KI Pearl Lite set + TT15S1: phono pre-amp? Overbodig of toch meerwaarde.

Gestart door DoctorJacoby, april 16, 2012, 00:16:20

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 16, 2012, 23:01:48
De genoemde TT is al van een ander merk........Clearaudio namelijk......met een Marantz sticker erop.

ssssssssssstttt shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Ik zou eerst gewoon zonder pre-amp gaan draaien. Mocht je dan toch het idee hebben dat er meer te halen is, kun jer er alsnog een pre-amp bijzetten. Verder denk ik persoonlijk dat een ander merk platenspeler ook prima kan matchen met Marantz. Rega bijvoorbeeld :wink: :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

DoctorJacoby

Het blijft twijfelen tussen Marantz (aka Clearaudio) en Rega. De dealer waar ik een mooie korting kan krijgen verkoopt enkel Marantz.

Een VPI Scout is helaas te duur  :kwijl:

Ries

Ik kaap dit topic even een beetje met een vergelijkbare vraag.

M'n SR5023 heeft z'n eigen phono versterking. Stel ik zou een Denon DP-300F draaitafel kopen, die een ingebouwde preamp heeft, en beide amps inschakelen; zou dat een toegevoegde waarde op het eindresultaat kunnen hebben in de zin van vermeerdere versterking van het signaal? (nog even geluidskwaliteit erbuiten gelaten)

pietjepc

Wanneer de ingebouwde versterker van de platenspeler het signaal al versterkt, zou het wel eens zo kunnen zijn dat je hem dan niet op de phono van de sr aan moet sluiten, maar op bijv. de AUX...
Er zal zo vast wel iemand opduiken die dit zeker weet :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Ries

Bijvoorbeeld. Ik kan me ook voorstellen dat een externe preamp in zo'n tt gaat botsen met de geintegreerde?

schieper

Heb het even opgezocht. De denon heeft idd een interne pre. Je moet hem daarom niet op de phono van je versterker zetten maar op een van de andere poorten. Bijvoorbeeld AUX. Tenslotte even in het boekje van denon lezen of er iets staat over de aarde.

OM TE SPELEN: Misschien kan je ook de denon in een soort "source direct"  stand zetten waardoor je de denon pre niet gebruikt. Als dat kan, kun je in die stand de denon op de phono ingang aansluit (let ook hier weer op de aarde).

Je kunt dan luisteren of er verschil in de pre zit.

Hoe dan ook.... veel luister plezier :-)
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Ries

Dank. Maar tegelijk voegt dus niks toe, integendeel, overstuurt de boel?

schieper

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het werkt en dat je niks hoort. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het niet proberen. Wie weet, blaas je een van de poorten op....
Music Fidelity M6
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

QuattroNL

Citaat van: schieper op januari 06, 2014, 21:53:10
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het werkt en dat je niks hoort.
Integendeel, je zal heel veel horen! 2 versterkers achter elkaar is teveel van het goede en het geheel zal oversturen/veels te hard klinken.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

schieper

Klopt, maar ik kan me vaag herinneren het eens per ongeluk op mijn set geprobeerd te hebben en de phono ingang die werkte gewoon niet. Ik vermoed een soort overspanningsbeveiliging. Maar ik zou het voor de zekerheid niet proberen.
Music Fidelity M6
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110