Toch maar Universeel?

Gestart door Zoldar, april 29, 2012, 12:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Moon 300D DAC voor streamen
Sony DVD speler voor SACD's
Pana blu ray spelert die eigenlijk alleen digitaal doorstuurt naar de Onkyo
PS3 voor games en 3D

pfffff

volgens mij kan dat allemaal vervangen door dit

Oppo BDP-95
Die speelt dan ook nog eens DVD-audio en HDCD's. Is ook als DAC te gebruiken. SACD's zijn dan ook via XLR  (van den hull 3T the rock) naar de Graaf te brengen. Multi-channel SACD zou via analoog naar de onkyo kunnen.

blu-ray spelert, DVD spelert en DAC eruit.

Ervaringen met Oppo hier?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Ik denk dat wimpeu je een heel eind op weg kan helpen die heeft een oppo bdp 83 meen ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

ben ook bezig met een Oppo om Flac af te spelen via USB  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Die spelers kunnen dan sowieso de deur uit. Je Moon zou ik nog even houden voor een goede vergelijking met de Oppo, lijkt me dat die toch wel een stukkie beter is!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Ik heb idd de Oppo BDP-83. Moet zeggen dat er vaak nogal blind enthousiast wordt gedaan op het blauwe forum over bepaalde merken/produckten maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat mijn Oppo de reden was dat ik begon te twijfelen aan de SA11s1. Die was wel iets ruimtelijker maar verder waren de verschillen te klein om ze naast elkaar te houden. De Oppo heeft veel meer dan alleen Audio CD's. De Oppo 95 is mijn volgende stap voor mij. Door alle aankopen van de laatste tijd waaronder ook bijna complete nieuwe (XLR) bekabeling is het budget er nu even niet maar deze zomer komt hier zeker de 95. Kan met een beetje geluk de Dune ook weg. Volgens vele gebruikers speelt de 95 ook in stereo vele duurdere dedicated CD spelers het bos in wat ik graag geloof want dat doet de 83 ook al. Er is zelf een bekend blauwe forum lid die beweerd dat zijn gemodde BDP-83 CD spelers van €10.000,- en meer over klast. Daar heb ik wel ??? bij geplaast hoor je kunt dingen ook overdrijven. Voor mij zijn de Oppo's iig bijna onverslaanbaar. DVDMartin heeft een Primare BR gekocht voor bijna €4000,- en die schijnt ietsjes beter te zijn...nou dat mag dan ook wel voor bijna 4 maal de aanschaf prijs van een Oppo 95.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: Zoldar op april 29, 2012, 12:26:46
Moon 300D DAC voor streamen
Sony DVD speler voor SACD's
Pana blu ray spelert die eigenlijk alleen digitaal doorstuurt naar de Onkyo
PS3 voor games en 3D
pfffff

volgens mij kan dat allemaal vervangen door dit

Oppo BDP-95
Die speelt dan ook nog eens DVD-audio en HDCD's. Is ook als DAC te gebruiken. SACD's zijn dan ook via XLR  (van den hull 3T the rock) naar de Graaf te brengen. Multi-channel SACD zou via analoog naar de onkyo kunnen.

blu-ray spelert, DVD spelert en DAC eruit.

Ervaringen met Oppo hier?

Hij kan veel maar PS3 games spelen gaat erg slecht op dit apparaat... :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Citaat van: WimPeu op april 30, 2012, 09:37:03
Ik heb idd de Oppo BDP-83. Moet zeggen dat er vaak nogal blind enthousiast wordt gedaan op het blauwe forum over bepaalde merken/produckten maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat mijn Oppo de reden was dat ik begon te twijfelen aan de SA11s1. Die was wel iets ruimtelijker maar verder waren de verschillen te klein om ze naast elkaar te houden. De Oppo heeft veel meer dan alleen Audio CD's. De Oppo 95 is mijn volgende stap voor mij. Door alle aankopen van de laatste tijd waaronder ook bijna complete nieuwe (XLR) bekabeling is het budget er nu even niet maar deze zomer komt hier zeker de 95. Kan met een beetje geluk de Dune ook weg. Volgens vele gebruikers speelt de 95 ook in stereo vele duurdere dedicated CD spelers het bos in wat ik graag geloof want dat doet de 83 ook al. Er is zelf een bekend blauwe forum lid die beweerd dat zijn gemodde BDP-83 CD spelers van €10.000,- en meer over klast. Daar heb ik wel ??? bij geplaast hoor je kunt dingen ook overdrijven. Voor mij zijn de Oppo's iig bijna onverslaanbaar. DVDMartin heeft een Primare BR gekocht voor bijna €4000,- en die schijnt ietsjes beter te zijn...nou dat mag dan ook wel voor bijna 4 maal de aanschaf prijs van een Oppo 95.

dank voor de input. dat gevoel krijg ik ook wel. heb redelijk wat mooi spelers gehoord de afgelopen tijd maar geen die echt de meerwaarde laat horen in SQ. (toch spelers van 1000-6000 euri). Ik hoor wel verschillen maar dat zijn eerder bewegingen opzij (in karakter) dan omhoog.

je kunt de 95 niet direct als DAC gebruiken want hij heeft vreemd genoeg geen coax/optische spdif ingang. jammer. toch maar de DAC ernaast houden.

de oppo kan wel zelf streamen vanaf een NAS. maar dan heb je weer een scherm nodig die aanstaat. moet zeggen dat ik voor het streamen net zo vaak de latop gebruik als de squeezebox. voor beide heb je een spdif nodig.

Zoldar

op het blauwe forum  en op hifi news wat leuke weetjes over de oppo 95.

- er komt een app aan om hem te bedienen. zo hoef je de tv niet aan te zetten om te streamen.
- je kunt high res 24/192 khz FLAC bestanden streamen van een NAS. alleen geen gapless.

Je zou dus:
Squeezebox, DAC, blu ray speler, DVD-speler de deur uit kunnen doen.

XLR naar de Graaf voor hifi
HDMI naar de onkyo voor films/surround gebeuren en
evt analoog 5.1 naar de onkyo voor multi-channel SACD/DVD-audio.

tijd voor een schoot-out.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Kogel is door de kerk. Binnekort kan de oppo hier laten horen en zien wattie kan.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Gekocht. Ik verwacht er in ieder gavel op vooruit te gaan met SACD's, DVD-Audio en (3D) blu-rays/DVD. Na luisteren in vergelijking met de squeezebox/Moon 300D DAC kan ik ook zeggen of die in de verkoop kunnen.

Voordeel is dat dan alle digitale formats gebalanceerd over de vdhul the rock hybrid kunnen. Nu is dat alleen voor de stream files/CD files en niet voor SACD/DVD-audio. HDCD's kan ik nu niet afspelen in hun originele 20 bit resolutie.

Zoldar

lekker is dat. Koper gaat achteraf niet in op zelf voorgestelde prijs.

Andere opties:

Marantz DV-9500
Marantz DV-9600
Marantz DV-7001

Kunnen multichannel SACD en DVD-audio afspelen. Je mist dan HDCD, streaming en alle blu-ray zaken maar die zijn er al. En het scheelt zo'n 700 euri  :lol:

Vraagje: Als ik naar de binneant kijk van al deze spelers lijken ze exact op elkaar. Behalve dat de DV-7001 mischien wel een uitgebreidere voeding heeft. De rest, chips, het hdam audio board lijkt 100% gelijk. Heeft iemand ervaringen met de deze spelers via analoog out?

Zou toch leuk zijn weer een Marantz  pompom

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 29, 2012, 09:19:50
lekker is dat. Koper gaat achteraf niet in op zelf voorgestelde prijs.

Andere opties:

Marantz DV-9500
Marantz DV-9600
Marantz DV-7001

Kunnen multichannel SACD en DVD-audio afspelen. Je mist dan HDCD, streaming en alle blu-ray zaken maar die zijn er al. En het scheelt zo'n 700 euri  :lol:

Vraagje: Als ik naar de binneant kijk van al deze spelers lijken ze exact op elkaar. Behalve dat de DV-7001 mischien wel een uitgebreidere voeding heeft. De rest, chips, het hdam audio board lijkt 100% gelijk. Heeft iemand ervaringen met de deze spelers via analoog out?

Zou toch leuk zijn weer een Marantz  pompom

Geen HDCD ooohhh nee

ik dacht dat je hem al had de OPPO

Zoldar