mutrox verbeterd acoustic sts digital ref room 1

Gestart door viceadmiraal61, april 26, 2012, 10:21:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viceadmiraal61

de firma mutrox gaat ons plafon aan passen,heb ooit een zelfmade piepschuim demping gemaakt.....
maar nu wordt het echt..ze komen om 3 uur . we nemen op de camera eerst de oude versie(kwa geluid)
en daarna de nieuwe versie(kwa geluid) dit om het een en ander te vergelijken.

Exxar

Nice! Hopelijk is het de investering waard.
Foto's zijn ook altijd welkom natuurlijk  :wink:

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op april 26, 2012, 10:21:27
de firma mutrox gaat ons plafon aan passen,heb ooit een zelfmade piepschuim demping gemaakt.....
maar nu wordt het echt..ze komen om 3 uur . we nemen op de camera eerst de oude versie(kwa geluid)
en daarna de nieuwe versie(kwa geluid) dit om het een en ander te vergelijken.

kan je nog terug als het niks is  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

ik denk van niet...heb lang moeten sparen ..piepschuim der natie,verzamelen uit audio dozen valt niet mee.
maaaaar de firma mutrox uit numansdorp,heeft een grote reputatie,dus ben niet echt verontrustenburger.

WilliamB

Ben erg benieuwd naar de foto`s en je verslag.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Ik ben ook erg benieuwd, krijg je die CD er ook bij :-D

thepioneer

Zal wel eens een foto van de nieuwe set willen zien, die is hier op het forum toch niet geplaatst ? Of heb ik wat gemist.

De speakers en versterkers heb ik niet gezien in ieder geval.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79


pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

cz79

Het was al een onwijs goede set, met de Marantz versterkers en de Wilson's maar dit is gewoon geen vergelijk

Pjotr27

Citaat van: cz79 op april 26, 2012, 21:18:53
Het was al een onwijs goede set, met de Marantz versterkers en de Wilson's maar dit is gewoon geen vergelijk

Vind je? Het wordt al iets beter maar er kan nog wel het nodige verbeterd worden bij Fritz.... :-)
Ik hoop dat de acoustiek aanpassingen een en ander doen veranderen...
(Ik ben een heel kritische luisteraar)

drees62

Citaat van: viceadmiraal61 op april 26, 2012, 12:38:15
ik denk van niet...heb lang moeten sparen ..piepschuim der natie,verzamelen uit audio dozen valt niet mee.
maaaaar de firma mutrox uit numansdorp,heeft een grote reputatie,dus ben niet echt verontrustenburger.

Doe Jelle de groeten, hier in Enschede inmiddels ook goede ervaringen met dit mooie bedrijf!

cz79

Citaat van: Pjotr27 op april 26, 2012, 21:23:02
Vind je? Het wordt al iets beter maar er kan nog wel het nodige verbeterd worden bij Fritz.... :-)
Ik hoop dat de acoustiek aanpassingen een en ander doen veranderen...
(Ik ben een heel kritische luisteraar)
Ja ik vind de set nu wel een stuk beter dan de vorige, wellicht kan er akoestisch nog een en ander nog verbeterd worden, maar dat gold net zo hard voor de vorige situatie.

PS ik had wel het idee dat het akoestisch aardig verantwoord was, in ieder geval op de zitplek recht voor de luidsprekers is het wel aardig vertoeven. :angel: :kwijl:

Wat denk/vindt jij dat beter moet?

Pjotr27

Met name in het midden / hoog kan het nog wel wat beter, het laag en het top hoog is prima.
Maar in het midden vind ik het soms een beetje te onnatuurlijk...
Dat kan nog "echter"... ( Klassieke instrumenten als viool / piano etc.)

cz79

Is me nog niet echt opgevallen, mar ik geloof van harte dat Mutrox er wat mee kan pompom