Airplay probleem Marantz NR1602

Gestart door Vegeto79, april 16, 2012, 12:33:03

Vorige topic - Volgende topic

Vegeto79

Aangezien ik nieuw ben op dit forum hoop ik dat ik dit topic op de juiste plek start.  :angel:

Onlangs heb ik een Marantz NR1602 gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Sinds kort heb ik hem ook op mijn netwerk aangesloten, maar airplay werkt niet naar behoren. Als ik muziek van mijn iPhone 4 wil afspelen zie ik maar heel soms het airplay icoontje op mijn phone en op mijn laptop. Meestal niet. Internetradio doet het wel gewoon.

De Marantz is bekabeld aangesloten via een netwerkswitch op mijn router. De switch heb ik er al tussenuit gehaald maar dit heeft geen invloed. Daarbij zit mijn boxee box ook na de switch en die heeft geen moeite met mkv's van 25 gig. Dus ik denk niet dat hier het probleem ligt.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Airplay vind ik een ideale functie en het is jammer dat het niet goed werkt.

Alvast dank voor jullie hulp!

pameijer

Meestal zit het probleem in de router, die niet of slecht met het Bonjour-protocol omgaat. Welke router heb je?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vegeto79

Ik heb een Linksys WRT54GC router en een Ziggo modem

pameijer

Dat is een heel oud routertje. Als je nog EUR89 over hebt, koop een Airport Express!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vegeto79

Is idd een oude router.

Als laatste oplossing wil ik best een nieuwe router kopen. Alleen werkt alles goed op het moment. Op airplay na natuurlijk. Dan vind ik het zonde om meteen een nieuwe router te kopen.

Is er geen mogelijkheid om met deze router airplay werkend te krijgen?

Exxar

Is er geen firmware update beschikbaar voor die router?

Vegeto79

Geen idee, na de eerste installatie nooit meer naar gekeken omdat alles werkte.

Ga vanavond even checken of er een update is.

Vegeto79

Zojuist de firmware van de router geupdate. Nu werkt airplay weer zowel op mijn telefoon als mijn laptop. Het lijkt dus te werken.

Morgen even checken of het nog steeds werkt.

In ieder geval dank voor de hulp, het wordt zeer gewaardeerd!  notworthy

Exxar

albertvanderiet

Ik ga maar even door op deze thread; het gaat om dezelfde versterker en een vraag over AirPlay.

AirPlay werkt bij mij prima, maar soms meldt mijn iPad "Versterker is al in gebruik door een ander apparaat".
We hebben wel andere iOs apparaten in huis, maar daarop gebruik ik geen AirPlay.
Het enige wat dan nog helpt is de stroom van de versterker eraf en weer erop.
De versterker is dan weer vrijgegeven.
Is daar ook een "softe" manier voor?
Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

Vegeto79

Update:

Nadat airplay twee dagen perfect werkte, is mijn router afgelopen zaterdag overleden. Dit gebeurde toen ik naast airplay, streamen met boxee ook nog mijn playstation 3 aanzette om online te gamen. Ineens wifi weg en ook de bedrade verbinding. Na een paar x resetten nog steeds niets. Als laatste router teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dit mocht ook niet baten.

Gisteren maar meteen een nieuwe sitecom gigabit wireless N router gekocht en alles werkte in 1x prima.

Tav bovenstaand probleem ik zou het eigenlijk niet weten.

JohnWx

Citaat van: Vegeto79 op april 23, 2012, 09:10:29
Update:

Nadat airplay twee dagen perfect werkte, is mijn router afgelopen zaterdag overleden. Dit gebeurde toen ik naast airplay, streamen met boxee ook nog mijn playstation 3 aanzette om online te gamen. Ineens wifi weg en ook de bedrade verbinding. Na een paar x resetten nog steeds niets. Als laatste router teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dit mocht ook niet baten.

Gisteren maar meteen een nieuwe sitecom gigabit wireless N router gekocht en alles werkte in 1x prima.

Tav bovenstaand probleem ik zou het eigenlijk niet weten.

Gecondoleerd met het verlies

Maar  pompom met de nieuwe router
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vegeto79