Casettedeck 5220

Gestart door NICOR, mei 03, 2012, 00:19:59

Vorige topic - Volgende topic

NICOR

Men pauzeknop zat vast en ik heb dan maar de bovenkant en onderkant gelost,is me dan gelukt het weer los te krijgen maarnu zie ik aan de uv meter de linkse dat hij beweegt maar niet meer boven de 20 gaat en de rechtste bijna iedere keer tot het eind gaat,ik heb hem miss tijdens het repareren te schreef gehouden kan dit de oorzaak zijn?

HAL9000

frusty

Ik zou niet aan zulke  decks  beginnen  als ik jou  was.     Ik denk dat een  van de  REC schakelaars  vuil  is.
Doe  is  even  REC aan  en REC  uit  paar keer heen en weer.

effect??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

NICOR

nee hoor hetzelfde ik begin niet te werken aan zulke decks hoor heb ze nog allemaal denk ik pompom

NICOR

nu wel telepatisch zeker van je sterk  :schater:

HAL9000

Ik begrijp niks van deze  reactie!  :-o  Nico  leer  eerst  een  goed  spellen en  ga dan pas met  audio spelen. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

NICOR

Wat een vriendelijke reactie,toch bedankt,

NICOR

Ik begin niet aan zulke cassettedecks te werken,dat was wat ik bedoelde,geen spellingsfouten zeker nu,men mobiele gsm slaat soms tilt,

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: NICOR op mei 03, 2012, 00:19:59
Men pauzeknop zat vast en ik heb dan maar de bovenkant en onderkant gelost,is me dan gelukt het weer los te krijgen maarnu zie ik aan de uv meter de linkse dat hij beweegt maar niet meer boven de 20 gaat en de rechtste bijna iedere keer tot het eind gaat,ik heb hem miss tijdens het repareren te schreef gehouden kan dit de oorzaak zijn?

Nee dat denk ik niet.

Oorzaken kunnen zijn:  Rotte soldeerverbindingen/afregeling fors verlopen al dan niet door zwaar geoxideerde afstel potjes/ rec schakelaar (intern) smerig...etc

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredastaire2

begin eerst eens met het schoonmaken van de hele handel.
1. ALLES uit elkaar en een busje perslucht van de handyman + goede contactspray + smeren waar nodig.
2. snaartje nakijken
3. kop en capstan demagnetiseren, schoonmaken met 96% alcohol
4. waardes uit de SM controleren, en waar mogelijk (o.a. boordspanning) afstellen, met een multimeter kom je een eind
4. aansluiten op je PC en een toongenerator downloaden, en "pinguin audio meter" om je signaal recht te krijgen (in/out)

let op! Zit NIET aan de EQ-trimmers op het bord want je wordt gillend gek.

Hiermee krijg je hem niet nieuw, ook niet volgens fabrieksspecs, maar wel werkbaar.
Vergeet niet: cassettedecks zijn een ramp om aan te werken, maar als je systematisch aan de gang gaat, is er wel het een en ander zelf te fiksen.

NICOR

Spoelt niet meer terug doordraaien wel? :evil:

fredastaire2

NICOR

Durf het bijna niet te vragen maar veel werk voor te vervangen?

fredastaire2

geen idee hoe bedreven je bent met gereedschap...
Maar met een beetje systematich uit elkaar sleutelen (neem de tijd!) moet dit in een uurtje of 2 te doen zijn.

beste methode: kap er af, zwarte kap van het cassettehuis er af (let op; bedrading verlichting) en je kunt al een deel overzien. Mooie kans om de koppen te reinigen en demagnetiseren...
Om bij de snaartjes te kunnen moeten delen van de draaidingen, die waarmee de cassette draait (hoe heet dat ook al weer...) gesplitst worden. Let op! er zitten lagertjes die op een bepaalde afstand geborgd zitten met lak. Als je zulke dingen loshaalt, tel dan het aantal slagen en meet de afstand na. In de servicemanual kun je zien hoe e.e.a. uit elkaar gaat. Bij twijfel: laten doen... (better safe than sorry)