Mijn setje: SR5006 + 4x BA A25 + BA A225C + BK Gemini II
De sub heeft zowel low als high level aansluitingen, die beide tegelijkertijd actief schijnen te zijn (Manual:
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/gemini_manual.pdf)
Tot nu toe gebruik ik alleen low. Nu wil ik ook de high level gaan uitproberen, samen met low.
Op mijn receiver denk ik dan het volgende te moeten instellen:
A. Frontspeakers op small (staan ze nu ook, cross-over op 80 Hz)
B. Subwoofer out op LFE (dus niet LFE + main)
Bij stereo / pure direct krijgt dan dus ook de sub een signaal via high level (en bij deze mode worden de front speakers automatisch op large gezet). Dat is ook mijn bedoeling.
Maar wat gebeurt er bij DD geluid:
- LFE gaat naar de sub via de sub-out naar de low level aansluiting. Dat is ook de bedoeling.
- De fronts staan op small. Lage frequenties gaan dus niet naar de fronts, en dus ook niet naar de high level aansluiting op de sub. Dat "dubbele" lijkt me ook niet goed: dan zou de sub twee verschillende signalen krijgen, die misschien met elkaar interfereren.
En dan nu mijn vragen:
- Klopt mijn redenering over fronts op small zetten, om te voorkomen dat bij DD de sub een "dubbel" signaal krijgt (via low LFE, én via high level van de fronts)?
- De sub staat achter de bank. Kan ik de bijgeleverde, te korte high level kabel probleemloos met willekeurig welk 3-aderig snoertje verlengen?