Eindelijk, de PM7200 van Cor is weer terug van een servicebeurt bij HAL9000!

Gestart door Cornelis1921, maart 15, 2012, 01:30:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#76
 pompom hello pompom hello pompom hello
Mijn PM7200 is terug en staat reeds weer te spelen en het resultaat is uiterst bevredigend: well done, HAL!
Nu staat Led Zeppelin IV in de oude remastering op om te beluisteren wat deze 9 jaar oude amp na geserviced te zijn nog in huis heeft: veel, heel veel! Klinkt allemaal heel prettig in de oren. Toch wel veel verfijnder en meer 'laid back' dan de PM280 van Jon, die klinkt veel meer 'into your face'. Voor wie daar van houdt... De PM7200 'klinkt' weer als vanoud, enigs warm en rond zonder veel aan detail in te boeten. Wat HAL ook al zei: "Is als de oude PM78", i.i.g. eenzelfde chassis en opbouw. Nu, die PM78 zal toendertijd al wel een dijk van versterker geweest zijn. Waarvan akte.
N.B. Zelfs de lage brom en het 50Hz brommetje zijn uit de versterker verdwenen: HAL, chapeau!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 stupid Marillion.com klinkt warm en toch helder en detailrijk met voldoende 'grunt'. Vooral een gebrek aan dat laatste werd de PM7200 nogal eens verweten: te lief, en dat i.c.m. met een "maybe slightly too polite" SA8003 moet dus een verre van ideale combinatie zijn: rubbish!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

 hello

Dat is goed nieuws Cor, dat je weer lekker kan genieten van je set!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Na een nacht luisteren valt mij op dat alle instrumenten inclusief de menselijk stem beter tot zijn recht komt. Zeer opvallend beter klinkt het slagwerk, drums en bekkens met name, dat klinkt echt nu weer heel fraai. Ik dacht dat het geknepen hoog van de bekkens en hi-hat voor rekening van de SA8003 moest komen, doch het lang aan de elektronische leeftijd van de PM7200.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Cor, fijn dat je opnieuw veel luisterplezier hebt met deze oude amp.
Ook ik heb laatst mijn 28 jarige amp laten reviseren door Jon, met een verbluffend resultaat.
Dus leeftijd speelt geen rol.

Verder veel plezier met het opnieuw ontdekken van je muziek.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op maart 21, 2012, 21:15:27
stupid Marillion.com klinkt warm en toch helder en detailrijk met voldoende 'grunt'. Vooral een gebrek aan dat laatste werd de PM7200 nogal eens verweten: te lief, en dat i.c.m. met een "maybe slightly too polite" SA8003 moet dus een verre van ideale combinatie zijn: rubbish!
Yes that's the spirit HB HB HB Veel luisterplezier :yes: :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Ik heb die  SA8400  gestest, normale  cd  leest de  speler alles.  1 SA-cd en dan  NO disc...  Stop ik die  SA-cd in mijn 20+jaar oude  philips  Cd850  speelt die wel  shutup   :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

k*t  de  Sa8400 heeft  HOP1200S  ik heb een HOP1200R   redface even andere  bestellen.  :eerie:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Een gewone cd speler die SA-CD leest?   :-o

Die HOPS zijn uitwisselbaar zo te lezen.


http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/156379-marantz-laser-pick-up-sacd-dvd-question.html
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op maart 22, 2012, 12:21:35
Een gewone cd speler die SA-CD leest?   :-o

Die HOPS zijn uitwisselbaar zo te lezen.


http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/156379-marantz-laser-pick-up-sacd-dvd-question.html

ja maar moet jumpers  gaan zitten solderen,  waar  en waarom heb gewoon een S  bestel  15,- dus. Erin en klaar. Gelukkig  stelt en kalibreert dit  loopwerk  zichzelf.  pompom

ja  mijn oude  test  cd speler een Cd850 van philips, konningendag  vondst. leest  de  SA cd  prima.  shutup
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marco1965

Citaat van: HAL9000 op maart 22, 2012, 13:16:32
ja maar moet jumpers  gaan zitten solderen,  waar  en waarom heb gewoon een S  bestel  15,- dus. Erin en klaar. Gelukkig  stelt en kalibreert dit  loopwerk  zichzelf.  pompom

ja  mijn oude  test  cd speler een Cd850 van philips, konningendag  vondst. leest  de  SA cd  prima.  shutup
Hallo HAL 9000, ik ben nieuw op dit forum en na het lezen van enkele items zou ik graag in contact met jou willen komen omtrent mijn Vintage apparatuur waar op dit moment geen geluid uit komt  :-( . Het hoort waarschijnlijk niet om in deze thread contact te zoeken   nonono, maar zag geen andere mogenlijkheid en heb je laatste post opgezocht. Alvast mijn excuus aan de leden hier! Als er een mogenlijkheid is om in contact te komen, dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!  HLP  notworthy

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM