Sr 7005 die mijn thuisnetwerk plat legt.

Gestart door sanders, maart 19, 2012, 19:25:05

Vorige topic - Volgende topic

sanders

Kan iemand mij helpen,

Heb sinds dec 2011 een nieuwe SR 7005....... nu inmiddels maart en ben dat ding aardig zat....!!!!!  violent1

Hij legt mijn netwerk plat....??? Wie weet een oplossing, heb een Cisco Link router.

Hij kan niet overweg met de handshake van mijn Panasonic Plasma van 3 jaar oud...!!!

Kan iemand mij tips geven...?

rolk

Wat gebeurt er precies met je netwerk? Wat werkt er niet? Als je iets duidelijker omschrijft wat de problemen zijn kunnen we misschien meedenken om een oplossing te vinden.

Die handshake van je plasma, dat is een ander issue, toch? Dat gaat over een HDMI verbinding. Ik weet daar wat minder van dan van netwerken, maar ook daarvoor geldt: als je iets meer omschrijft wat het probleem is kunnen er anderen zijn die er iets van herkennen.

henkg

Citaat van: sanders op maart 19, 2012, 19:25:05
Hij legt mijn netwerk plat....???
Heb je in je SR een vast IP adres ingevoerd (i.p.v. DHCP)?
Als bij een ander netwerk-apparaat datzelfde IP adres is ingevuld, geeft dat problemen.

Als de SR wel op DHCP staat, en een van de andere netwerkapparaten een vast IP adres, dan kan dat denk ik ook problemen geven.

Óf alle apparaten op DHCP (dat is het makkelijkst), óf alle apparaten op een vast IP adres (meer instelwerk, maar soms handig / nodig, bijvoorbeeld bij een NAS).

Ik zie in de handleiding van mijn SR5006 dat ze als voorbeeld 192.168.000.001 noemen. Dat lijkt me fout, want dat is het IP adres van de modem/router.  Voor elk apparaat moeten de eerste drie groepjes gelijk zijn (het subnet), en het laatste groepje moet uniek zijn en binnen de DHCP range van de router vallen (en niet 001, want dat is de modem/router zelf)
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II