ben ik ook van Denon naar Marantz gegaan en als eindversterker heb ik de Proceed Amp 5. De Amp 5 heeft meer mijn geluid dan de Emotiva en Rotel die ik ook heb gehad.

SB_Marantz

Citaat van: Sander op mei 10, 2012, 23:07:19
Loop eens langzaam klappend door de kamer heen en luister of je een reflectie hoort van je kamer.
Dan heb je al een goed beeld of de akoestiek in je kamer wel of niet goed is.

Uiteraard wil je zo min mogelijk reflectie geluiden van je muren horen. :)


Ja en dan?

Hoe harder je klapt hoe duidelijker de reflecties hoorbaar worden.
Je luistert feitelijk naar 70 a 80% reflecties ipv direct geluid van de speaker.

Of het je bevalt is een 2e natuurlijk.

Het gaat er om als je geen extreme aanpassingen wilt doorvoeren hoe een bepaalde speaker het in jou akoestiek doet en dus wat JIJ er van vindt, niet een ander.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#52
Citaat van: Cobraatje op mei 10, 2012, 23:11:47
Ik kom eigenlijk niets tekort(op beide gebieden), maar ben op zoek naar een andere sound nav dat ik bij een kameraad een Marantz hoorde en mij dat geluid meer aansprak dan Denon



Een andere ruimte is geen referentie.
Het gaat om JOU ruimte.  :wink:

Als je een andere sound wilt zul je naar een andere speaker moeten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

Oke miss zou je beter eens bij iemand binnenspringen met de nodige marantzen dan kan je kiezen maar zwart is beperkt he zilver kan je alle richtingen uit  hou het simpel

VINTAGE

500 EURO

ZWART


NODIGE STERKTE



EN GA DAN NAAR AKOESTIEK WANT ANDERS GA JER ER NOOIT UITGERAKEN

JE HEBT NU DE NODIGE GEGEVENS ZOEK EN STEL IETS VOOR ANDERS BEN JE TEGEN VOLGENDE WEEK NOG NERGENS?het is maar een voorstel he



Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op mei 10, 2012, 23:15:14

Een andere ruimte is geen referentie.
Het gaat om JOU ruimte.  :wink:
Komt het er volgens jou op neer dat akoustiek, speaker en plaatsing het geluid bepalen en de versterker maar een (zeer)beperkte rol speelt?

Cobraatje

Citaat van: NICOR op mei 10, 2012, 23:18:07
Oke miss zou je beter eens bij iemand binnenspringen met de nodige marantzen dan kan je kiezen maar zwart is beperkt he zilver kan je alle richtingen uit  hou het simpel

VINTAGE

500 EURO

ZWART


NODIGE STERKTE



EN GA DAN NAAR AKOESTIEK WANT ANDERS GA JER ER NOOIT UITGERAKEN

JE HEBT NU DE NODIGE GEGEVENS ZOEK EN STEL IETS VOOR ANDERS BEN JE TEGEN VOLGENDE WEEK NOG NERGENS?het is maar een voorstel he
Er staat voor komende zaterdag al een luistersessie gepland, o.a Accuphase 206, Marantz PM 16 en mijn Denon pma 1315R, maar alle informatie die ik van Marantzkenners opdoe is erg welkom.

NICOR

Komt het er volgens jou op neer dat akoustiek, speaker en plaatsing het geluid bepalen en de versterker maar een (zeer)beperkte rol speelt?



euh hallo alles speelt een rol maar zeker de versterker
In de Alpen heb je een mooi weergeluid


SB_Marantz

Speaker / akoestiek / luisterpositie / kwaliteit van de opname / plaatsing van de speaker ( ook in hoogte)

That's mainly it!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Sander

Citaat van: SB_Marantz op mei 10, 2012, 23:13:25

Ja en dan?

Hoe harder je klapt hoe duidelijker de reflecties hoorbaar worden.
Je luistert feitelijk naar 70 a 80% reflecties ipv direct geluid van de speaker.

Of het je bevalt is een 2e natuurlijk.

Het gaat er om als je geen extreme aanpassingen wilt doorvoeren hoe een bepaalde speaker het in jou akoestiek doet en dus wat JIJ er van vindt, niet een ander.




Naar mijn weten is een goede luister ruimte reflectie arm en hoor je dus inderdaad het geluid wat direct uit je weergevers komt.  :angel:

Waarom denk je dat er in geluidsopname studio's altijd van die mooie diffuser panelen hangen.  byebye

Als JIJ gelukkig wordt van een ruimte wat als een toilet klinkt ben ik de trouwens laatste  die tegen jouw zou zeggen dat je iets aan je akoestiek moet doen. Iedereen moet lekker doen wat goed voor hem/haar voelt.  clown1

Grtz Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM