KI Pearl Lite set + TT15S1: phono pre-amp? Overbodig of toch meerwaarde.

Gestart door DoctorJacoby, april 16, 2012, 00:16:20

Vorige topic - Volgende topic

DoctorJacoby

De TT kan natuurlijk gewoon op de versterker aangesloten worden in dit geval.

Is het dan nodig om een phono pre-amp te kopen. Komt dit de geluidskwaliteit ten goede of kan ik mijn centjes sparen?

ReVision

Citaat van: DoctorJacoby op april 16, 2012, 00:16:20

Is het dan nodig om een phono pre-amp te kopen. Komt dit de geluidskwaliteit ten goede of kan ik mijn centjes sparen?

Je kunt de platenspeler direct aansluiten op de Phono aansluiting van de versterker. Je hebt hiervoor niet een extra phono pre-amp voor nodig.

Het is overigens wel mogelijk om een aparte phone pre-amp aan te sluiten op de versterker. Dit werkt wanneer je de direct source mode gebruikt. Echter zul je dan aardig wat geld moeten uitgeven om een phone pre-amp te vinden die beter klinkt dan die in de versterker zelf.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

DoctorJacoby

Citaat van: ReVision op april 16, 2012, 00:32:38
Je kunt de platenspeler direct aansluiten op de Phono aansluiting van de versterker. Je hebt hiervoor niet een extra phono pre-amp voor nodig.

Het is overigens wel mogelijk om een aparte phone pre-amp aan te sluiten op de versterker. Dit werkt wanneer je de direct source mode gebruikt. Echter zul je dan aardig wat geld moeten uitgeven om een phone pre-amp te vinden die beter klinkt dan die in de versterker zelf.

OK dat is exact wat ik wilde weten. Een phono pre-amp van Pro-Ject, Creek of Clearaudio uit het entry-level (tot 500€) zal waarschijnlijk niet voor een beter resultaat zorgen?

ReVision

Citaat van: DoctorJacoby op april 16, 2012, 00:44:18
OK dat is exact wat ik wilde weten. Een phono pre-amp van Pro-Ject, Creek of Clearaudio uit het entry-level (tot 500€) zal waarschijnlijk niet voor een beter resultaat zorgen?

Met een budget van €500 is er natuurlijk wel wat mogelijk.
Ik zou zeggen sluit de platenspeler aan op de versterker en ga gewoon eens rustig luisteren.
Grote kans dat je direct tevereden bent met de huidige phono trap. Zo niet dan zou je eens kunnen kijken en luisteren naar verschillende phono pre-amps binnen je budget en dan heb je direct ook vergelijkings materiaal.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

SB_Marantz

Citaat van: DoctorJacoby op april 16, 2012, 00:16:20

Begin in dit geval eerst eens met de basis: het element.

Wat voor een element hangt eronder?

Verder kun je erg veel hebben aan een instelbare load en capacistance.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

DoctorJacoby

TT15S1 heeft standaard de Clearaudio Virtuoso. Meer dan voldoende voor mij.

JohnWx

Wat mis je nu dan ? met je draaitafel en je "mooie " element of is het meer het gevoel het zou ietjes beter kunnen ?

en hoeveel beter is altijd lastig met draaitafels want effe wisselen snel is er vaak niet bij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Daar zijn anders hele evenementen/feesten wel op gebaseerd.
Het snel wisselen van platenspelers bedoel ik natuurlijk.

DoctorJacoby

Momenteel heb ik nog helemaal niets van platenspeler.

Het was de bedoeling de Marantz TT15S1 te kopen in de nabije toekomst. En was gewoon nieuwsgierig of ik tegelijkertijd een phono pre-amp moest kopen.

Ik blijf graag bij hetzelfde merk om slechte systeem-matches te vermijden.

Nu begin ik opnieuw te twijfelen. Je moet blijkbaar telkens bij het wisselen van toerental die kabel zelf verplaatsen. Wat volgens bepaalde reviews en forumposts (op diverse fora) niet altijd probleemloos verloopt.

Ik ben dan wat andere reviews beginnen lezen van Rega RP3 / 6, Thorens,... En lees dat deze iets meer agressief zijn qua muziekweergave. Gaat dit niet vloeken met mijn Marantz-systeem? Mijn KI Pearl Lite is ook nogal laidback. Ik ga hem enkel gebruiken voor afspelen van classic rock, pop, blues,... Voor jazz en klassiek prefereer ik cd/sacd.

Ik heb niet echt de tijd om verschillende TT's mee naar huis te nemen en uitgebreid te testen. Geen speciaalzaken in de buurt etc.  Komt nog bij dat ik op de Marantz een korting kan hebben.

Ik weet het echt niet meer ...

SB_Marantz

Citaat van: DoctorJacoby op april 16, 2012, 16:00:02
TT15S1 heeft standaard de Clearaudio Virtuoso. Meer dan voldoende voor mij.

Ik vat het niet.
Je zegt dat de speler met het CV element meer dan voldoende voor je is maar je hebt deze helemaal niet.........

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

DoctorJacoby

Als ik hem koop is het omwille van dat element.

Het gaat hem dus over de phono pre-amp. En of deze TT wel geschikt is voor rock, classic rock en pop.

Ik ben bang om TT van ander merk te nemen, omdat al mijn set complaat Marantz is. Het kan best zijn dat de combinatie Rega RP6, Thorens, Dual,... in combinatie met de Marantz tegenvalt.

JohnWx

Citaat van: DoctorJacoby op april 16, 2012, 22:47:43
Als ik hem koop is het omwille van dat element.

Het gaat hem dus over de phono pre-amp. En of deze TT wel geschikt is voor rock, classic rock en pop.

Ik ben bang om TT van ander merk te nemen, omdat al mijn set complaat Marantz is. Het kan best zijn dat de combinatie Rega RP6, Thorens, Dual,... in combinatie met de Marantz tegenvalt.

waarom zou een draaitafel niet geschikt zijn voor rock en pop ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

De genoemde TT is al van een ander merk........Clearaudio namelijk......met een Marantz sticker erop.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Vroeger maakte wij ons geen zorgen of rock en pop op een pick-up gedraaid kon worden  :-D
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

joep

Het gaat weer helemaal nergens over. De TS moet eerst eens zeggen wat hij in huis heeft staan. Wat het budget is en wat hij nu eigenlijk echt zou willen. "Ik ga hem enkel gebruiken voor afspelen van classic rock, pop, blues,... Voor jazz en klassiek prefereer ik cd/sacd." Kijk dat begrijp ik, hoewel ik er weer niet bij zie staan dat je Engelstalige muziek van na 1984 helemaal niet op een platenspeler kunt draaien. Daar denken ze dan weer niet aan.