Advies UD5005 over analoge uitgangen

Gestart door DavidM, april 09, 2012, 23:22:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DavidM

Nadat ik heel wat gelezen heb op dit forum, heb ik toch wat ervaringen over de UD5005 nodig. En hier is m'n eerste bericht.

Eerst maar eens m'n setje beschrijven om een idee te krijgen: ik heb een PM6003 versterker (analoog dus, nodig vanwege de platen) en een 20 jaar oude Technics CD-speler. En ik verwacht dat die binnenkort de geest gaat geven. De speakers zijn zelfgebouwd met ScanSpeak luidsprekers.

Ik zoek iets wat beter is dan de gemiddelde consumentensetjes, maar ook vooral voor de prijs veel biedt. Vandaar ook de PM6003 die voor 285 euro (in de aanbieding) een mooie versterker is voor 't geld. Ik heb geen plannen voor een home cinema; een mooi (en zeker niet irritant) stereo-geluid vind ik belangrijker dan 5 speakers om me heen.

De UD5005 wil ik ook gaan gebruiken om CD's af te spelen (en natuurlijk de DVD's). Ik heb geen SACD's of DVD-A's. En dat natuurlijk via de analoge uitgang. Nu heb ik gelezen dat de analoge uitgang van de UD5005 "wel wat beter kon". Hoe zijn jullie ervaringen? Heeft het zin om aan de duurdere UD7006 te denken als je een PM6003 versterker hebt? Of biedt een UD5005 voor het geld (ik hoop ooit in de aanbieding) een prima geluid voor het geld?

Tja, lastige vragen ;) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

pameijer

Volgens mij zijn de verschillen tussen de UD's vooral de features: de 7006 heeft analoge multichannel outs en iets betere vodeoprocessing. Qua geluidskwaliteit zul je weinig verschil merken gok ik, en het prijsverschil os best groot. Dus, veel plezier met je UD5005!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81

Ik heb de UD5005 analoog aangesloten ,als je mijn mening wil ik vindt het allemaal vlak klinken en beperkt stereo beeld  :gaap: , iemand anders van het forum heeft zijn UD7006 meegenomen en die was wel beter maar niet veel ,hij wilde zijn UD7006 toen verglijken met men SA11S1

Daarvoor heb ik ook een CD5001 en SA7001KI  gehad en de CD5001 was al duidelijk beter voor muziek als UD5005

UD5005 is verder wel een goede en mooie speler met een prima geluid ,maar voor echt muziek luisteren  :no:

Ik zou 2de hands een losse dvd en cd speler kopen  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op april 10, 2012, 10:22:17
Ik heb de UD5005 analoog aangesloten ,als je mijn mening wil ik vindt het allemaal vlak klinken en beperkt stereo beeld  :gaap: , iemand anders van het forum heeft zijn UD7006 meegenomen en die was wel beter maar niet veel ,hij wilde zijn UD7006 toen verglijken met men SA11S1

Daarvoor heb ik ook een CD5001 en SA7001KI  gehad en de CD5001 was al duidelijk beter voor muziek als UD5005

UD5005 is verder wel een goede en mooie speler met een prima geluid ,maar voor echt muziek luisteren  :no:

Ik zou 2de hands een losse dvd en cd speler kopen  byebye

tis rustig in huize 81  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


DavidM

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik had inderdaad ook gelezen dat de UD5005 vlak klinkt. Uiteindelijk zou ik dat met m'n eigen oren moeten beluisteren om goed in te schatten. Ik denk er even over na of een losse CD-speler (CD5004 kost ook bijna niks nu) misschien een oplossing is.
En eigenlijk hoop ik dat er snel wat stuk gaat hier, zodat ik wel geforceerd wordt om iets te kopen ;)

JohnWx

Misschien kan je wat opvangen door bass en treble of een EQ er tussen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

DavidM

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 12:22:08
Misschien kan je wat opvangen door bass en treble of een EQ er tussen ?
Dat maakt 't geluid niet beter, maar alleen anders toch? ;)
Ik gebruik geen toonregeling. Ook de de versterker staat-ie uitgeschakeld.

JohnWx

Citaat van: DavidM op april 10, 2012, 12:27:55
Dat maakt 't geluid niet beter, maar alleen anders toch? ;)
Ik gebruik geen toonregeling. Ook de de versterker staat-ie uitgeschakeld.

nou dat denk ik wel hoe doen ze dat in een studio denk je om een cd wat op te leuken, je kan het wat levendiger maken

anders is een BR geen optie voor je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op april 10, 2012, 10:22:17
Ik heb de UD5005 analoog aangesloten ,als je mijn mening wil ik vindt het allemaal vlak klinken en beperkt stereo beeld  :gaap: , iemand anders van het forum heeft zijn UD7006 meegenomen en die was wel beter maar niet veel ,hij wilde zijn UD7006 toen verglijken met men SA11S1

Daarvoor heb ik ook een CD5001 en SA7001KI  gehad en de CD5001 was al duidelijk beter voor muziek als UD5005

UD5005 is verder wel een goede en mooie speler met een prima geluid ,maar voor echt muziek luisteren  :no:

Ik zou 2de hands een losse dvd en cd speler kopen  byebye
Helemaal mee eens, ( was mijn UD7006 )
Als ik het nog een keer over kon doen, dat kocht ik een UD5005 en een losse CD speler.

Veel succes met je aankoop.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Ik gebruik tegenwoordig voor muziek m'n pc met Foobar erop.
Daar zit een heerlijke EQ ingebouwd, ik luister niet meer zonder toonregeling sinds ik die gevonden heb.
Uiteraard geen optie voor een UD, als zou een mooie EQ natuurlijk niet misstaan in een stereo set.

DavidM

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 13:17:26
nou dat denk ik wel hoe doen ze dat in een studio denk je om een cd wat op te leuken, je kan het wat levendiger maken

anders is een BR geen optie voor je
Uiteindelijk ben je inderdaad altijd afhankelijk van welke "grapjes" ze in de studio uitspoken, maar daar heb ik geen invloed op. Ik probeer zoveel mogelijk van de toonregeling af te blijven tenzij bijvoorbeeld de akoestiek van de kamer me tegen gaat werken.

Bedoel je dat ik met een BR-speler hoe dan ook aan de toonregeling moet zitten?

Marvin

Citaat van: DavidM op april 10, 2012, 13:41:14
Bedoel je dat ik met een BR-speler hoe dan ook aan de toonregeling moet zitten?
Nee hoor,
toonregeling gebruiken is enkel niet zo schrikbarend verkeerd als vaak wordt aangenomen.
Bijna alle huiskamers klinken als conservenblikjes, dus daar wat aan doen met draaiknoppen die ze er niet voor Jan met de korte achternaam ingeschroefd hebben is geen ramp.