vraagje over de SR6006

Gestart door zoefje, maart 15, 2012, 22:57:38

Vorige topic - Volgende topic

zoefje

Hallo allemaal.
Heb sinds kort de SR6006 samen met de MM7025 aangeschaft.  :-)
Ik had hiervoor een Onkyo TX-NR807 receiver, maar had het gevoel dat het nog wel wat beter kon vandaar deze overstap.
Na een aantal dagen proberen toch een vraag.
Is het met deze receiver mogelijk om bijv. naar de source satelliet te kijken (met beeld) maar bijv. naar een andere source te luisteren bijv. CD? Ik heb dit nog niet kunnen vinden. Als ik nu van source wissel dan verandert het beeld mee, maar wil juist dat het beeld van de satelliet blijft.

Verder heb ik in mijn netwerk een Synology NAS waarop al mijn muziek staat.
Kan iemand me op weg helpen hoe ik e.e.a. moet instellen zodat ik muziek kan streamen naar de SR6006.

Groet  William
Marantz SR6006, Marantz MM7025
Canton: Vento 890 DC, Karat M20, Karat AS 200 SC, Karat 705 CM
Synology DS411J, Popcorn C200, Topfield 7700HSCI

still life

welkom, mooie fronts zeg..   :wink:

als je tv wil zien & tegelijk een cd beluisteren via de SR
zul je die sat output rechtstreeks naar je tv moeten leggen..

voor de NAS even je manual raadplegen
denk dat het gewoon zaak is van beide toestellen correct in je LAN op te nemen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

zoefje

Dank u dank u.. u heeft zelf ook smaak zie ik..    :lol: :wink:

instellen van de NAS is gelukt. Moest nog even de juiste map toevoegen en laten indexeren, maar kan nu mijn muziek bestanden afspelen via de Marantz.  :-)

Begrijp ik dan goed dat beeld en geluid van 1 source aan elkaar gekoppeld zijn?
Wel vreemd want als je als source CD kiest zou je denken dat je geen video signaal hoeft aan te passen want dat is er niet.

arjan1312

Zoefje,

Ik hoop niet dat ik jouw topic verpest, maar waarom heb je voor deze receiver met losse eindtrap gekozen en niet voor alleen de SR 7005?

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

still life

Citaat van: zoefje op maart 16, 2012, 19:30:13

Begrijp ik dan goed dat beeld en geluid van 1 source aan elkaar gekoppeld zijn?

het blijft in de basis een versterker & je kan moeilijk geluid voorzien bij 2 bronnen tegelijk
verder wordt voor video-bronnen de hdmi output geactiveerd (wat de zaak enigzins blokkeert)

oplossing is om daar het geluid apart naar de SR te leiden & je beeld direct te laten weergeven
zo kun je dan bvb iets bekijken (zonder geluid/mute) & tegelijk een cd draaien

Citaat van: arjan1312 op maart 16, 2012, 20:43:21
Zoefje,

Ik hoop niet dat ik jouw topic verpest, maar waarom heb je voor deze receiver met losse eindtrap gekozen en niet voor alleen de SR 7005?

Arjan

werd vast aangeraden bij de shop/verkoper: dat de 6006 te zwak is voor de vento's of zo..  :angel:
ik zou de MM full-range inzetten (single wired naar de vento's)

leuk experiment is: eens bi-amped te draaien, met de MM op het laag & de SR op de HF-sectie  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

zoefje

Het is gelukt. Je kan in het "source select" menu apart opgeven welk geluids kanaal en welk video kanaal je wilt selecteren. Ik heb de DVD source zo geconfigureerd sat ik het geluid heb van m'n media player (coax) en het beeld van de satelliet ontvanger.

Geluid uit 2 bronnen tegelijk kan uiteraard niet, maar 2 bronnen samenvoegen tot 1 source kan wel. Ideaal. Nog meer pluspunten voor de SR6006.

Ik had de MM7025 eigenlijk aangeschaft in combinatie met een Onkyo TX-NR807. Dit inderdaad om de Vento's beter te kunnen aansturen. En heb toen later de SR6006 aangeschaft.
Ik heb de MM7025 inderdaad full range single wired naar de Vento's ingesteld.