speciaal plaatformaat?

Gestart door schieper, maart 08, 2012, 11:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

schieper

Ik heb een plaat gekocht waar op staat:

allen af te spelen met een speciaal element met een gewicht van ca 5 gram en een naaldradius van 15 tot 18 mu. In geen geval met de door u vertrouwde mikrosaphir element afspelen.

Kan ik deze op mijn normale pick-up afdraaien?

In overige lijkt het op een gewone plaat. 33 toeren.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Niber

Er kan natuurlijk héél erg veel...Of het verstandig is durf ik niet te zeggen.
Ik heb nog nooit zoiets op één van mijn platen zien staan.

Weet jij de specificaties van je naald? Wanneer deze een gewicht van ca 5 gram en een naaldradius van 15 tot 18 mu heeft heb je sowieso niets te vrezen.  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: schieper op maart 08, 2012, 11:30:30
Ik heb een plaat gekocht waar op staat:

allen af te spelen met een speciaal element met een gewicht van ca 5 gram en een naaldradius van 15 tot 18 mu. In geen geval met de door u vertrouwde mikrosaphir element afspelen.

Kan ik deze op mijn normale pick-up afdraaien?

In overige lijkt het op een gewone plaat. 33 toeren.

Wat voor plaat is dat dan ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

schieper

ik durf eigenlijk niet goed te vertellen welke plaat het is....

Het is de "hazy-osterwald-show" geen idee wat het is :-)

Er staan 6 man in een blauw pak en een tuba op de voorkant.

Plaat komt uit Duitsland en ziet uit als een gewone LP. Is van Polydor en er staat stereo op. Een jaartal kan ik niet vinden. 

Zelf heb ik een "gewone" naald. Ik vermoed cristal of saphir tip. Volgens mij een 406 MK II...? Zal eens kijken of ik die specs kan vinden.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

is het geen grap van die band het lijkt me ook een beetje rubberen robbie gehalte ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

schieper

ik kan het niet beoordelen want ik durf hem niet op te zetten :-)
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Exxar

Kun je die kerels niet eens mailen? Wat heb je er aan dat je hun muziek koopt, als je die niet durft af te spelen omdat er een "eigenaardige waarschuwing" op staat  :x

jowa

Kan je gewoon afspelen op een moderne 33,3 - 45 toeren platenspeler.
Als het een oude plaat is, dan zetten dit er vaker op om te voorkomen dat ze worden afgespeeld met 78 toeren naalden (deze zijn breder).

schieper

bedankt jowa. Dat vermoeden had ik al.
ps. ik kan ze niet mailen want volgens mij is de beste man in 2001 overleden ... :-)

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

Citaat van: schieper op maart 08, 2012, 15:39:34
bedankt jowa. Dat vermoeden had ik al.
ps. ik kan ze niet mailen want volgens mij is de beste man in 2001 overleden ... :-)

neem hem mee naar en dealer en zeg dat je opzoek bent naar een draaitafel en er een wilt beluisteren  :angel: clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

schieper

het geluid is idd goed. De muziek...daar moet je van houden :-) bedankt voor de tips en de morele support
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

neoguri

Naalddruk van 5 gram is wel veel zeg. Was dat 'vroeger' normaal dan? Nu zitten de meeste rond de 2 gram toch? Tja, behalve als je gaat scratchen natuurlijk  8-)