Ervaring Marantz PM5004

Gestart door Roland de Wit, april 22, 2012, 23:05:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Roland de Wit

Beste medeleden,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Marantz PM5004 na een flink aantal naren NAD. Nu had ik het vreemde euvel dat de rechter speaker het niet meer deed zowel op het a- als b-systeem. Speakers gecontroleerd, beide waren ok. Na een harde reset gegeven te hebben (stroomkabel eraf) deed hij het weer. Heeft een van jullie ook hiermee ervaringen en evt. een oplossing?

Er hangt aan:
Apple Airport express
Mede8er
Telfort mediabox
Garand pick up
2 Elac CL 82 boxen.

Alvast bedankt!

Gr,

Roland

ReVision

Bij alle electronica heb je wel eens de kans dat er wat kapot gaat, zo ook bij Marantz. Nu weet ik zelf niet of dit een bekend probleem is van dit type. Zou je even op moeten googlen.

Mocht het probleem weer optreden dan lijkt het me een gevalletje garantie. (mits hij nog geen 2jaar oud is)
Je kan hem natuurlijk ook prefentief laten nakijken.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

Roland de Wit

Hoi ReVision,

Ik heb hem net 2 weken dus de garantie zit wel ok. Ik kon niets op google vinden of een eerder melding op dit forum. Deze storing heb ik al aan Hificorner en medegedeeld dat ik het in de gaten houd.
Bedankt voor je reactie!

gr,
Roland

Niber

Bij alle bronnen?
Heb ik ook wel eens gehad met linkerkanaal. Deed niets, tot ik via cd speler ging luisteren ipv squeezebox.
Bleek één van de tulpstekkers niet goed in de squeezebox te zitten.   redface

En ook na twee jaar heb je recht op garantie, misschien niet de volle mep maar zeker een gedeelte (afhankelijk van hoe lang je het apparaat hebt en wat de verwachte gebruiksduur hoort te zijn).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Eip

En hoe bevalt het geluid, van de  Marantz ten opzichte van de Nad versterker. Ben je er op vooruit gegaan of hoor je geen verschil. Ik hoor het graag.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Roland de Wit

@Eip. Het geluid is voor mij wat frisser. De NAD Ceebee deed het op de Elac's niet slecht maar alles zat op elkaar. Prima versterker de Marantz alleen...

De pickup geeft een storing op het linkerkanaal. Loskoppelen, stroom eraf, aansluiten et voila we hebben weer stereo. De pickup erop en we kunnen weer muziek luisteren zoals het bedoelt is. Ik denk dat met het uitzetten en aanzetten dat ie een storing geeft. Ik ga het nog een paar keer testen om hem dan definitief af te sturen naar de winkel voor reparatie.

groet,

Roland

Cornelis1921

#6
 :-) :-) :-) :-) PM5004: Goede versterker hoogstwaarschijnlijk*, voor diegenen die nog twijfelen. Heb de PM5003 gehoord,* in een niet al te goede opstelling, ook met Elac vloerstaanders en dat klonk al zonder meer overtuigend. Ik denk dat die extra munten die men in een set investeerd vooral de verfijning en duurzaamheid(degelijkheid) ten goede komen. Basaal gesproken zijn de verschillen tegenwoordig niet meer zo gek groot tenzij de verschillen in de duizenden aan van diezelfde munten gaan lopen. Maar het credo blijft: het is maar wat een gek er voor over heeft.
P.S. Ik weet het, dit is bezijden de vraag van de TS. Maar toch, ik wilde even een lans breken voor de z.g. instapmodellen van Marantz. Veel muziek voor weinig geld! En dát is geen l*llificatie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op mei 16, 2012, 14:45:19
:-) :-) :-) :-) PM5004: Goede versterker hoogstwaarschijnlijk*, voor diegenen die nog twijfelen. Heb de PM5003 gehoord,* in een niet al te goede opstelling, ook met Elac vloerstaanders en dat klonk al zonder meer overtuigend. Ik denk dat die extra munten die men in een set investeerd vooral de verfijning en duurzaamheid(degelijkheid) ten goede komen. Basaal gesproken zijn de verschillen tegenwoordig niet meer zo gek groot tenzij de verschillen in de duizenden aan van diezelfde munten gaan lopen. Maar het credo blijft: het is maar wat een gek er voor over heeft.
P.S. Ik weet het, dit is bezijden de vraag van de TS. Maar toch, ik wilde even een lans breken voor de z.g. instapmodellen van Marantz. Veel muziek voor weinig geld! En dát is geen l*llificatie.
Het begrip"instapmodel" heb ik nooit helemaal begrepen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Niber

Citaat van: mountainbiker op mei 16, 2012, 15:53:37
Het begrip"instapmodel" heb ik nooit helemaal begrepen.

Mooi begrip wat niets anders aangeeft dan dat het om het goedkoopste product uit de lijn gaat. Het "basismodel" zeg maar. Wil je extra's zoals meer vermogen, stabielere voeding, vergulde onderdelen, etc. betaal je daar voor.
Veel van de instapmodellen van tegenwoordig hebben veel van dezelfde onderdelen als hun duurdere broertjes!

Werkt eigenlijk net zoals in de autoverkoop, je kan het zo krijgen zoals je wilt. En zo niet, voor meer geld is er altijd wel een ander merk die wel aan je eisen kan voldoen...

Ik vind het dus een prima begrip voor dito versterkers/cd-spelers/etc.

Ik ben niet voor niets zo enthousiast over mijn instappers, Marantz PM5003 en CD5003!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

Ja, en dat mag best eens gezegd worden tussen al dat "premium-" en "reference"geweld.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Niber op mei 16, 2012, 16:42:19
Mooi begrip wat niets anders aangeeft dan dat het om het goedkoopste product uit de lijn gaat. Het "basismodel" zeg maar. Wil je extra's zoals meer vermogen, stabielere voeding, vergulde onderdelen, etc. betaal je daar voor.
Veel van de instapmodellen van tegenwoordig hebben veel van dezelfde onderdelen als hun duurdere broertjes!

Werkt eigenlijk net zoals in de autoverkoop, je kan het zo krijgen zoals je wilt. En zo niet, voor meer geld is er altijd wel een ander merk die wel aan je eisen kan voldoen...

Ik vind het dus een prima begrip voor dito versterkers/cd-spelers/etc.

Ik ben niet voor niets zo enthousiast over mijn instappers, Marantz PM5003 en CD5003!!
Aha je betaald er meer voor.Maar dat betekent toch niet automatisch dat het beter is?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Niber

#12
Citaat van: mountainbiker op mei 16, 2012, 21:00:51
Aha je betaald er meer voor.Maar dat betekent toch niet automatisch dat het beter is?

Probeer je nou een discussie aan te gaan? Daar is een ander topic voor.   :wink:

Maar in dit geval ja: Wanneer je een bepaalde serie van bijvoorbeeld versterkers hebt wordt het over het algemeen beter naarmate je meer betaald. De reden heb ik in mn vorige post al verteld...

Ik neem aan dat jij ook gelooft dat er een verschil zit tussen bijvoorbeeld de PM5003 en de PM8003.
Of in de Premium lijn verschillen tussen de PM15s1 en een SC11s1 met 2x SM-11s1...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

joep

Ho Ho niet op de man spelen he.  violent1 violent1 violent1

mountainbiker

#14
Citaat van: Niber op mei 16, 2012, 21:16:12
Probeer je nou een discussie aan te gaan? Daar is een ander topic voor.   :wink:

Maar in dit geval ja: Wanneer je een bepaalde serie van bijvoorbeeld versterkers hebt wordt het over het algemeen beter naarmate je meer betaald. De reden heb ik in mn vorige post al verteld...

Ik neem aan dat jij ook gelooft dat er een verschil zit tussen bijvoorbeeld de PM5003 en de PM8003.
Of in de Premium lijn verschillen tussen de PM15s1 en een SC11s1 met 2x SM-11s1...
Ik neem over het algemeen niet zoveel klakkeloos aan en geloven doe ik ook niet aan.Hou niet zo van religie notworthy.De verschillen tussen de door jouw genoemde versterkers? Het zal allemaal aan mijn voordeur voorbij gaan want ik kan het toch niet betalen en moet roeien met de riemen die ik heb. Wel heb ik iets wat mij al geruime tijd nieuwsgierig maakt mede omdat ik zelf tot volle tevredenheid gebruik maak van 2 identieke geintegreerde Denon pma300v versterkers als dubbel monoblock met 2 sets identieke Mission 762.
Op internet kwam ik de pm 5003 tegen voor 269 euro bij Stassen, de pm 5004 329 euro en de pm8003 voor 849 euro.Wat zou er gebeuren als je in plaats van 1 pm 8003 versterker 2 stuks pm5003 koopt (is dus 311 euro goedkoper!!) of 2 stuks pm 5004 ( is dus 191 euro goedkoper) en deze als monoversterker per speaker gebruikt in een stereoopstelling?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1