kanalen verdwenen?!?

Gestart door mikefrens, april 09, 2012, 22:03:53

Vorige topic - Volgende topic

mikefrens

goedenavond allemaal,

ik heb een sr7005 gekocht. Mooi ding. De front speakers (van Linn) zijn via een Linn MajikDSI doorgekoppeld via de front pre out van de sr7005. Dit werkt goed (afgezien van het feit dat als ik een cd stereo afspeel dit toch niet zo mooi klinkt als direct via demajik DSI, maar voorlopig goed genoeg). Ik heb geen sub, wel surround en surround back speakers (linn resp. infinity).

Nadat ik de installatie via Audissey unit heb doorlopen ( 6 metingen) herkent hij alle aangesloten speakers. Het volgende is het probleem waar ik mee zit:
-1- als ik een film afspeel is het surround geluid bij lange na niet zo "surround" als mijn vorige AVR van onkyo. Dit terwijl ikdenk dat MArantz dat minimaal moet kunnen evenaren.
-2- als ik youtube testjesdraai vanaf de pc (met een HDMI kabel), dankan ik zie ik bij de pro lofic modus op het display linksdat alleen de voor en center speaker wordt gebruikt,niet de surroundspeakers.

Samengevat,ik mis het hele surround effect, b.v. van die THX intro filmpjes.

Waar moet ik zoeken voor een oplossing.

Mike

still life

welkom,

Citeerk heb een sr7005 gekocht. Mooi ding. De front speakers (van Linn) zijn via een Linn MajikDSI doorgekoppeld via de front pre out van de sr7005. Dit werkt goed (afgezien van het feit dat als ik een cd stereo afspeel dit toch niet zo mooi klinkt als direct via demajik DSI, maar voorlopig goed genoeg). Ik heb geen sub, wel surround en surround back speakers (linn resp. infinity).

vreemd, hoe beoordeel je dat ? (stereo, P.direct)

Citeer1- als ik een film afspeel is het surround geluid bij lange na niet zo "surround" als mijn vorige AVR van onkyo. Dit terwijl ikdenk dat MArantz dat minimaal moet kunnen evenaren.

weerom vreemd, normaal is er net teveel beleving
je moet wel in surround luisteren natuurlijk (bvb 5.1 & dan geen geluid verwachten uit je backs  :wink:)

Citeer-2- als ik youtube testjesdraai vanaf de pc (met een HDMI kabel), dankan ik zie ik bij de pro lofic modus op het display linksdat alleen de voor en center speaker wordt gebruikt,niet de surroundspeakers.

de SR draait in auto, alle gecodeerde kanalen
2ch in stereo
3ch met center
5ch met surround

CiteerSamengevat,ik mis het hele surround effect, b.v. van die THX intro filmpjes

de prestaties van je SR staan of vallen met het afstellen & inmeten
hieromtrent valt heel wat na te lezen in diverse topics..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300