Marantz slimline 1040 geen geluid

Gestart door Hubert, april 11, 2012, 09:49:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hubert

Hallo kenners,

Mijn zoontje van 2 had pas geleden het volume van de versterker vol open gezet en toen de cd-speler aan. Mijn vrouw heeft toen gelijk het volume omlaag gezet en de versterker uit.
Alleen toen ik 's avonds thuis kwam kwam er geen geluid meer uit.
Uit de linkerbox komt ongeacht het volume nog heel zachtjes geluid en rechts een beetje ruis. Met koptelefoon idemdito.
Ik heb al een beetje op internet gezocht en kwam het probleem vaker tegen. Waarschijnlijk een doorgebrande elko of verbinding.
Het probleem is dat ik van elektro en solderen niks afweet, dus wie kan en wil mij helpen?

In standby werd de versterker altijd een beetje warm, maar ik gok dat dat een heel ander probleempje is.

mountainbiker

Eerst even checken of de speakers nog heel zijn.Mischien zit het probleen niet bij de versterker.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Ik lees  dat het op de  koptelefoon aansluiting ook zo is,  dan ben ik bang  dat of  een kanaal  kapot  is. Of  het  relais  is  verbrand  binnen in.  Even hoofdtelefoon aansluiten, en  de  volume  af en aan  harder zetten.  Als  die  dan ineens  aanspringt  zal  die een tijd  blijven werken(meestal).  Anders moet het relais vervangen worden cq versterker gerepareerd worden.

Hoe  oud  is  deze  slimline? 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Niet echt slimline te noemen.   :no:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Hubert

Probleem zit m niet in de speakers, is op de hoofdtelefoonaansluiting ook inderdaad.
Volume dicht, open, harder/zachter maakt allemaal niks uit. Alleen links heel zachtjes geluid.
Ik heb de set zelf een jaar of 5, maar volgens de boekjes/prijslijst zal hij uit ongeveer '99 komen. Jaartje of 13/15 dus.

Is repareren nog de moeite qua kosten, want als het een paar honderd €'s kost begin ik er niet aan.

HAL9000

Citaat van: Hubert op april 11, 2012, 13:45:13
Probleem zit m niet in de speakers, is op de hoofdtelefoonaansluiting ook inderdaad.
Volume dicht, open, harder/zachter maakt allemaal niks uit. Alleen links heel zachtjes geluid.
Ik heb de set zelf een jaar of 5, maar volgens de boekjes/prijslijst zal hij uit ongeveer '99 komen. Jaartje of 13/15 dus.

Is repareren nog de moeite qua kosten, want als het een paar honderd €'s kost begin ik er niet aan.

Denk  dat  er  wat  defect  is  geraakt. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Zou het?  :-D

Er zit als ik me niet vergips een geschakelde voeding in.
Ook wat IC's die de boel aansturen.

Ben je er aan gehecht?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hubert

Aan gehecht?
Dat hangt er van af...

Dat antwoord doet namelijk een forse rekening vermoeden.

SB_Marantz

Nee zo bedoel ik het niet.

Als ik een bepaald apparaat helemaal geweldig vind heb ik er meer voor over dan wanneer dat niet het geval is.

Tevens geloof ik ook niet dat het een kostbare zaak gaat worden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

#9
In deze  receiver zit  GEEN geschakelde voeding.  Van deze  serie  zijn er  een hoop gemaakt tot  hedens  toe.
Misschien dat  de modellen van nu  een geschakelde  voeding hebben maar deze niet.

En trouwens als  de  geschakelde voeding stuk zou zijn of beschadigd zal  de gehele  receiver  niet  reageren.

En ik  irriteer mij  aan:
CiteerAls ik een bepaald apparaat helemaal geweldig vind heb ik er meer voor over dan wanneer dat niet het geval is.

Je  dient altijd  je  volle best  te  doen, ook als  een  apparaat/merk niet  in jouw straat bevind.  Anders  is  dat niet netjes  tegenover  de  eigenaar  die  jou  het  apparaat  in  goed vertrouwen  heeft gegeven.   nopompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

#10
Waar heb jij het nu over?

Ik heb het over mezelf en niet over een ander.
Het maakt mij niet uit of het een dikke Krell of een Yoko dingetje is wat gerepareerd moet worden.
Het apparaat moet gewoon weer correct werken.

Snap je het nu wel?
Eerst correct interpreteren alvorens een niet ter zake doende antwoordt te geven Jon.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Het komt bij mij over dat  het  ene  apparaat meer krijgt dan het andere apparaat.  Uiteindelijk  is het niet  consequent.  clown1

Ik  streef  ten  alle  tijden  dat  het  apparatuur  dat ik voor mijn neus  krijg,  van mij of  van derden  weer 100%  zie  te krijgen.  En dan niet zomaar 100%  maar winkel nieuw.   :wink:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marvin

Nog een keer lezen Hal.

Hij bedoeld, zoals in het lees, dat voor de eigenaar het ene apparaat meer kosten met zich mee mag brengen dan het andere.
De manier van repareren lijkt me hier niet aan de orde.
Die zal voor elk apparaat hetzelfde zijn, lijkt me.



SB_Marantz

Blijft lastig dat begrijpend lezen.............




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Ik wilde wat zeggen maar doe het niet........  zullen we met z,n allen gaan bowlen, gezellig.  :-D   8-) :evil: :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site