Marant SR7005 of SR6006

Gestart door David Stolk, mei 06, 2012, 21:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

David Stolk

Hallo fijne Marantz-experts!

Ik heb een sony flatscreen KDL46HX900 met een oude marantz 5005 of zoiets, marantz 10 jaar geleden gekocht. Zit geen hdmi op. KORTOM, mooi apparaat maar ik wil iets meer  :evil:

Ik denk om de SR7005 of SR6006 te kopen
En ik wil er dan Apple TV bij kopen.

Ik kijk veel TV, 50% film en rest muziek.
Muziek moet perfect zijn.
Ik wil graag via Ipad film en muziek kunnen sturen en via versterker horen.
Ook wil ik graag via Ipad alles besturen.

DUS beste experts Wat wordt het de 7 of de 6 serie ??
:-D

Hartelijk dank voor de hulp !
Vriendelijke groeten David.
Twijfel brengt u de Waarheid.

JohnWx

Welkom

weet niet of alles al goed op elkaar is afgestemd in de ht wereld tussen een receiver en een tablet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

David Stolk

 Hoi John,
Thanks voor het warme welkom!

Sorry voor een beginner te zijn, wat is ht?
Gr. David
Twijfel brengt u de Waarheid.

pameijer

Citaat van: David Stolk op mei 06, 2012, 22:08:36
Sorry voor een beginner te zijn, wat is ht?
Gr. David

HT = Home Theater, zeg maar het surroundgebeuren.

@John: een Apple TV en een iPad gaan erg goed samen, snap niet precies waar jij op doelt?

Als je het geld hebt, ga voor de SR7005, en wacht met aankopen tot 'ie echt spotgoedkoop is omdat hij EOL is. Welke speakers heb je?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op mei 06, 2012, 22:28:30
HT = Home Theater, zeg maar het surroundgebeuren.

@John: een Apple TV en een iPad gaan erg goed samen, snap niet precies waar jij op doelt?

Als je het geld hebt, ga voor de SR7005, en wacht met aankopen tot 'ie echt spotgoedkoop is omdat hij EOL is. Welke speakers heb je?

Apple tv en de ipad gaat prima maar ook met een SR ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

David Stolk

Ok natuurlijk pameijer, thanks!

Ik heb 2x kef Q11 (front speakers), 2x Qcompact (surround) en 1x Q10C (center).
(nog) geen subwoofer en andere surround speakers, ik weet niet of dat nodig is / beter wordt?

Sorry, maar EOL?
Bedankt zover!
Gr. David.
Twijfel brengt u de Waarheid.

pameijer

Met die speakers zeker voor de SR7005 gaan. EOL = End Of Life, oftewel hij gaat vervangen worden door de SR7006 binnen enkele maanden, de prijs zal nog wel wat dalen dus. Maar als je te laat bent istie uitverkocht.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: John Wx op mei 06, 2012, 23:12:19
Apple tv en de ipad gaat prima maar ook met een SR ?

Waarom niet in John's naam? Bij mij werkt het weergaloos!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op mei 06, 2012, 23:31:41
Waarom niet in John's naam? Bij mij werkt het weergaloos!

Dan wel, dacht het ergens gehoord te hebben of is dat meer met NAS dingen en pc's ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

David Stolk

Beste pameijer en anderen,
Thanks, net elektrowelt bekeken en correct rdam, beide 1199 euro. Correct pas leveren eind mei.
Dus nachtje slapen en dan bestellen!
Alleen is die Apple TV echt nodig, ik heb ook nog z'on mooie mediaspeler?!
Jullie zien het al, ik snap er niets van.
Dus dit forum te hebben gevonden, is een ware opluchting!
Bedankt, gr. David.
Twijfel brengt u de Waarheid.

pameijer

Geen probleem joh, we helpen graag hier. Bel ook ff H&C Hifi voor een prijsopgave, zitten meestal wat lager! byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Ik gebruik iTunes eigenlijk alleen om me telefoon te synchroniseren, dus voor mij zou een Apple tv overbodig zijn.
Gebruik je iTunes wel vaak dan zal het vast een meerwaarde zijn.
Maar als je een werkende mediaspeler hebt die je al gebruikt lijkt me dat, afhankelijk van het type, toch voldoende.



David Stolk

Hoi allen,
Morgen in Best Marantz SR7005 halen, 985 euro!
Superspannend dus, zijn er verder nog kabels en/of accessoires waar ik rekening mee moet houden?!
Bedankt voor jullie hulp!
Mvg David.
Twijfel brengt u de Waarheid.

Marvin

Dat ligt eraan wat je allemaal aan wilt sluiten en wat je allemaal al aan kabels hebt liggen.

David Stolk

Flatscreen, mediaspeler, Apple TV, PC, PLaystation?
Heb je hier iets aan?
Gr. David.
Twijfel brengt u de Waarheid.