sr7005 defect

Gestart door fredriksz, maart 22, 2012, 23:20:34

Vorige topic - Volgende topic

fredriksz

Beste Marantz liefhebbers,

Dit is mijn eerste post op dit mooie forum (ja, al wel veel gelezen). Ik heb sinds vorig jaar - november - een marantz sr 7005 in combinatie met de relatief nieuwe monitor audio gx 100 (gold serie) speakers. Een geweldig duo. Verder een marantz ud 5005 en een logitech touch.

Nu, ik heb een probleem.

Sinds een aantal maanden als ik de sr 7005 aanzet - via afstandsbediening of direct op de sr 7005 zelf - gaat de receiver na enkele seconden weer uit, geen muziek en maakt een ratelend geluid. Soms doet de receiver het gewoon weer. Reset heb ik al een keer gedaan. Wat te doen? Volgens mij geeft marantz 2 jaar garantie. Terugbrengen naar de winkel (MediaMarkt)?

Alvast dank voor het meedenken.

groet,

Bart

SB_Marantz

Leuk al die smd en ic's heh?

Retour afzender inderdaad.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredriksz

verklaar je nader aub.

SB_Marantz

Ben ik zo onduidelijk?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredriksz

Laat ik het zo zeggen, niet echt vriendelijk en ondersteunend richting iemand die net zijn eerste post plaatst.

SB_Marantz

Je hebt om te beginnen 2 jaar garantie.

Dus wanneer het ding na een jaar stuk gaat lijkt het me duidelijk wat te doen nietwaar?

Ik vind het een beetje overtrokken dat je je in je kuif gepikt voelt.

Dat het je eerste post is doet niet ter zake  :wink:

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

fredriksz

Het feit dat je zo reageert en zo niet to the point bent, zegt genoeg. Einde post.

SB_Marantz

Niet to the point?

Je hebt 2 jaar garantie en er zit een jaar op nu?

Wat wil je horen?

Einde bericht.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

Ben je Belg zou veel verklaren?hij wilde bedoelen dat je dit bij mediamarkt kon vinden hoelang je garantie krijgt en retour wil zeggen terugbrengen,ben ook nog maar een leekje hoor maar deze snapte ik toch direct  byebye

NICOR

Ben ook Belg hoor kwil niemand op de vingers tikken.

lo

@fredriksz,

Allereerst welkom op dit, zoals je zelf al zegt, mooie forum.
Het probleem wat je omschrijft lijkt een technische oorzaak te hebben die je niet door bijv. experimenteren met instellingen op zou kunnen lossen. Het beste advies indeze is dus inderdaad om met je apparaat terug te gaan naar waar je hem hebt gekocht en een claim op de fabrieksgarantie te doen.

Succes en laat even weten wat je hebt gedaan en wat de oorzaak was!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SB_Marantz

Citaat van: NICOR op maart 23, 2012, 00:20:48
Ben ook Belg hoor kwil niemand op de vingers tikken.

Dat doen we ook niet.

Wanneer je garantie nog niet verlopen is weet een ieder wat te doen.

Het probleem kan overal zitten: dsp sectie / voeding / eindtrap etc etc.......

Ratelend geluid? zit er een fan in of komt dat geluid uit de speakers?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 23, 2012, 00:29:53

Dat doen we ook niet.

Wanneer je garantie nog niet verlopen is weet een ieder wat te doen.

Het probleem kan overal zitten: dsp sectie / voeding / eindtrap etc etc.......

Ratelend geluid? zit er een fan in of komt dat geluid uit de speakers?

stap 1 neem contact op met de winkel waar je hem gekocht heb en stap 2 je mag met het ding onder je arm naar een service center waar ze hem gaan maken stap 3 dan is hij weer gemaakt en kan je weer verder

zegt veel over de topicstarten "einde bericht"  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

fredriksz

Mijn verontschuldigingen dat de communicatie van mijn kant zo verlopen is. Ik laat jullie weten wat het probleem is.
groet,
Bart

WilliamB

Bart, veel succes met je mooie SR7005.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3