Universele afstandsbediening.....

Gestart door Musicman, maart 04, 2012, 16:16:18

Vorige topic - Volgende topic

Musicman

Beste formleden.

Ik ben serieus aan het kijken voor een universele afstandsbediening.
Het liefst zou ik er van Marantz in m'n bezit willen hebben, zoals de RC9200 of de RC9500.
Deze zijn nog wel eens 2ehands te koop, maar ben voorzichtig met de aanschaf van een gebruikte.

Mijn vraag aan jullie........die een universele a.b. in gebruik hebben.
Wat gebruiken jullie, en wat is jullie ervaring ermee?

Greetz en veel luisterplezier!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Heb van de week een universele marantz AB zien staan op MP:

http://link.marktplaats.nl/536462470
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Exxar

Tja, als je op zoek bent naar een universele afstandsbediening, dan zul je Logitech wel al tegen gekomen zijn.
Ik gebruik al twee jaar een Logitech Harmony 525 (kostte 50Euro), en ik kan alles bedienen wat ik maar wil.
Het is wel even wat werk om die volledig in te stellen, maar dan werkt het ook wel perfect.
Enig nadeel is dat de cijfer- en teletekstknoppen afgaan. Nu moet ik dus maar gokken welke knop ik wil gebruiken.

bramdg

Citaat van: Exxar op maart 04, 2012, 19:38:13
Tja, als je op zoek bent naar een universele afstandsbediening, dan zul je Logitech wel al tegen gekomen zijn.
Ik gebruik al twee jaar een Logitech Harmony 525 (kostte 50Euro), en ik kan alles bedienen wat ik maar wil.
Het is wel even wat werk om die volledig in te stellen, maar dan werkt het ook wel perfect.
Enig nadeel is dat de cijfer- en teletekstknoppen afgaan. Nu moet ik dus maar gokken welke knop ik wil gebruiken.

Same Here .... heb hier ook een Logitech Harmony Type .... liggen (zelf nog gekocht van een medeforumlid hier) en zoals Exxar zegt heel functioneel en alles mee te bedienen (database met nieuwe types/apparaten wordt steeds groter en groter waar je kan uit kiezen).

Echt een aanrader !!!!

btw hier gaan de kleurtjes niet af :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

jowa

stupid Zelf een Logitech Harmony One, bevalt prima.
Nog maar één a.b. i.p.v. één voor de tv, één voor de tuner en vv, één voor de bluray en en één voor de cd.
Wat werk om deze via de pc goed te programmeren, daarna echt heel makkelijke te bedienen.
Zelfs mijn ouders snappen de werking als ze weer eens op de kleine passen :-)

Musicman

Formers.....

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Ik heb me er nog nooit echt mee bezig gehouden..........vandaar.

Er is genoeg keus...........en van simpele, tot de meest (belachelijk) uitgebreide.
Jullie reakties geven me een objectieve kijk op deze dingen.

Er zijn nu 3 u.a.b. die m'n interesse hebben.
Dat zijn de Philips "Pronto" TSU 9200 en de Marantz RC 9500 (beide 2e hands),
of een Logitech Harmonic One.
(die laatste komt door jullie objectieve ervaringen.......)

Nogmaals m'n dank voor jullie hulp!!

Greetz!!
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Magic Link 2

WilliamB

Citaat van: jowa op maart 06, 2012, 11:24:59
stupid Zelf een Logitech Harmony One, bevalt prima.
Nog maar één a.b. i.p.v. één voor de tv, één voor de tuner en vv, één voor de bluray en en één voor de cd.
Wat werk om deze via de pc goed te programmeren, daarna echt heel makkelijke te bedienen.
Zelfs mijn ouders snappen de werking als ze weer eens op de kleine passen :-)
Ja de Logitech is SUPER, kan in mijn ruimte ook de verlichting en de airco mee regelen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Musicman

Citaat van: wbrands op maart 08, 2012, 09:10:58
Ja de Logitech is SUPER, kan in mijn ruimte ook de verlichting en de airco mee regelen.

Ik weet dat dat ook tot de mogelijkheden behoort, maar dat is niet waar ik hem voor ga gebruiken.
(euh...............althans, nog niet  redface)

Weten jullie ook misschien of een degelijke U.A.B. iets sterker is met zijn "zendsignaal" tov een standaard bijgeleverde ("cheapo") a.b.?

Greetz!!
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Magic Link 2

frboe

Ik heb ook een logitech afstandsbediening en je kan deze zo goed als alle toestellen laten bedienen, met behulp van een upload op het internet, ik ben er zeer tevreden over, verbruikt weinig batrijen en het signaal heb ik nog geen nadelen ondervonden, ik steek mijn projector aan via weerkaatsing op het projector doek, werkt best fijn
Ik heb de Philips gehad maar vond het soms nogal omslachtig om hem te programeren voor de meer exotische toestellen (vb projector SIMII), heb die later verkocht, de logitech is practischer en zeker niet duur, wat je wel hebt met zo'n generale afstandsbedieningen is dat je soms wel wat moet switchen voordat je specifieke functies van een specifiek toestel kan gebruiken (maar dat doe je niet zoveel), de generale functies zijn wel meestal direct bereikbaar en aanwezig.
Marantz PM16

WilliamB

@frboe, fijn dat je tevreden bent, logitech is een prima keus. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Xplod

Ik gebruik al jaren een Logitech Harmony One.
Doet het prima met al mijn apparatuur.
Alles zit hier mooi in verschillende activiteiten gegoten, lekker handig  :yes:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

mustang5.0

Ook ik ben een Harmony One gebruiker.
Even lid worden van het forum http://www.harmony-forum.nl/ daar kan je alles vinden en vragen.
En als het je niet lukt ( zoals bij mij omdat ik niet meer logisch denken kan  HLP ) dan is er wel een Engel  :angel: die je wil helpen.
Ik gebruik hem nu 2.5 jaar en hij bevalt nog steeds, dit in tegenstelling tot 3 keer zo duur Philips apparaat  violent1

Met vriendelijke groet Richard.

Maus

Ik heb ook een Logitech, een simpele omdat ik alleen de CD speler kan bedienen. Daar zat geen AB bij. Een maat van me heeft een Logitech 525(?) en die is volledig geprogrammeerd. Luister je bijvoorbeeld naar de tuner en druk je op de AB op 'CD' dan gaat de tuner uit, versterker op 'CD', CD speler aan en op play. En dat allemaal tegelijk..

Hoe het bereik is ten opzichte van anderen kun je niet goed inschatten. Wel zit er verschil in het infraroodlampje voorop de AB. Bij oudere modellen zat er een infraroodfiltertje voor, herkenbaar aan een donker vlak op de AB. Hier heb je altijd lichtverlies. Op de modernere zit een Infrarood ledje, herkenbaar aan een wit 'oogje' voorop de AB. Deze Ledjes geven infrarood licht en zit er geen filter voor waardoor er een hoop meer, voor de mens onzichtbaar, licht vanaf komt.

Richt voor de gein maar eens met een AB op een fotocamera of telefoon, dan zie je op het display wel ineens licht uit de AB komen als je op een knopje drukt :-o :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bierbraker

Ben ook op zoek naar een vervanger. Gebruik nu die van Humax, ook een toppertje alleen werkt de source niet.

Kan ik ook echt alles ermee bedienen, dus ook het menu van de SR7005?