Source Direct

Gestart door erik1950, mei 05, 2012, 08:22:10

Vorige topic - Volgende topic

erik1950

Ik heb  juist  zelf ontdekt   op mijn  versterker een technics su -vz 320,  zit een knop  , een grote knop,  daar staat op" source direct" als je hem in drukt veranderd  de toon wat , ik heb nu ontdenk dat als die knop in gedrukt is,  je  toonbalansen niet meer werken , weet iemand  waarvoor die knop dient , ik dacht zo dat het misschien was om een equalizer  aan te schakelen

Uploaded with ImageShack.us

ik heb ondertussen  ook al wat opgezocht  , voor zoveel het waard is
Source Direct, ook bekend als toon nederlaag of bypass is een sound engineering termijn. Het beschrijft een functie op een stuk van audio-apparatuur die het mogelijk maakt de audio-effect , zoals bass en treble controles worden omzeild, waardoor het geluid onveranderd door de apparatuur. Dit heeft twee functies:
Het laat de effecten eenheid te worden omzeild, zonder de noodzaak om de stekker
Hierdoor kan de isolatie van een deel van een apparaat, zoals een audioversterker de toonregeling , zonder dat de rest van de functies.
sorry voor de slechte vertaling

bramdg

Bij inschakeling van Source Direct omzeil je de balance treble en bass aanpassing.
Dus de korste weg zonder aanpassingen ...kan niet anders dan goed zijn hé  :-)
Hoe het nu juist technisch zit weet ik wel niet.

Hier ondertussen geen source direct, balance, treble bass knop meer  :-D
less is more  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

erik1950

Ik heb toch liever nog dat ik iets kan bij regelen , heb je meer zelf in de hand

QuattroNL

Met Source direct worden alle circuits die niet voor het audio geluid nodig zijn omzeild zodat het meest pure geluid verkregen wordt. Toonregelingen (treble, bass, balance) worden dus ook omzeild.
Bij mij scheelt het enorm in geluidkwaliteit. Staat bij mij dus ook altijd aan, wil niet meer zonder.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

erik1950

En  als je dan meer bassen  in je muziek  wil leggen  dan moet je hem wel uit zetten , en ik moet er wel bij zeggen iedere versterker heeft dat niet he

QuattroNL

Citaat van: erik1950 op mei 05, 2012, 15:35:14
En  als je dan meer bassen  in je muziek  wil leggen  dan moet je hem wel uit zetten , en ik moet er wel bij zeggen iedere versterker heeft dat niet he
Klopt, wil je meer of minder bass, dan moet die optie weer uit.
De meeste duurdere versterkers hebben die optie.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.

erik1950

Hebben de moderne versterkers dat ook dan,   bv de marantz  sr 6004

Janver

SR6004 heeft ook Source Direct & Pure Direct.
Source Direct is inclusief de video weergave
Pure Direct is alleen geluid.

Bij mij zit daar nog geluidsverschil in. De stand Pure Direct is mooier dan Source Direct.
Hier kan uw reclame staan!

QuattroNL

Citaat van: Janver op mei 05, 2012, 18:38:57
Bij mij zit daar nog geluidsverschil in. De stand Pure Direct is mooier dan Source Direct.
Technisch gezien logisch.

Mijn 13 jaar oude SR7200 heeft alleen Source Direct.

thepioneer

ik heb alleen balans  clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik1950

Een balansdag in voeren

SB_Marantz

Citaat van: QuattroNL op mei 05, 2012, 15:00:22
Met Source direct worden alle circuits die niet voor het audio geluid nodig zijn omzeild zodat het meest pure geluid verkregen wordt. Toonregelingen (treble, bass, balance) worden dus ook omzeild.
Bij mij scheelt het enorm in geluidkwaliteit. Staat bij mij dus ook altijd aan, wil niet meer zonder.

Dan is het toonregelcircuit niet correct ontworpen en vertoont dan ook afwijkingen in de audio bandbreedte.
Moet meer dan 1,5 dB zijn anders hoor je het niet.

Ter aanvulling: Bij surroundversterkers zit er altijd wel een afwijking in mede door de effect processor die dan in circuit staat.
Vaak zie je op de scope ook opslingering aan de voorflank met dit in circuit.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vlearmoes

Omzeilen klinkt als een omweg .....en het is juist dat niet

sourse en pure direct gaan van voor rechtstreeks na eind zonder omwegen die de kwaliteit kunnen beinvloeden  :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject