Nadat ik heel wat gelezen heb op dit forum, heb ik toch wat ervaringen over de UD5005 nodig. En hier is m'n eerste bericht.
Eerst maar eens m'n setje beschrijven om een idee te krijgen: ik heb een PM6003 versterker (analoog dus, nodig vanwege de platen) en een 20 jaar oude Technics CD-speler. En ik verwacht dat die binnenkort de geest gaat geven. De speakers zijn zelfgebouwd met ScanSpeak luidsprekers.
Ik zoek iets wat beter is dan de gemiddelde consumentensetjes, maar ook vooral voor de prijs veel biedt. Vandaar ook de PM6003 die voor 285 euro (in de aanbieding) een mooie versterker is voor 't geld. Ik heb geen plannen voor een home cinema; een mooi (en zeker niet irritant) stereo-geluid vind ik belangrijker dan 5 speakers om me heen.
De UD5005 wil ik ook gaan gebruiken om CD's af te spelen (en natuurlijk de DVD's). Ik heb geen SACD's of DVD-A's. En dat natuurlijk via de analoge uitgang. Nu heb ik gelezen dat de analoge uitgang van de UD5005 "wel wat beter kon". Hoe zijn jullie ervaringen? Heeft het zin om aan de duurdere UD7006 te denken als je een PM6003 versterker hebt? Of biedt een UD5005 voor het geld (ik hoop ooit in de aanbieding) een prima geluid voor het geld?
Tja, lastige vragen
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.